X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«مانگرو» فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم لندن شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «مانگرو» به کارگردانی استیو مک کوئین، به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم لندن نمایش داده خواهد شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، قرار است فیلم سینمایی «مانگرو» به کارگردانی استیو مک کوئین جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۰ را افتتاح کند. امسال دومین باری است که جشنواره فیلم لندن، با فیلمی ساخته استیو مک کوئین افتتاح می شود. فیلم قبلی او که فیلم افتتاحیه جشنواره لندن در سال ۲۰۱۸ بود، «پنجره» ‌ها نام داشت.

این فیلم سینمایی نخستین اکران اروپایی خود را روز هفتم اکتبر (۱۶ مهر) در جشنواره فیلم لندن دارد. این جشنواره به خاطر شرایط ادامه دار ویروس کرونا بیشتر به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. «مانگرو» یکی از ۱۲ فیلمی است که به صورت رایگان در لندن و چندین شهر دیگر در مراکز متعلق به سازمان فیلم انگلیس به نمایش گذاشته می‌شود و در ۵۵ منطقه دیگر این فیلم به صورت مجازی اکران می‌شود.

لتیشیا رایت و شائون پارکز بازیگران این فیلم سینمایی هستند که فیلمنامه آن با همکاری مک کوئین و آلیستر سیدونز نگاشته شده است و داستان گروهی از فعالان سیاه پوست به نام «مانگرو ۹» را روایت می‌کند که در مارس سال ۱۹۷۰ در اعتراضاتی با پلیس لندن وارد درگیری شده و برای آن‌ها دادگاه تشکیل می دهد.

استیو مک کوئین که سازنده یک سریال کوتاه به نام «تبر کوچک» است درباره انتخاب فیلمش گفته است: خوشحالم که امسال «مانگرو» جشنواره فیلم لندن را افتتاح می‌کند، با این که فیلم موضوع داستانی جهانی دارد، اما مرتبط با لندن است. ممکن است داستان آن ۵۰ سال پیش رخ داده باشد، اما با این روزها نیز مرتبط است.

مک کوئین برای کارگردانی فیلم سینمایی «۱۲ سال بردگی» سابقه برنده شدن جایزه اسکار را نیز دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *