X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

صمدی: «خط فرضی» اولین اپیزود از سه‌گانه‌ای است که قصد ساختنش را داشتم/ انتقاد جنجالی یک خبرنگار از نابازیگر بودن پژمان جمشیدی! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی با اجرای محمود گبرلو در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در ابتدای این نشست فرنوش صمدی کارگردان این اثر گفت: «خط فرضی» اولین اپیزود از سه‌گانه‌ای است که قصد ساختنش را داشتم این سه‌گانه درباره دروغ،  پنهان‌کاری و مکافات دروغ است.  

این فیلمساز درباره داوری نشدن فیلم در بخش کارگردانی و بهترین فیلم در جشنواره فجر اظهار داشت: من آدم خوش‌بینی هستم و در بدترین شرایط تلاش می‌کنم آدم خوشبینی باشم. در بخشنامه فجر فیلم‌هایی که در جشنواره‌های خارجی حضور داشته باشند نمی‌توانند فیلمشان را به نمایش بگذارند که به نظرم این قانون اشتباه است.

صمدی افزود: ما نمی‌دانستیم قرار است جشنواره برگزار شود یا نه به همین دلیل تصمیم گرفتیم فیلم را در جشنواره‌های خارجی به نمایش بگذاریم. به خاطر اینکه در حق بقیه فیلم‌ها اجحاف نشود گفتند فیلم‌هایی که در جشنواره‌های خارجی حضور داشته باشند در بخش کارگردانی و بهترین فیلم قضاوت نمی‌شوند ولی از امسال می‌توانند در جشنواره حضور پیدا کنند.

وی‌ متذکر شد: جشنواره در چنین شرایط سخت و پیچیده‌ای برگزار می‌شود و من کم توانسته‌ام با کسانی که فیلم را دیده‌اند رو در رو صحبت کنم، ولی عده‌ای در اینستاگرام به من دایرکت دادند و گفتند فیلم را دوست داشته‌اند.

این کارگردان درباره ادامه انتشار اخبار مربوط به تولید این فیلم، پس از انتشار خبر حضورش در یک جشنواره خارجی هم گفت: جشنواره فیلم فجر این قانون را دارد که فیلمساز می‌تواند فیلمش را حتی به صورت راف کات به جشنواره بفرستد. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد.

صمدی درباره نسبت فیلم با واقعیت جامعه امروز گفت: ما آدم‌های زیاد دروغگویی داریم که به ما دروغ زیادی گفتند و ما آنها را بخشیدیم. دروغ کار خوبی نیست ولی ما در زندگی خود دروغ‌های زیادی می‌گوییم که گاهی برملا می‌شود و گاهی برملا نمی‌شود.

در نهایت امیر فرض الهی خبرنگار سینما با انتقاد از حضور پژمان جمشیدی در سینما که در پارتی و مهمانی منزل قاسم خانی بازیگر شده تأکید کرد: این بازیگری نیست؛ و این اظهارات وی جو جلسه را متشنج کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *