X

بایگانی بهمن 13, 1399

دفتر سینمایی

تیزر فیلم سینمایی «ابلق» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تیزر فیلم‌ سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در دومین روز از جشنواره‌ فیلم فجر رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، تیزر فیلم‌ سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی در دومین روز از سی و نهمین جشنواره‌ فیلم فجر رونمایی شد. ساخت تیزر برعهده‌ حمید نجفی‌راد بوده است.

«ابلق» عنوان تازه‌ترین اثر نرگس آبیار است که فیلمنامه‌ آن به صورت مشترک توسط او و پریسا کرزیان به نگارش درآمده و محمدحسین قاسمی آن را تهیه کرده است.

 بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی و گیتی معینی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم سینمایی فردا سه شنبه ۱۴ بهمن ماه در سینمای رسانه اکران خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فروش بیش از ۵۹ هزار بلیت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علیزاده گفت: «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در پایان روز نخست جشنواره در سینماهای مردمی تهران بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینماپرس، عزت‌الله علیزاده مدیر اجرایی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به استقبال صورت گرفته از اولین روز برگزاری جشنواره گفت: کل ظرفیت سالن‌های نمایش پانصد و چهل و چهار هزار و صد و نودونه صندلی بود که با درنظر گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی و حذف برخی صندلی‌ها برای نمایش آماده شده بودند.

وی افزود:میزان صندلی‌های قابل فروش این مجموعه برای مردم تهران صد و چهل و چهار هزار و ۶۵۰ صندلی بود. ۵۹ هزار و ۲۹۱ صندلی هم ظرفیت فروش رفته تعداد صندلی‌ها تا ساعت ۲۴ شب گذشته بود.

او افزود: ظرفیت باقیمانده ۸۹ هزار و ۳۵۹ صندلی است. فیلم شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان هم در پایان روز نخست جشنواره در سینماهای مردمی تهران بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

براتعلی ابراهیمی صاحب سبک "نوای سرحدی فریادی" بود


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: استاد براتعلی ابراهیمی صاحب سبک “نوای سرحدی فریادی” و از مفاخر موسیقی مقامی شهرستان تایباد روز گذشته در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دفاع وزیر ارشاد از برگزاری جشنواره های فجر


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شرایط برگزاری جشنواره موسیقی فجر، خاطرنشان کرد: «به دلیل شرایط حاکم ناشی از ویروس کرونا امسال جشنواره موسیقی از بستر فضای مجازی بهره بسیاری می برد و این فضا می تواند به فرهنگ و اقتصاد حوزه موسیقی کمک کند.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهدویان: «شیشلیک» مولفه هایی دارد که مختص خود من است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با اجرای محمدرضا مقدسیان در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مهدویان که به صورت آنلاین در این نشست حضور داشت گفت: مدت ها دوست داشتم فیلم کمدی کار کنم و فیلمنامه های متعددی خواندم و تصادفا در جایی با ژوله نهار می خوردیم و از من پرسید دوست داری کمدی کار کنی؟ و داستانی تعریف کرد که خیلی دوست داشتم. خواستم کمدی خاص خودم را بسازم نه کمدی هایی که مرسوم است.

وی افزود: هر فیلمی که کار می شود جهان متفاوتی دارد؛ هر فیلمساز می خواهد فیلمش رنگ و بوی خود را داشته باشد. کارگردان دوست دارد رد پای خودش را داشته باشد. این فیلم مولفه هایی دارد که مختص خود من است. کسانی که فیلم را دیدند تصدیق می کنند این فیلم تجربه متفاوتی برای من است.  

عطاران نیز در خصوص همکاری اش با مهدویان اظهار داشت: من دوست داشتم با مهدویان کار کنم وقتی این فیلمنامه پیشنهاد شد خوشحال شدم و این نقش جای کار داشت. بیشترین چیزی که مرا علاقمند کرد این کار را کنم متن زیبای امیرمهدی ژوله بود.

ژوله نیز در این خصوص گفت: کمدی مورد علاقه من این است که یک چشم بخندد و یک چشم اشک بریزد؛ من این اتفاق را سال ها با آقای مدیری تجربه کرده بودم. یکی از خوشایندترین اتفاقات زندگی من تولید این فیلم بود.

مهدویان در بخش دیگری‌از این گفتگو خاطرنشان کرد: هر فیلمی جهانی دارد که باید حتی الامکان حفظ شود ما تلاش کردیم ممیزی ها به حدی باشد که به جهان فیلم لطمه نخورد، این نسخه فعلی همان جهان را دارد. تغییراتی رخ داده که ما از آن ممیزی وسانسور استقبال نمی کنیم. ممیزی های به فیلم اعمال شد که آسیب جدی به فیلم نزده و امیدوارم همین نسخه به روی پرده برود؛ من خیلی هم با احتیاط حرف می زنم!

ژوله نیز ادامه داد: ممیزی خوب نیست اما وجود دارد. آرزو می کنم به احترام سازندگان اثر با همین حد ممیزی به اکران عمومی برسد و ممیزی بیشتر نباشد.

مهدویان در بخش دیگری از این گفتگو افزود: فیلمساز ژانرهای مختلف را تجربه می کند. فیلمساز با توجه به علاقه و دغدغه اش تصمیم می گیرد فیلم بسازد. عوامل بیرونی همیشه روی تصمیمات فیلمساز وجود دارد من آدمی نیستم که تحت تأثیر نیروهای بیرونی قرار بگیرم.  

وی افزود: سیدمحمود رضوی دوست خوب و تهیه کننده درجه یک و کاربلدی است و ممکن است باز هم با هم کار کنیم. باید داستان مورد علاقه مشترک هر دوی ما پیدا شود.

مهدویان درخصوص کار کردن چندباره با اول مارکت گفت: اینکه سرمایه‌های خصوصی وارد سینما می‌شوند را باید استقبال کرد، من یک فیلم «درخت گردو» را با اول مارکت کار کردم و این فیلم نیز با آن‌ها کار کرد اتفاقا باید از ورود جاهایی مانند اول مارکت در سینما استقبال کرد و اصلا قرار نیست همیشه با آن‌ها کار کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گلایه اهالی رسانه از نبود امکانات ابتدایی در پردیس ملت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دومین روز از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که انتقادات فراوانی نسبت به کمبود امکانات در پردیس ملت مطرح بود.

به گزارش سینماپرس، در نخستین شب از جشنواره فیلم فجر، مشکلاتی در پردیس ملت وجود داشت که اهالی رسانه نسبت به آن اعتراض کردند.

سرمای سالن های طبقه پایین پردیس، قطعی پله برقی، بی توجهی به امکانات سرویس بهداشتی و نبود شرایط پذیرایی به بهانه محدودیت های کرونایی موضوعاتی بود که حاضران در پردیس ملت از آن گله داشتند.

در نخستین ساعات از روز دوم جشنواره فیلم فجر و زمانی که اهالی رسانه و منتقدان برای تماشای فیلم سینمایی «ستاره بازی» وارد سالن شدند، متوجه سرمای شدید شدند. همین موضوع باعث شد مجدد حاضران نسبت به وضعیت گرمایشی به مسئولان اجرایی اعتراض کنند. ظاهرا مشکل نبود سیستم گرمایشی در سال‌های طبقه پایین همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این بسیاری از مشکلاتی که در شب نخست جشنواره دیده شد، مانند قطعی پله برقی در برخی طبقات در شب دوم نیز ادامه دارد. ظاهرا اهالی رسانه، منتقدان و هنرمندانی که برای تماشای فیلم های جشنواره به پردیس ملت می‌آیند، باید تا پایان این فستیوال مشکلات موجود در این پردیس را تحمل کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازدید دانشگاه علوم پزشکی از برج میلاد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از رعایت دستور العمل های بهداشتی در سینمای مردمی و رسانه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد:دانشگاه علوم پزشکی امروز از برج میلاد بازدید کردند علاوه بر بازرسی آن‌ها نماینده سازمان سینمایی از سینمای رسانه و مردمی بازدید می‌کند.

وی افزود:دیروز در پایان روز اول جشنواره به چند سینما اخطار داده شد تا دستورالعمل‌ها را رعایت کنند که در صورت تکرار برنامه‌های جشنواره در آن سینماها به حالت تعلیق در می‌آید.

نجفی ادامه داد:امروز ازطرف دبیرجشنواره به تمام سینمای‌های مردمی تب سنج اهداشدتادستورالعملهابهتررعایت شود و تیم ضدعفونی  بین سانسهادرتمام سینمامستقرهستند.

مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت:سازمان اورژانس دربرج میلاد و سینمای مردمی و سینمای دیگرشهرها نیرومستقرکرده ونظارت دارند. کاملاسعی کردیم که براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت پیش برویم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پذیرش دبیری جشنواره ادای دین به گروه‌های تئاتری بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر پذیرش این مسئولیت را صرفا به دلیل ادای دین به فعالان حوزه تئاتر و کسانی دانست که کار خود را برای اجرای صحنه، آماده کرده اند.

به گزارش سینماپرس، حسین مسافر آستانه با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «شب چراغ» که بمناسبت جشنواره تئاتر فجر روانه آنتن رادیو گفت‌وگو شد، با اشاره به اینکه پیش از تصمیم گیری برای برپایی این جشنواره نسبت به عدم پذیرش چنین مسندی از سوی فعالان تئاتر، احساس خطر کرده است، اظهار کرد: تصور می کردم اگر این جشنواره برگزار نشود، فرصت اندک باقی مانده در این شرایط سخت را از دست خواهیم داد.

وی افزود: مشخص نیست دیگر چه زمانی فرصت اجرای تئاتر را بیابیم و می دانستم بسیاری از بچه های جوان تئاتری، تلاش بسیاری کرده اند؛ هرچند عده بسیاری سلامت خود را ارجح دانسته و با این برهه کرونایی کنار نیامده اند.

مسافر آستانه ادامه داد: نمی دانستم تکلیف آن هایی که کار خود را آماده کرده اند، چیست. آن ها زحمت بسیاری کشیده اند تا اثری را به اجرا نزدیک کنند که اگر این جشنواره برگزار نمی شد، زحمات این بچه ها نادیده گرفته می شد.

وی گفت: وقتی پیشنهاد دبیری را شنیدم، ابتدا مخالفت کردم و قول دادم دنبال کسی خواهم گشت تا این مسئولیت را بپذیرد، اما موفق نشدم و در نهایت احساس وظیفه کردم که نسبت به عملکرد بچه های تئاترِ تهران و شهرستان بی تفاوت نباشم.

مسافر آستانه افزود: فراموش کردم که قرار است دیگر مسئولیتی داشته باشم و احساس وظیفه مرا وادار کرد چنین مسئولیتی را علی رغم برنامه ریزیِ دیگری برای زندگی ام، بپذیرم.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: درآغاز نمی دانستم چه کار باید بکنم؛ با افراد بسیاری از جمله اساتید مشورت کردم و بعد از مدت ها به این نتیجه قطعی رسیدم که می توان جشنواره را بصورت اینترنتی برگزار کرد و بر همین منوال برنامه ریزی ها را آغاز کردیم.

مسافر آستانه با اشاره به کاستن از حجمِ عددی بسیاری از کارکنان با سابقه در جشنواره تئاتر فجر، گفت: این کار را از آغاز تا کنون با ۴ نفر از دوستان پیش برده ایم؛ چراکه در وهله اول می خواستیم شرایط کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: هر نفر چندین مسئولیت را به دوش کشیدیم اما دبیرخانه را شلوغ نکردیم تا کسی در معرض بیماری قرار نگیرد و احدی به مخاطره نیفتد.

مسافر آستانه گفت: تمام برنامه ها بگونه ای ریخته شد که اولا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و سپس طوری پیش رویم که گروه ها آثار خود را ضبط شده بدست ما برسانند و یا ما به محل اجرا رفته و کارها را ضبط کنیم.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به رادیو گفت‌وگو گفت: بسیاری از فعالان جامعه تئاتر هنوز با این تکنیک کنار نیامده اند؛ گرچه چنین حرکتی قبل از کرونا در بسیاری کشورها آغاز شده بود و بخش مهمی از پلتفرم های مجازی، اختصاصا به تئاتر می پردازند.

مسافر آستانه خاطرنشان کرد: ما همچنان درگیر تعاریفی از تئاتر هستیم و آن را زنده می خواهیم تا نفس به نفس تماشاگر اجرا شود و البته همه این تعاریف هم صحیح و به جاست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علیمردانی: در تمامی سال های جشنواره فجر بیشترین اجحاف در حق فیلم های من صورت گرفته/ از نبود نعمت الله در جشنواره غمگینم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی با اجرای محمدرضا مقدسیان در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در ابتدای این نشست هاتف علیمردانی گفت:  «ستاره بازی» در ادامه تجربیات سینمایی ماست من سعی کردم با شواهدی که رو به رو هستم اثرم را به تصویر بکشم «ستاره بازی» حاصل تجربیات من در چند سال گذشته است که البته بلندپروازی هم در آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: من زمان ساخت فیلم «آباجان»  دلخوری‌هایی داشتم.  آن زمان گفتم قاعده بازی را بلد باشید این هشتمین دوره‌ای است که در فجر حضور دارم گاهی در حق فیلم‌ها اجحاف می‌شود و به نظرم بیشترین اجحاف‌ها به فیلم من بوده است.

علیمردانی با اشاره به اتفاقات عجیب فجر ۳۹ گفت: من هم از نبود حمید نعمت‌الله در جشنواره غمگینم اما فکر می‌کنم جشنواره با تمام بالا و پایینش متعلق به ماست و باید حفظش کنیم.

تهیه‌کننده فیلم هم عنوان کرد: وقتی کارگردان این قصه را نزد من آورد به نظرم قصه دشواری بود ساخت فیلمی در شرایط ارزی امروز دل می‌خواست، مسایل مالی به کنار ولی کار در سرمای زیر بیست درجه هم سخت بود به هاتف اعتماد کردم البته قصه را هم خیلی دوست داشتم.

ملیسا ذاکری بازیگر این فیلم گفت: من در کنار تمام کارهای آقای علیمردانی تجربه کردم صبا از شخصیت من خیلی فاصله دارد و کار را برای من سخت می‌کرد اما امیدوارم آنچه که باید، درآمده باشد.

علیمردانی توضیح داد: در تمام این سال‌ها دغدغه یک کار اقتباسی داشتم ولی هیچوقت دغدغه مشترک را در کتاب‌ها و رمان‌ها پیدا نکردم به صورت اتفاقی قصه شخصیت این فیلم را از مادرش شنیدم، این شخصیت را دورادور می‌شناختم. من به صورت شهودی فیلم می‌سازم. آمریکا سرزمین ناشناخته‌ای برای من بود. سعی می‌کردم پی او وی اتفاقات را ببینم. من مهاجرت را یک تومور وحشتناک می‌بینم، مثل یک هشدار اجتماعی و مثل از دست دادن عزیز است. اگر به هر دلیلی از کشورمان می‌رویم باید بدانیم برای چه می‌رویم غرض من سیاه‌نمایی نبود البته من اینجا هم که فیلم می‌ساختم نقدهای تندی به آن می‌شد.

شبنم مقدمی بازیگر این فیلم که به صورت تلفنی با این نشست همراه شد، اظهار داشت: من نگاه علیمردانی را به فیلم‌های اجتماعی دوست دارم، خودش هم آدم شریفی است که بدون اتصال به هیچ جریانی خودش در این سینما ایستاده، علیمردانی از آن دسته از کارگردان‌هایی است که می‌شود با او به تعامل رسید.

سرتیپی در ادامه این نشست متذکر شد: هاتف وقتی از آمریکا برگشت احساس کردیم فیلم مقداری کم دارد به دلیل شرایط خاص آنجا و سرمای شدید و البته هزینه‌های بسیار بالا به نظرم کمی در آماده‌سازی فیلم عجله شده بود به همین دلیل برخی از سکانس‌ها را در ایران فیلمبرداری کردیم هر دکوری که آنجا بود در ایران بازسازی کردیم که کار سختی بود دوباره هاتف به آمریکا رفت و مقداری آنجا فیلمبرداری کردیم که فیلم سر و شکل داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برای جذابیت همیشه دنبال سلبریتی‌ها نباشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده «چراغ مطالعه» درباره رویکردهای این برنامه در ایام فجر سخن گفت و بیان کرد که باید باب تضارب آرا را در موضوعاتی نظیر انقلاب باز کرد.

به گزارش سیتماپرس، مرتضی روحانی تهیه‌کننده و سردبیر «چراغ مطالعه» درباره این برنامه شبکه چهار که همزمان با ایام فجر با رویکردی ویژه به انقلاب می‌پردازد، بیان کرد: به نظر من ما باید به بهانه همه این مناسبت‌ها سعی در فهم عمیق‌تر انقلاب اسلامی داشته باشیم. فهم عمیق‌تر از چیستی، چرایی و چگونگی انقلاب و طبعاً برای این فهم نیازمند فهم تاریخی این رخداد در کنار فهم ریشه‌های فکری آن هستیم.
وی درباره اینکه چگونه برنامه‌های گفتگومحور می‌توانند مخاطب را در فضایی خلاقانه به محتوای مورد نظر جذب کنند، گفت: برنامه‌های گفتگو محور همیشه و در همه جای دنیا جزو ارزان‌ترین برنامه‌ها به حساب می‌آیند ولی بسیاری از برنامه‌ها در عرصه سرگرمی و سبک زندگی و … در سرتاسر جهان هست که دارای مخاطب بسیار هستند.

برای جذابیت همیشه دنبال سلبریتی ها نباشیم

این تهیه کننده اضافه کرد: به نظر من یک گفتگوی جذاب بیش از هر برنامه‌ای می‌تواند جذاب باشد. این خطاست که گمان کنیم برای جذابیت باید همیشه سلبریتی ها یا دکورهای عجیب و غریب و … داشته باشیم. یک گفتگوی خوب بیش از همه اینها جذابیت دارد. گفتگوهایی صمیمی و در عین حال صریح، مبتنی بر مسائل و پرسش‌های واقعی جامعه.

وی درباره نگرانی از اینکه در چنین برنامه‌هایی گفتگوها به سمت شعار و کلیشه برود، اظهار کرد: در چنین برنامه‌هایی «کلیشه گویی» اولین چیزی است که برنامه ساز به آن فکر می‌کند و با طراحی برنامه سعی دارد تا از پس این بحران بر بیاید. چراکه کلیشه گویی نه تنها آفت رسانه است بلکه آفت اندیشه نیز هست. کار اندیشمند آن است که از مشهورات جدا شود و سعی کند در ورای این مشهورات به دقایق و ظرایفی پی ببرد و کار رسانه هم این است که بتواند آن ظرایف و دقایق را به هنرمندانه‌ترین حالت ممکن منتقل کند.

باب تضارب آرا باز شود

روحانی درباره اینکه چقدر می‌توان به ناگفته‌های انقلاب پرداخت بیان کرد: حرف ناگفته که بسیار است و جا دارد که رسانه ملی با شرح صدر به همه این حرف‌ها میدان دهد و باب تضارب آرا را باز کند. به نظر من تضارب آرا بهترین راه برای نشان دادن قوت منطق انقلاب اسلامی است. خصوصاً برای نسلی که آن دوران را تجربه نکرده و از پس اوراق کتب و مقالات با آن مواجه شده است.

وی افزود: طبعاً در این میان برنامه‌های مستند تاریخی می‌توانند نقش ویژه‌ای ایفا کنند چون هم می‌توانند با تصاویر آرشیوی حال و هوای حسی و عاطفی آن ایام را بازنمایی کنند و هم می‌توانند نتیجه چندین مطالعه و پژوهش مستند را به صورت فشرده به مخاطب منتقل کنند.

تهیه کننده «چراغ مطالعه» درباره وجه تمایز این برنامه نیز عنوان کرد: اولین فرق «چراغ مطالعه» مهمان‌های فرهیخته آن هستند بسیاری از این مهمان‌ها تا به حال تلویزیون نیامده‌اند. مثلاً آقای مهربان که محقق ارجمند و سن و سال داری است اولین بار است که به برنامه می‌آید. وجه تمایز دیگرش این است که ما سعی کردیم به مساله انقلاب از منظرهای جدیدی هم نگاه کنیم مثلاً بررسی نمادشناسانه انقلاب اسلامی از این جهت است.

روحانی در پایان بیان کرد: وجه تمایز دیگر توجه به موضوعات خاص و حساس است مثلاً ما در بحث‌های تاریخی انقلاب به دو بحث جدی انفجار ریاست جمهوری و ترورهای منافقین توجه ویژه کردیم.

مشاهده خبر از سایت منبع