X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

من از رئیس سازمان صداوسیما درخواست می کنم که همکارانشان را به ظرفیت شهید سلیمانی در تحکیم وحدت ملی ایرانیان توجه دهند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد که صداوسیما می تواند یک مجموعه تلویزیونی و یک سریال فاخر درجه اول درباره سردار سلیمانی بسازد.

به گزارش سینماپرس، غلامعلی حداد عدل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه مراسم «رسانه و مکتب سلیمانی» که امروز صبح ۱۴ دی در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، درباره شخصیت شهید سلیمانی سخن گفت و بیان کرد: هر یک از عناوین سردار سلیمانی می توانست فصلی از یک کتاب باشد. یک بعد مهم از شخصیت او ایمان و اعتقادش است. عشق به شهادت جوشیده از ایمان و عرفان راسخ او بود.

وی با اشاره به تاریخ شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: در سحر روز جمعه که به علی عسکری خبر داده بودند و من هم خبردار شدم در عین حال که فوق العاده متاسف شدم هیچ متعجب نشدم. آن روح بلند دیگر در قفس تن جا نمی گرفت. اینها را جامعه باید بداند و صداوسیما روی اینها کار کند.

حداد عادل اضافه کرد: بعد دیگر او عقلانیت اش بود. من در مجلس هفتم در شورای عالی امنیت ملی شرکت می کردم. حاج قاسم گاهی می آمد و گزارش و تجزیه و تحلیلی از اوضاع منطقه می داد. من دقت می کردم او خردمندی و عقلانیت ممتازی دارد. حرف گزاف و بیجا و بی ربط از او شنیده نمی شد و عقل ها را متوجه منطق صحبتش می کرد که در کلام رهبری هم به این نکته اشاره شده است.

وی افزود: یک ظرفیت دیگر که بسیار مهم است و من از رئیس سازمان صداوسیما درخواست می کنم که همکارانشان را به این ظرفیت توجه دهند قابلیت شهید سلیمانی در تحکیم وحدت ملی ایرانیان است. همه ما می دانیم دشمنان اسلام و ایران برای بر هم زدن وحدت ما چه نقشه ها کشیده اند. هر جا به یک بهانه ای نقشه دارند به بهانه لهجه، اختلاف زبان مادری، مذهب و به این ترتیب فهرستی بلند بالا دارند اما شهید سلیمانی می تواند نقش بسیار مهمی در خنثی کردن این توطئه ها داشته باشد.

حداد عادل تصریح کرد: شهید سلیمانی می دانست کجا، چه زمانی، با چه کسی باید بجنگد و با چه کسی باید دوستی کند. این بصیرت سیاسی باید تجزیه و تحلیل شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به ساخت سریال درباره سردار سلیمانی گفت: سلیمانی یک معجزه است، صداوسیما می تواند یک مجموعه تلویزیونی و یک سریال فاخر درجه اول با استفاده از همین دستنوشته ها بسازد. چیزهایی در این دستنوشته ها هست که کسی غیر از خود سلیمانی از آن خبر نداشته و با قلمی دلنشین نوشته شده است و از این مجموعه می تواند یک فیلم جهانی دربیاید. کارگردان درجه یک، نویسنده درجه یک و در نهایت باید اثری درجه یک تولید کند.

حداد عادل در پایان عنوان کرد: یکی از اسنادی که صداوسیما باید در معرفی این الگو و این دانشگاه استفاده کند، وصیت نامه شهید سلیمانی است. وصیت نامه صادقانه ترین و صمیمانه ترین نوشته ای است که یک انسان می تواند بنویسد چون روزی خوانده می شود که دیگر آن شخص نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *