X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

وضعیت افتضاح است/سینماگرانی هستند که چهار ساله کار نکردند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایمان کرمیان با انتقاد از برنامه ریزی ضعیف مسئولان به بیان مشکلات صنف جلوه‌های ویژه میدانی سینما پرداخت.

به گزارش سینماپرس، ایمان کرمیان رئیس صنف جلوه‌های ویژه میدانی سینما در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره وضعیت معیشتی اعضای این صنوف در دوران کرونا، گفت: وضعیت افتضاح است. عده اندکی در حال کار هستند و عده‌ای هم که سالیان زیادی است بیکار و درگیر مشکلات فراوانی شده‌اند. شیوع کرونا هم مزید بر علت شد و به نسبت آن، تعداد کارها کم شد و بچه‌ها روز به روز بیکارتر می‌شوند و با گرفتاری‌های عجیبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او افزود: برخی در اجاره خانه ماندند، برخی‌ها نمی‌توانند حتی چند وعده‌ غذای روزمره را تامین کنند و تعدادی درگیر بیماری و نداشتن پولی برای رفع آن هستند. کمک‌هایی هم که می‌شود جوابگو نیست و البته نه آن‌ها چاره‌ای دارند و نه ما می‌توانیم حرکتی که جوابگو باشد، انجام دهیم. متاسفانه درگیر کلاف سردرگمی شدیم که با این وضعیت در آینده‌ای نزدیک همه ما بیکار می‌شویم؛ بخصوص در مورد صنف ما که صنفی کوچک است.

وی ادامه داد: عجیب اینجاست زمانی بود بچه‌ها می‌گفتند می‌رویم اسنپ کار می‌کنیم، اما الان دیگر آن هم نمی‌شود کار کرد و واقعا همه ماندیم که چه بکنیم! اکثرا مستاجر هستیم و فکر کنید فقط در همین یک مورد و با افزایش بیش از حد اجاره خانه ها، چه فاجعه‌ای به بار می‌آید. از سویی دستمزدهایی هم که به صنف ما داده می‌شود، پایین است و نمی‌توان حداقل گذران یک زندگی بسیار معمولی را کرد.

این مدیر جلوه‌های ویژه میدانی بیان کرد: در بخش بیمه تکمیلی که قرار است کمک حال من باشد به شخصه که خانواده‌ای چهار نفره هستم باید نزدیک به دو میلیون و یکصد هزار تومان در ماه پرداخت کنم. واقعا در چنین شرایطی این مبلغ از کجا باید تامین شود حالا هزینه‌های ثابت زندگی از اجاره خانه تا خرید روزمره و … که سرسام آور شده را به این اضافه کنید، ببینید به کجا ختم می‌شود. از مسئولان سینمایی و دیگر مسئولان مربوطه این سوال را دارم این هزینه‌ها را چطور باید تامین کرد!؟ البته آدم باید کتمان نکند و با مردم و مسئولان صادق باشد. این را کسی را می‌گوید که کار می‌کند و درآمد دارد، اما کارکردن من کفاف زندگی ام را نمی‌دهد! برخی مواقع دوستان و همکاران به من خرده می‌گیرند که هرکاری را قبول می‌کنی که به این عزیزان می‌گویم اگر قبول نکنم چه کار کنم؟ چون چاره‌ای ندارم و مجبورم.

کرمیان اظهار کرد: نمی‌دانم صدایمان را به گوش کجا و چه کسی برسانیم واقعا وقتی وضعیت هم صنفی‌های خودم را می‌بینم و نمی‌توانم برای آن‌ها کاری انجام دهم، خجالت می‌کشم. آن‌ها هزینه زندگی ندارند!؟ همانطور که گفتم این‌ها درد دل آدمی است که کار می‌کند حالا فکر کنید آن شخصی که کار نمی‌کند چه وضعیتی دارد!

او تصریح کرد: من ایمان کرمیان با پنج نفر دستیار کار می‌کنم پس باید جوابگوی زن و بچه آن‌ها باشم، چون با بودن آن‌ها نان می‌خورم و همیشه گفتم اگر آن‌ها نباشند من هم نیستم. حالا در این وضعیت چگونه باید این پنج دستیار را تامین کنم؟ همین الان یکی از دستیارانم که تازه ازدواج کرده درگیر کرونا است واقعا جز تلفن زدن و احوالپرسی چه کاری از دستم بر می‌آید که برای او انجام دهم.

رئیس صنف جلوه‌های ویژه میدانی سینما گفت: اشخاصی هستند که چهار ساله کار نکردند، اتومبیلشان را فروختند و خرج زندگی کردند، پول درمان ندارند، آبرودار هستند و … حامی این عزیزان چه فرد یا نهادی است؟

کرمیان در پایان عنوان کرد: واقعا نهادهای مسئول باید فکری کنند و برنامه ریزی مدون انجام دهند تا در دراز مدت بتواند حداقل کمک را فراهم کند نه اینکه کمک‌های آن‌ها فقط کفاف یک یا دو ماه را بدهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *