X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

توکلی: داوران جشنواره فجر باید با دیدگاه و بینش انقلابی بهترین آثار را انتخاب نمایند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با معرفی و آغاز فعالیت هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: داوران جشنواره فجر باید با دیدگاه و بینش انقلابی بهترین آثار را انتخاب نمایند؛ آن ها نباید فراموش کنند که جشنواره فیلم فجر برآمده از دل انقلاب اسلامی است و آثاری که اندیشه های انقلابی، ملی، اسلامی و دینی را تبیین و ترویج نمی کنند نباید در انتخاب آن ها جایی داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ماه وش» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امیدوارم داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر بهترین آثار را انتخاب کنند؛ امیدوارم مثل دوره های پیشین شاهد این نباشیم که برخی روابط خصوصی داوران با برخی فیلمسازان و تهیه کنندگان باعث انتخاب بهترین ها شود!

وی سپس با تأکید بر اینکه سینمای امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل دنیای فکری و ذهنی حسام الدین آشنا است تصریح کرد: سینما در دوره مدیریت دولت تدبیر و امید که ۲-۳ وزیر و ۳ رئیس سازمان سینمایی عوض کرد از طریق برخی افراد تأثیرگذار از جمله مشاور رئیس جمهور هدایت می شد.

توکلی ادامه داد: بنده ۲-۳ سال قبل هم به این نکته اشاره کردم و الآن کاملاً معتقدم این سینما حاصل دنیای فکری و ذهنی حسام الدین آشنا است. در واقع تولیدات سینمایی که امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد آن خواهیم بود کارنامه سینمایی آشنا است. این محتوا و ساخت و ساز و سینما حاصل دنیای ذهنی و فکری و مدیریتی است که او در سینما پیاده سازی کرده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اینکه آیا این سینما دستاورد سینمای نوین انقلاب اسلامی است مطلبی است که بعد از تماشای فیلم های جشنواره فجر در سال آخر حیات دولت تدبیر و امید باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

وی متذکر شد: برخی افراد فکر می کنند بعضی آدم کوچولوهایی که به عنوان دست های پشت پرده سینما از آن ها اسم برده می شود در این سال ها سینما را هدایت می کردند اما واقعاً اینطور نیست و این سینما تماماً برگرفته از تفکرات و سیاست هایی است که حسام الدین آشنا برای سینما تعریف کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *