X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مهدویان: «شیشلیک» مولفه هایی دارد که مختص خود من است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با اجرای محمدرضا مقدسیان در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مهدویان که به صورت آنلاین در این نشست حضور داشت گفت: مدت ها دوست داشتم فیلم کمدی کار کنم و فیلمنامه های متعددی خواندم و تصادفا در جایی با ژوله نهار می خوردیم و از من پرسید دوست داری کمدی کار کنی؟ و داستانی تعریف کرد که خیلی دوست داشتم. خواستم کمدی خاص خودم را بسازم نه کمدی هایی که مرسوم است.

وی افزود: هر فیلمی که کار می شود جهان متفاوتی دارد؛ هر فیلمساز می خواهد فیلمش رنگ و بوی خود را داشته باشد. کارگردان دوست دارد رد پای خودش را داشته باشد. این فیلم مولفه هایی دارد که مختص خود من است. کسانی که فیلم را دیدند تصدیق می کنند این فیلم تجربه متفاوتی برای من است.  

عطاران نیز در خصوص همکاری اش با مهدویان اظهار داشت: من دوست داشتم با مهدویان کار کنم وقتی این فیلمنامه پیشنهاد شد خوشحال شدم و این نقش جای کار داشت. بیشترین چیزی که مرا علاقمند کرد این کار را کنم متن زیبای امیرمهدی ژوله بود.

ژوله نیز در این خصوص گفت: کمدی مورد علاقه من این است که یک چشم بخندد و یک چشم اشک بریزد؛ من این اتفاق را سال ها با آقای مدیری تجربه کرده بودم. یکی از خوشایندترین اتفاقات زندگی من تولید این فیلم بود.

مهدویان در بخش دیگری‌از این گفتگو خاطرنشان کرد: هر فیلمی جهانی دارد که باید حتی الامکان حفظ شود ما تلاش کردیم ممیزی ها به حدی باشد که به جهان فیلم لطمه نخورد، این نسخه فعلی همان جهان را دارد. تغییراتی رخ داده که ما از آن ممیزی وسانسور استقبال نمی کنیم. ممیزی های به فیلم اعمال شد که آسیب جدی به فیلم نزده و امیدوارم همین نسخه به روی پرده برود؛ من خیلی هم با احتیاط حرف می زنم!

ژوله نیز ادامه داد: ممیزی خوب نیست اما وجود دارد. آرزو می کنم به احترام سازندگان اثر با همین حد ممیزی به اکران عمومی برسد و ممیزی بیشتر نباشد.

مهدویان در بخش دیگری از این گفتگو افزود: فیلمساز ژانرهای مختلف را تجربه می کند. فیلمساز با توجه به علاقه و دغدغه اش تصمیم می گیرد فیلم بسازد. عوامل بیرونی همیشه روی تصمیمات فیلمساز وجود دارد من آدمی نیستم که تحت تأثیر نیروهای بیرونی قرار بگیرم.  

وی افزود: سیدمحمود رضوی دوست خوب و تهیه کننده درجه یک و کاربلدی است و ممکن است باز هم با هم کار کنیم. باید داستان مورد علاقه مشترک هر دوی ما پیدا شود.

مهدویان درخصوص کار کردن چندباره با اول مارکت گفت: اینکه سرمایه‌های خصوصی وارد سینما می‌شوند را باید استقبال کرد، من یک فیلم «درخت گردو» را با اول مارکت کار کردم و این فیلم نیز با آن‌ها کار کرد اتفاقا باید از ورود جاهایی مانند اول مارکت در سینما استقبال کرد و اصلا قرار نیست همیشه با آن‌ها کار کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *