X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

پوراحمد: متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد!/ برای بنده و امثال بنده که بیکار و خانه نشین هستیم بود و نبود کرونا چندان تفاوتی ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کیومرث پوراحمد کارگردان سینما با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد! نمونه اش اینکه بنده در ۱۰ سال گذشته تنها ۳ فیلم ساختم این به آن معنا است که نهایتاً بنده فقط ۳ سال از ۱۰ سال اخیر عمرم را کار کرده ام و بقیه سال ها بیکار بوده ام! این ها همه به دلیل اهمیت هنرمندان برای متولیان و مسئولان است، این اتفاقات و بیکاری ما نشانگر احترام ویژه ای است که آن ها برای ما قائل هستند!

کارگردان فیلم های سینمایی «خواهران غریب» و «کفش هایم کو؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای بنده و امثال بنده که سال ها است بیکار و خانه نشین هستیم بود و نبود کرونا چندان تفاوتی ندارد. الآن نزدیک به یک سال از شیوع و گسترش ویروس کرونا می گذرد خیلی ها می گویند در این ایام سینماگران بیکار و خانه نشین و گرفتار شده اند در صورتی که این بیکاری و خانه نشینی تنها مربوط به این یک سال نیست و ما چند سالی است که در بیکاری به سر می بریم.

وی ادامه داد: برای من در این روزهای کرونایی وضعیت عادی است چرا که قبل از کرونا هم همینطور در خانه بودم و فیلم می دیدم و کتاب می خواندم و موزیک گوش می دادم و حالا هم که کرونا آمده وضعیت برای من همین است. مشکل ما این است که هنرمندان اصلاً برای متولیان و مدیران اهمیتی ندارند!

پوراحمد سپس با کنایه اظهار داشت: متولیان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با همین فرمان که تاکنون جلو رفته اند باز هم جلو بروند. آن ها روز به روز همه چیز را شکوفاتر کرده اند. ثروت و شادی و خوشی و زیبایی از سر و روی همه ما پایین می ریزد و این به دلیل زحمات و دلسوزی های آن ها است پس باز هم با همین فرمان جلو بروند تا ببینیم که می خواهیم به کجا برسیم!؟

کارگردان فیلم های سینمایی «اتوبوس شب» و «شب یلدا» در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا متولیان سینمایی هیچ گوش شنوایی برای شنیدن درد دل ها، انتقادها و تذکرات سینماگران ندارند اظهار داشت: این را خودشان باید پاسخ بدهند. آن ها هستند که نمی بینند و نمی شنوند و چیزی برایشان مهم نیست. من چه کار می توانم بکنم وقتی آن ها نمی شنوند؟ ما دیگر به این مسائل عادت کرده ایم!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *