X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دنبال «فُک‌های خزری» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «امیر» با موضوع انقراض فک های دریای خزر در حال تصویربرداری است.

به گزارش سینماپرس، «امیر» عنوان فیلم مستندی به کارگردانی محمدرضا کیوانفر است که به تلاش یک حافظ محیط‌ زیست برای جلوگیری از شکار و انقراض فُک‌ها می‌پردازد. این فیلم که در مرحله تصویربرداری است، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.

محمدرضا کیوانفر درباره‌ موضوع مستند «امیر» توضیح داد: فک خزری با نام علمی Pusa Caspica یک گونه‌ پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند.

وی افزود: امیر شیرازی تنها حامی فک خزری در ایران در تلاش است که این گونه را از انقراض نجات دهد. وی در سال ۲۰۱۹ کمپین بزرگی با هدف جمع‌آوری امضا برای جلوگیری از شکار قانونی این پستاندار در روسیه راه انداخت و سرانجام شکار فک در روسیه ممنوع شد اما متاسفانه در بسیاری از کشورهای حوزه دریای خزر همچنان شکار این گونه‌ دریایی ادامه دارد و فعالیت‌های دریایی در شمال دریای خزر هم باعث مرگ بسیاری از فک‌ها شده است.

این مستندساز با اشاره به آشنایی ۵ ساله‌اش با امیر شیرازی، درباره روند تصویربرداری این مستند گفت: تنها ۲۰ درصد از تصویربرداری «امیر» باقی مانده که مربوط به سکانس‌های گرفتار شدن فک‌ها در تور صیادان و انجام عملیات نجات است که در کنترل ما نیست و باید منتظر زمان مناسب برای انجام آن باشیم.

عوامل تولید این مستند ۷۰ دقیقه‌ای عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: محمدرضا کیوانفر، فیلمبردار: حمیدرضا کیوانفر، صدابردار: مبین سمیعی، مدیر تولید: محمد نسایی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *