X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

عالم بخش: کلام رهبری باید در حوزه هنرهای نمایشی جاری و ساری شود/ به تئاتر شهرستان ها و هنرمندان مظلوم و گمنام آن ها توجه کنید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین عالم بخش مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص عملکرد ۸ سال دولت تدبیر و امید در حوزه هنرهای نمایشی و انتظار هنرمندان این حوزه از دولت سیزدهم گفت: هنر تئاتر هنر استراتژیک هر کشور و ملتی است و اگر مسئولان سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تئاتر را مطالعه کنند و از اثرگذاری و عمق ماندگاری که این هنر می تواند در جامعه داشته باشد آگاه باشند قطعاً توجه ویژه ای به این حوزه بسیار مهم خواهند کرد؛ بنده معتقدم برای بهبود اوضاع تئاتر کلام رهبری باید در حوزه هنرهای نمایشی جاری و ساری شود تا ما از این رهگذر بتوانیم شاهد اتفاقات نیک در کشورمان باشیم.

کارگردان نمایش «خاتون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بزرگترین ضعف هنر تئاتر در ۸ سال گذشته از سمت مدیرانی بود که به برخی جریان های فکری خاص توجه ویژه داشتند. ما در این سال ها با مسائل متعددی در حوزه تئاتر دست به گریبان بودیم که قطعاً برطرف کردن این مسائل و معضلات باید در اولویت دولتمردان جدید باشد.

وی سپس با بیان اینکه در این سال ها حوزه تئاتر سوپرمن های کاذب بسیاری داشت متذکر شد: در این سال ها هر کسی به ظن خود در هر قالب و جایی سوپرمن تئاتر بود اما هیچ کس ناجی تئاتر نبود و بادبان های کشتی تئاتر سوراخ شد و این کشتی در حال غرق شدن کامل است؛ بنده امیدوارم دیگر کسی ادای ناجی بودن درنیاورد و به جای شوآف به فکر درمان دردهای هنر تئاتر باشند.

عالم بخش تصریح کرد: درد تئاتری ها را همه می دانند؛ در این سال ها اینقدر از دردها و مصیبت های هنرمندان تئاتر گفته شده که دیگر بازگو کردن آن ها چیزی جز کسالت مخاطب را در پی ندارد. من امیدوارم مدیرانی که به زودی در دولت سیزدهم معرفی می شوند بدانند که برای نشاط آوری جامعه و انتشار امید می توان از این هنر مهم استفاده کرد. در واقع شناخت هنر تئاتر لزوم اول هر دولتی است.

مدیر پردیس تئاتر تهران با تأکید بر اینکه امیدوارم شخص رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم حوزه فرهنگ و هنر را بشناسند خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در دولت های یازدهم و دوازدهم تنها حرف حمایت از هنر و هنرمندان را شنیدیم اما شاهد بودیم که در این سال ها تنها از هنرمندان به عنوان ابزار سیاسی و تبلیغاتی استفاده شد که حرکت بسیار کریهی بود. من امیدوارم دولتمردان جدید با عملکردشان مجدداً به هنر و هنرمند در کشور عزت بدهند.

این هنرمند تأکید کرد: تئاتر کشور نیاز به امکانات اجرایی دارد. یکی از کارهای مهمی که می توان برای بهبود اوضاع تئاتر کشور کرد این است که مالیات را از گیشه تئاتر حذف کنند، سالن ها را تجهیز کنند و به خصوص به تئاتر شهرستان ها و هنرمندان مظلوم و گمنام آن ها توجه کنند!

عالم بخش در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه به کارگیری مدیران متعهد، دغدغه مند و دلسوز می تواند نجات بخش هنر متعالی تئاتر باشد متذکر شد: از آقای رئیس جمهور استدعا دارم که افراد فرهیخته و دغدغه مندی را در حوزه های فرهنگی و هنری به کار بگیرند. متأسفانه مدت ها است به دلیل وضعیت وخیم اقتصادی کشور مردم تئاتر و به طور کل هنر را از سبد خانوار حذف کرده اند و ما امیدواریم با تدبیر و درایت دولتمردان سیزدهم این معضل اساسی نیز برطرف شود و مردم با فرهنگ و هنر آشتی کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *