X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تبریزی: به خودم گفتم که اگر جمشید هاشم‌پور در فیلم بازی نکند، من این کار را نمی‌سازم!/ بهداد: سینما مختص توده مردم است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی با اجرای محمود گبرلو در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس عادل تبریزی در این نشست اظهار داشت: برای من نگاه مخاطب مهم است چه مثبت و چه منفی و از هر دو نگاه انرژی خوبی می گیرم!

تبریزی سپس با اشاره به علاقه خود به سینما گفت: من یک بچه شهرستانی عاشق سینما در کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد هستم. مادر من پولی را کنار می‌گذاشت که من را هر ماه سینما ببرد. من تهران را از طریق سینما شناختم و به جامعه‌شناسی شهری رسیدم.  

کارگردان این فیلم سپس درباره صحبتی که پیشتر مطرح کرده بود که «گیجگاه» را بدون حضور جمشید هاشم‌پور نمی‌ساختم، گفت: در زمان ایده اولیه «گیجگاه»  به خودم گفتم که اگر جمشید هاشم‌پور در فیلم بازی نکند، من این کار را نمی‌سازم.  

کارگردان «گیجگاه» متذکر شد: در ابتدا قرار بود که نگار جواهریان در کار بازی کند، اما به این دلیل که در ایران حضور نداشت، باران کوثری که بهترین انتخاب بعد از او بود برای این نقش انتخاب شد.

او با اشاره به هدفش از ساخت این فیلم اظهار داشت: نوستالژیک بودن اثر برای ما در لایه‌های چهارم یا پنجم قرار داشت و اصل هدفمان این بود که تولید فیلمی سلامت با راهکارهای انسانی به تماشاگران ارائه کنیم که لذت ببرند.

حامد بهداد نیز در ادامه این نشست گفت: سال‌های بسیار زیادی از رسیدن ما به زبان ملی در سینما می‌گذرد پرواضح است که سینما چه سیری را طی کرده تا به این‌جا رسیده و این فراز و نشیب‌های گوناگون در سینما منعکس شده است از این رو پس از این مسیر دشوار سینما تبدیل به فرهنگ شد و در سبد خانواده‌ها قرار گرفت.

او افزود: قهرمانانی چون قهرمان فیلم «کندو» پدید آمد و بعد از انقلاب شاهد شکل‌گیری دوباره سینما هستیم. سینما مختص توده مردم است که خواهان دیدن هنرمندانشان روی پرده سینما هستند. جمشید هاشم‌پور بی‌شک یکی از سوپراستارهایی است که مردم را به سینما و تماشای فیلم دعوت و ترغیب می‌کند.  

باران کوثری هم با تشکر از فیلم و عوامل آن، گفت: نمی خواهم فضا را عوض کنم اما لازم است بگویم به‌ یاد لبخند قشنگ و همیشگی عالی انصاریان دست بزنید.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *