X

بایگانی دی 15, 1399

دفتر سینمایی

قطعه‌ای که همایون شجریان به دل‌های سوگوار تقدیم کرد


همایون شجریان شامگاه امروز ۱۵ دی جدیدترین اثر خود را به نام «سووشون» منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فعال شدن استارتاپ‌های حوزه رسانه در ترویج ادبیات تنظیم‌گری – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در راستای توسعه شبکه رسانه‌ای و فعال شدن استارتاپ‌های این حوزه در ترویج ادبیات تنظیم‌گری با مرکز نوآوری وی‌کست تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش سینماپرس، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در راستای توسعه شبکه رسانه‌ای و فعال شدن استارتاپ‌های این حوزه در ترویج ادبیات تنظیم‌گری با مرکز نوآوری وی‌کست تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.
این تفاهم‌نامه با همکاری معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا با هدف ترویج سواد رسانه‌ای، استفاده از ظرفیت برنامه‌های تلویزیونی در توسعه ادبیات تنظیم‌گری و ‌هم‌سرمایه‌گذاری (Coinvest) روی استارتاپ‌های حوزه رسانه و تنظیم‌گری منعقد شده است.
از جمله محورهای همکاری بر اساس این تفاهم‌نامه معرفی خدمات مرکز نوآوری وی‌کست به رسانه‌های دارای مجوز ساترا، به‌کارگیری ظرفیت‌های ساترا در توسعه کسب‌وکارهای نوپا با همکاری وی‌کست و اعطای تسهیلات و تخفیف خدمات به رسانه‌های دارای مجوز معرفی‌شده از سوی ساتراست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تَکرار» سریال اِغواگری سلبریتی‌ها و گول زدن مردم در انتخابات ۱۴۰۰ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حالا که قانون، محدودیتی برای فعالیتهای انتخاباتی سلبریتی ها تعیین نکرده؛ باید به سراغ عرف، اخلاق، فرهنگ و نخبگان رفت؛ واقعا راه چاره چیست؟

به گزارش سینماپرس، برای برگزاری یک انتخابات عاقلانه و مدبرانه و انتخاب شخصی بر اساس تحلیل‌ها، لزوم ممنوعیت و برخورد جدی حتی در حد اشاره به یک کاندیدای ریاست جمهوری توسط سلبریتی‌ها وجود دارد، باید برخورد قاطع شود چنانچه که بازدارنده باشد و هیچ سلبریتی جرأت تخلف نداشته باشد و اذهان مردم را با بازیگری و موسیقی فریب ندهند

* آیا محدودیت قانونی سلبریتی‌ها در انتخابات ممکن است؟

پیگیری این مطالبه از دو جهت قابل تشریح است اول وجه قانونی چنین محدودیتی است که قاعدتا نه تنها به صورت عرفی با اصول آزادی های فردی و اجتماعی در تضاد است بلکه قوانین فعلی تبلیغات انتخاباتی هم بر آن صحه نمی گذارد. همچنین در اصلاح قانون انتخابات که در مجلس دنبال می‌شود نیز این محدودیت در نظر گرفته نشده است اما وجه دوم آسیب هایی است که ورود سلبریتی ها در سال‌های گذشته به انتخابات برای کشور و مردم به همراه داشته است؛ سلبریتی هایی که تمام قد برای هدایت جامعه به یکسو وارد میدان شدند اما پای انتخاب خود هم نایستادند.

در قوانین کنونی جمهوری اسلامی ایران منابعی که بتوان از آنها چارچوبی حقوقی برای تبلیغات انتخاباتی ترسیم کرد، مواد ۶۲ تا ۷۷ فصل ششم قانون انتخابات ریاست جمهوری است. دستورالعمل تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که به نوعی قانون انتخابات را تشریح می کند و بخش هایی از آیین نامه اجرایی قانون انتخابات ریاست جمهوری است، چهار قاعده را برای تبلیغات در نظر می‌گیرد که عبارتند از : ایجاد فضای مناسب برای نامزدها و احزاب آنها در جهت معرفی خود و برنامه هایشان، برابری نسبی در برخورداری از امکانات تبلیغی و ایجاد فرصتهای برابر به وسیله دولت،  پرهیز از تضییع حقوق شهروندان اعم از نامزدها و یا رای دهندگان عادی در اثر فعالیتهای تبلیغاتی و جلوگیری از اسراف و تبذیر و ممانعت از ایجاد زمینه وابستگی نامزدها و احزاب به باندهای ذی نفوذ مالی یا قدرت های خارجی.

بنابراین قانون درباره حمایت اشخاص و گروه ها از نامزدهای انتخاباتی، محدودیت و ممنوعیتی ندارد و در فقدان احزاب قوی و محبوب و نظام حزبی مسئولیتی هم بر عهده حامی یک کاندیدای خاص بعد از انتخابات وجود ندارد؛ یعنی قانونا مسئولیت این انتخاب و تبلیغ برای انتخاب بر عهده کسی نیست.

* چرا سلبریتی ها تا ۱۴۰۰ با روحانی نماندند؟

حالا که قانون، محدودیتی برای فعالیتهای انتخاباتی سلبریتی ها تعیین نکرده؛ باید به سراغ عرف، اخلاق، فرهنگ و نخبگان رفت؛ واقعا راه چاره چیست؟ سلبریتی هایی که برای مثال انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با هشتگ «تا ۱۴۰۰ با روحانی» را داغ کرده بودند چرا خودشان تا ۱۴۰۰ با روحانی نماندند و در میانه راه تواب شدند؟

برای آنکه به راهکاری برای حل این معضل برسیم مختصری بر مفهوم سلبریتی، فرهنگ و کارکردهای آن خواهیم داشت: سلبریتی در تعریف آکادمیک آن فرد مشهوری با برخورداری از چند ویژگی خاص از جمله برخورداری از یک وجهه عمومی، دستاوردهای عمومی، مورد توجه رسانه ها بودن، تلاش برای کسب شهرت آن هم شهرتی که واجد ارزش تجاری است تعبیر میشود و اساسا واژه ای است که با فرهنگ غرب گره خورده و شکل مدرن شده شهرت است.  

*سلبریتی‌هایی که برای انتخابات عریان شدند

فرهنگ سلبریتی همگونی زیادی با ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگ غربی از جمله فردمحوری، لذت گرایی، دین گریزی، نفع گرایی، خودخواهی و حتی اقتصاد بازار آزاد و مصرف گرایی دارد. زیاد هم نمی‌خواهیم راه دوری برویم در همین انتخابات اخیر آمریکا نمود این هماهنگی در فرهنگ سلبریتی و فرهنگ غربی را در رفتار سلبریتی های آمریکا دیدیم جایی که تعداد قابل توجهی از چهره های مشهور هالیوود برای ترغیب مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، جلوی دوربین خود را برهنه کردند و به اغواگری جنسی پرداختند. آنها در ابتدای پست خود نوشتند: ما پیامی بسیار مهم برای شما رای دهندگان داریم، ما می خواهیم برای شما برهنه شویم!

هالیوود ریپورتر در گزارشی درباره تلاشهای سیاسی سلبریتی های هالیوودی در انتخابات آمریکا نوشت: سلبریتی ها از «تله عطش» (thirst trap) پست های اینستاگرام گرفته تا تبلیغات سیاسی حاوی برهنگی و افراط و تفریط، همه را برای تشویق به رای دادن در این انتخابات اغوا می کنند.

البته عریان شدن گرچه بسیار مذموم است اما به هر حال در فرهنگ غرب به ویژه در سال های اخیر بسیار مشهود بوده و تعارضی با آن ندارد با این همه در مواردی که انحرافات و کژروی رفتاری از سوی سلبریتی ها دیده می شود از جمله در موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان و مواردی از این دست با واسطه گری فعالان مدنی و سازمان های مردم نهاد این رفتارها بعضا تعدیل می شود. حالا فرض کنید در جامعه ما رفتاری از سلبریتی ها جامعه را به سمت مخاطره آمیزی هدایت کند؛ در اینجا چه کسی جلوی آنها خواهد ایستاد؟

* بازیگری سلبریتی ها به جای احزاب سیاسی 

در دو دهه اخیر ما بیشتر نام سلبریتی ها را شنیدیم، عنوانی که نه به دلیل ویژگی های غیر متعارف و عجیب و خاص به این افراد اطلاق شده بلکه پیوندهای متعارف و غیرمتعارف آنها با رسانه ها و شبکه های اجتماعی آنها را در این جایگاه قرار داده است؛ آدم هایی که فقط در سایه تبلیغات رسانه های به شهرت رسیدند و در تمام شئون اجتماعی و سیاسی هم ورود پیدا کردند.

در این میان در انتخابات دو دهه اخیر بیش از آنکه احزاب سیاسی جریان سازی کنند، جریان اصلاح طلب روی جذب آرا از سوی سلبریتی ها حساب کرد. البته برخی ویژگی های خاص جامعه ما، از جمله فقدان احزاب سیاسی ریشه دار و محبوب در جامعه، فاصله گرفتن نخبگان از توده مردم و عدم فعالیت چهره های علمی در رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی موجب شد تا به جای فراهم شدن نقد عملکرد روی موضع و حرف های سطحی سلبریتی ها برای جذب رای حساب شود.  

سلبریتی‌ها به ویژه سینماگران در دو دهه گذشته، بازوی تبلیغاتی طیف اصلاح طلب در انتخابات بوده اند؛ حافظه تاریخی مان هر چقدر هم کوتاه باشد، سال ۹۶ را فراموش نمی‌کنیم؛ زمانی که فهرست بلند بالایی از سینماگران تمام قد از کاندیداتوری حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند و یکپارچه شعار تا ۱۴۰۰ با روحانی را با سربند و شال و لباس و حتی آرایش بنفش رنگ به نمایش گذاشتند.  

* کامنت‌ها کار دست سلبریتی‌ها داد

اما ماجرا از آنجا داغ تر شد که در شرایط جدید رسانه‌ها و تعاملی شدن ارتباطات در شبکه های اجتماعی حالا سلبریتی ها باید پاسخگوی انتخاب خود باشند و در قبال مشکلات عدیده معیشتی، بیکاری، تورم و … مخاطبان همین سلبریتی ها از آنها می‌پرسیدند پس آن وعده ها چه شد؟ حالا نه تنها سلبریتی ها برای جامعه هزینه ایجاد کرده بودند چرا که آنها را به سمت انتخابی هدایت کرده بودند که دیگر رضایتی از آن نداشتند بلکه این شرایط برای خود آنها هم هزینه‌بر شد و باید تکلیف خود را روشن می‌کردند و نمی‌توانستند بی سر و صدا تا ۱۴۰۰ با انتخاب خود باقی بمانند.  

حالا سلبریتی‌ها که در ایام انتخابات کارکرد حزبی داشتند، در حالی باید پاسخگوی فعالیت سیاسی خود باشند که سواد سیاسی ندارند؛ آنها در قامت کنشگر سیاسی وارد میدان شده بودند اما هم خود و هم مردم را به دردسر انداختند.  

هنوز یک سال از پویش عریض و طویل حمایت هنرمندان از روحانی نگذشته بود که یکی یکی هنرمندان از انتخاب خود ابراز پشیمانی کردند؛ از حمید فرخ‌نژاد گرفته تا رضا رشیدپور، سیروان خسروی، مهدی فخیم‌زاده، نوید محمدزاده، مهدی پاکدل و علی کریمی و … حتی از جانب اصلاح طلبان هم رانده شدند و حتی تاثیرگذاری آنان بر انتخابات انکار شد.  

در این مورد محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در گفت و گویی خاطرنشان کرد: «این گروه [سلبریتی‌ها] در دوران انتخابات تلاش هایی کرده اند و حرف هایشان نیز در حد خودشان مؤثر بوده است؛ اما این طور نیست که سلبریتی ها قادر باشند جهت جامعه را تعیین کنند … با توجه به اینکه سلبریتی ها در انتخابات از هر دو جریان سیاسی حمایت کردند، معتقد هستم که حضورها هرچند می تواند تأثیرهای کمرنگی داشته باشد، به معنای آن نیست که قادر به جابجایی رأی هستند».

* سلبریتی تحلیلگر سیاسی نیست بلکه واسطه تغییر سبک زندگی است

اینکه از سلبریتی ها نمی‌توان توقع داشت که در قامت تحلیلگر سیاسی وارد میدان شوند را نه تنها چهره های سیاسی که در بزنگاه از آنها بهره برداری سیاسی می کنند، اذعان دارند که اساتید دانشگاه و پژوهشگران هم بر آن اذعان دارند.

در این مورد  سیدحسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در نشستی با عنوان «سلبریتی ها در ایران: مسئولیت اجتماعی یا تخریب سیاست» گفت: «با این موضوع که سلبریتی ها مسئولیت اجتماعی دارند، ‌مخالفم؛ چرا که سلبریتی ها یکی از مولودها، محصولات و فرآورده های متأخر سرمایه داری مصرفی هستند». به اعتقاد او سلبریتی پیامبر یا بشیر سرمایه داری مصرفی است و البته کارش را هم به درستی انجام می دهند، کاری که معمولا از آن آگاهی ندارند.

وی می گوید: از سلبریتی نمی توان توقع داشت که ما را به سمت آگاه کردن، ‌آزاد کردن و شکوفایی فرهنگ بیشتر ببرد. در واقع سلبریتی واسطه مصرف سبک زندگی است که با خودش می آورد و برای عقلانی تر شدن و تولیدی شدن جامعه و پیشرفت ما کمکی نمی کند.

* تخصصت این نیست و ورود نکن!

بنابراین شناخت ماهیت سلبریتی خود نخستین گام برای پیگیری محدودیتی است که مردم از ما می‌خواهند؛ اینکه یک جریان سیاسی برای پیشبرد اهداف خود به هر ابزاری متوسل شود حتی اگر اخلاقی نباشد در این مورد غیر قانونی نیست اما اگر جامعه آگاه شود، کارکرد و جایگاه سلبریتی را متوجه شود دیگر حوزه بازیگری او به طور طبیعی از سوی مردم و مخاطبان روشن خواهد شد. آنها با هر ورودی باید این بازخورد را از مخاطب فعال بگیرند که تخصصت این نیست و ورود نکن!

این موضوع حتی از سوی برخی از هنرمندان هم مورد اذعان است و نمونه آنها اظهارات جنجالی چندی پیش مصطفی زمانی است که در فیلم زیر مشاهده می‌کنید. او می گوید: بازیگران سواد سیاسی ندارند، نباید رای خود را بر مردم تحمیل می‌کردند.

دانلود

حالا این موضوع فقط در انتخابات نیست که مصداق پیدا می‌کند بلکه در سایر فعالیت های اجتماعی و سیاسی، پویش‌های مختلف که رنگ و بوی ضدیت با نظام و همراهی با رسانه های بیگانه دارد نیز مصادیق روشنی دارد که البته کم هزینه هم نبوده اند مانند ماجرای قتل طلبه همدانی که بعد از آن رخ داد که یک حساب توئیتری جعلی با تصویر یک روحانی مازندرانی زنان را به نکاح با نیروهای الحشدالشعبی که برای کمک به سیل‌زدگان در خوزستان بودند، تشویق کرد و در ادامه هم یکی از سلبریتی‌ها این اکانت جعلی را باز نشر داد و در محکومیت آن توییتی منتشر کرد و به‌ نوعی این شایعه پاگرفته در فضای مجازی را بیش از پیش قوت بخشید.

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پوراحمد: متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد!/ برای بنده و امثال بنده که بیکار و خانه نشین هستیم بود و نبود کرونا چندان تفاوتی ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کیومرث پوراحمد کارگردان سینما با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد! نمونه اش اینکه بنده در ۱۰ سال گذشته تنها ۳ فیلم ساختم این به آن معنا است که نهایتاً بنده فقط ۳ سال از ۱۰ سال اخیر عمرم را کار کرده ام و بقیه سال ها بیکار بوده ام! این ها همه به دلیل اهمیت هنرمندان برای متولیان و مسئولان است، این اتفاقات و بیکاری ما نشانگر احترام ویژه ای است که آن ها برای ما قائل هستند!

کارگردان فیلم های سینمایی «خواهران غریب» و «کفش هایم کو؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای بنده و امثال بنده که سال ها است بیکار و خانه نشین هستیم بود و نبود کرونا چندان تفاوتی ندارد. الآن نزدیک به یک سال از شیوع و گسترش ویروس کرونا می گذرد خیلی ها می گویند در این ایام سینماگران بیکار و خانه نشین و گرفتار شده اند در صورتی که این بیکاری و خانه نشینی تنها مربوط به این یک سال نیست و ما چند سالی است که در بیکاری به سر می بریم.

وی ادامه داد: برای من در این روزهای کرونایی وضعیت عادی است چرا که قبل از کرونا هم همینطور در خانه بودم و فیلم می دیدم و کتاب می خواندم و موزیک گوش می دادم و حالا هم که کرونا آمده وضعیت برای من همین است. مشکل ما این است که هنرمندان اصلاً برای متولیان و مدیران اهمیتی ندارند!

پوراحمد سپس با کنایه اظهار داشت: متولیان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با همین فرمان که تاکنون جلو رفته اند باز هم جلو بروند. آن ها روز به روز همه چیز را شکوفاتر کرده اند. ثروت و شادی و خوشی و زیبایی از سر و روی همه ما پایین می ریزد و این به دلیل زحمات و دلسوزی های آن ها است پس باز هم با همین فرمان جلو بروند تا ببینیم که می خواهیم به کجا برسیم!؟

کارگردان فیلم های سینمایی «اتوبوس شب» و «شب یلدا» در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا متولیان سینمایی هیچ گوش شنوایی برای شنیدن درد دل ها، انتقادها و تذکرات سینماگران ندارند اظهار داشت: این را خودشان باید پاسخ بدهند. آن ها هستند که نمی بینند و نمی شنوند و چیزی برایشان مهم نیست. من چه کار می توانم بکنم وقتی آن ها نمی شنوند؟ ما دیگر به این مسائل عادت کرده ایم!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی قطعه‌ای برای سردار دل‌ها در رادیو فرهنگ + صوت


قطعه موسیقی بی‌همانند باخوانندگی حامد سلیمی و تنظیم امید رهبران در برنامه ققنوس رادیو فرهنگ رو نمایی و پخش شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نامزدهای چهار بخش دیگر «عمار» معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره مردمی فیلم «عمار» نامزدهای جایزه در چهار بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین»، «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، «پایش و پالایش اجتماعی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» نامزدهای کسب جایزه در چهار بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین»، «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، «پایش و پالایش اجتماعی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.

هیات داوران بخش مسابقه مستند «نهضت جهانی مستضعفین» متشکل از سلیم غفوری، زهره یزدان‌پناه، محمدرضا ماندگاران و سهیل اسعد، «داغ قره باغ» به کارگردانی سینا حسین‌پور اصل، «سایه‌های روشن» به کارگردانی حسین نشاطی، «هم وتن» به کارگردانی مشترک محسن اردستانی رستمی و حسین نوری، «سوریه؛ پرونده یک بحران بزرگ» به کارگردانی سیاوش سرمدی و «قائد الحشد» به کارگردانی مهدی لارویی را به عنوان نامزدهای کسب جایزه در این بخش معرفی کردند. برگزیدگان این بخش، امشب در ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره «عمار»، معرفی و تقدیر می‌شوند.

همچنین هیات داوران جشنواره در بخش «فیلمنامه» متشکل از امین صدیقی، حمیدرضا جعفریان، حجت‌الاسلام علی جعفری، سعید خورشیدی و جواد رمضان‌نژاد در بخش طرح سریال، اثر «عیوق» به نویسندگی محمد سجاد نجفی، در بخش فیلمنامه کامل «بلتا» به نویسندگی مجید فراهانی، «پیشاهنگ» به نویسندگی مهدی مافی، «سه چهارم جنگ» به نویسندگی داود جلیلی و محسن غضنفری و در بخش فیلمنامه نیمه بلند هم «سرحد» به نویسندگی محمدحسین سلطانی را به عنوان آثار نامزد دریافت جایزه یازدهمین جشنواره «عمار» اعلام کردند.

در بخش مسابقه مستند «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، داوران جشنواره شامل گلعلی بابایی، محسن یزدی، سیداحمد عبودتیان، امیر مهریزدان و علیرضا دلبریان «رویای آشفته» به کارگردانی سیداحسان نیکبخت و سیداحسان اصغرزاده، «جنایت فراموش شده» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، «در یک نگاه» به کارگردانی مهدی فارسی، «هنوز دز از شهر من عبور می کند» به کارگردانی امین قدمی، «تفنگچی‌های پاوه» به کارگردانی مهدی لارویی، «دستمال سرخ‌ها» به کارگردانی حنظله تاج‌الدینی و «فصل شیدایی» به کارگردانی احمد احمدپور را کاندیداهای این بخش اعلام کردند.

هیات داوران یازدهمین جشنواره «عمار» در بخش مستند «پایش و پالایش اجتماعی» متشکل از حسن عباسی، محمدصادق شهبازی، حجت‌الاسلام قنبریان، مرتضی فیروزآبادی و وحید اشتری «قزل قیه» به کارگردانی سیامک مختاری، «متری شیش و نیم» به کارگردانی داوود مبصر، «سقف‌های معلق» به کارگردانی محمد نجفی، «هیچ و پول» به کارگردانی محمد مهدی خرمی، «نفس خوار» به کارگردانی محمد محمدی سرشت و علی سلمانی، «مهاجران» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی و «پشت شیشه» به کارگردانی صابر الله دادیان را به عنوان نامزدهای کسب جایزه در این بخش جشنواره معرفی کردند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت ۲۴ ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره «عمار» نیز در ایام برگزاری آن، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق به روی آنتن می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تصویربرداری «اکستریم» به پایان رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراحل تصویربرداری مینی سریال «اکستریم» به نویسندگی و کارگردانی محمد ابی زاده و تهیه کنندگی رکسانا قهقرایی به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، «اکستریم» یک مینی سریال ۶ قسمتی و اپیزودیک است که قسمت های مختلف آن با خط داستانی مشترک «بازیگری مقابل دوربین» به هم پیوند می خورند. «مامور»، «مرگ مادر»، «شیباری»، «جزیره گنج»، «زندگی در کهکشانی دیگر» و «خواهرانه» عناوین قسمت‌های این سریال هستند. نویسندگی و کارگردانی این مینی سریال را محمد ابی زاده برعهده داشته است.

مهران عرفی، بهنام مهدی پور، محیا قلی‌نیا، صفا کوشا، حسین آقا کثیری، هستی رهبری، مجید طاهرخانی، روجا بهبهانی، فرهاد نمازیان، ملیحه اسفندیاری، صابر غرضی، علی ابی‌زاده فعال، نیوشا شیرنگی، ستاره نوروزی، پویا حقیقی، مریم نجات‌پور، امیر ارسلان طالبی، نساء عبدالملکی، محمد صبح‌زاهدی، محمد بای، عباس توسلیان، حامد متولی، مهتاب جامعی، فرگل آذربایجانی، محمد راسخ و عاطفه میرقادری گروه بازیگران این مینی سریال را تشکیل می دهند.

همچنین سایر عوامل این اثر عبارتند از مشاور پروژه: کاوه سجادی حسینی، تهیه کننده: رکسانا قهقرایی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محیا قلی‌نیا، مدیر تولید: رضا طاهری، مجری طرح: علی رسول‌زاده، منشی صحنه: رها سرکبود، طرح تبلیغات و روابط عمومی: مهدی مدیرزاده و ستاره نوروزی، گرافیست و مدیر هنری: حسن پورمحمدی، تصویربردار: صابر غرضی، طراح گریم و لباس: فرناز حسن پور، عکاس پشت صحنه: مهیار افضلی و ستاره نوروزی، عکاس: شادی شیرنگی، موسیقی: عاطفه صالحی، تدوین: محمد ابی‌زاده فعال و صابر غرضی، با همراهی آرمین نادری و محمد راسخ و مشاور رسانه ای: مرضیه فرزعلیان.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهره گیری از جشنواره تئاتر مقاومت در برگزاری آنلاین جشنواره مقاومت باعث شد به فکر پخش رسانه‌ای هم باشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر رادیو فرهنگ گفت: می‌توان از ظرفیت‌های رسانه ملی و فضای مجازی برای اجرای این رویداد هنری بهره برد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ و حسین مسافر آستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در دیدار با یکدیگر بر حمایت رسانه‌ای رادیو فرهنگ با اهالی تئاتر به ویژه در سی نهمین جشنواره تاتر فجر تاکید کردند.

حسین مسافر آستانه دبیر سی ونهمین جشنواره تئاتر در این دیدار گفت: هدف از برگزاری جشنواره توجه به وضعیت معیشتی هنرمندان، تقویت روحیه مردم به دلیل وضعیت شیوع کرونا و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به احتمال استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها در «تئاتر فجر ۳۹» برای حضور مخاطبان اذعان کرد: در حال حاضر استفاده از نصف ظرفیت سالن‌ها در قالب یک روش پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است و منتظر پاسخ هستیم.

مسافرآستانه درباره تصمیم‌گیری درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی، گفت: بهره گیری از جشنواره تئاتر مقاومت در برگزاری آنلاین جشنواره مقاومت باعث شد به فکر پخش رسانه‌ای هم باشیم.

دبیر سی نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تأکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود جشنواره سی و نهم تئاتر فجر را نمی‌توانیم حضوری برگزار کنیم. با بررسی ظرفیت‌های رسانه ملی و فضای مجازی برای اجرای این رویداد هنری تصمیم گیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره بخشی به عنوان سرباز انقلاب داریم که در مورد ویژگی‌های سردار سلیمانی است. علاوه بر این در بخش عمومی فستیوال به آئین‌ها در اقوام و فرهنگ‌ها می‌پردازیم. در این بخش‌ها رادیو فرهنگ به طور ویژه می‌تواند ما را همراهی کند.

حبیبی مدیر رادیو فرهنگ نیز در این دیدار گفت: می‌توان اختتامیه تئاتر را به شکل خیابانی در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کرد و در افتتاحیه نیز تقدیر از پیشکسوت‌ها داشت.

وی تاکید کرد: رادیو فرهنگ ظرفیت پخش زنده افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره را در دو بخش رادیویی و تصویری در فضای مجازی دارد و می‌تواند همراه با اهالی تئاتر بوده و این رویداد فرهنگی را پوشش رسانه‌ای دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار فراخوان مسابقه طراحی «نشان سرباز»


فراخوان مسابقه طراحی «نشان سرباز» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار فراخوان دستیاری در دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران


فراخوان دستیاری دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران منتشر شد و علاقمندان تا پایان دی‌ماه فرصت ثبت نام دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع