X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برجی: باعث تأسف است که در این ۸ سال هیچ مستند ارزشمندی در خصوص شهدای مدافع حرم، دستاوردهای نظام اسلامی، زندگی سردار سلیمانی و… تولید نشد/ سینمای مستند را ویران کردند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا برجی مستندساز برجسته کشور در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه سینمای مستند در دولت تدبیر و امید گفت: باعث تأسف است که در این ۸ سال هیچ مستند ارزشمندی در خصوص شهدای مدافع حرم، دستاوردهای نظام اسلامی، زندگی سردار سلیمانی و… تولید نشد و بالعکس آقایان تا توانستند مستندهایی تولید کردند که هیچ دستاوردی برای کشور نداشتند و سینمای مستند را از ریل اصلی اش خارج کردند.

کارگردان مستندهای «در امتداد غدیر» و «سواحل اشک و زیتون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در یک کلام باید عنوان کنم مدیرانی که در این سال ها سیاست گذاری سینما را بر عهده داشتند سینمای مستند را ویران کردند و باعث شدند تا قطار مستندسازی از ریل خارج شود.

وی ادامه داد: باعث تأسف و تأثر است که اغلب مستندسازان شهیر کشور یا درگیر کارهای تبلیغاتی شده اند و یا ناخواسته مجبور به خانه نشینی هستند؛ همه این اتفاقات به دلیل فجایعی است که طی ۸ سال گذشته در دولت تدبیر و امید رخ داد.

برجی سپس با بیان اینکه در این سال ها ما حتی اندک مستندهای متعهد به مردم یا نظام ندیدیم اظهار داشت: متأسفانه مدیران سینمایی به جای آنکه مستندهای استراتژیک و… تولید کنند دست به ساخت مستندهایی زدند که برخی چهره های برجسته کشور مانند شهید آوینی در آن تخریب شدند و بنده شخصاً در جریان هستم که حال خانواده این شهید بزرگوار بعد از تماشای این مستند بسیار بد شده است.

این سینماگر سپس تأکید کرد: امیدوارم مدیرانی که به زودی در دولت سیزدهم اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست می گیرند با بهره گیری از مشاوران درست، مانند مدیران قبلی خود را همه چیز دان ندانند و برای رشد و اعتلای سینمای مستند بحران و استراتژیک تلاش شبانه روزی و جهادی داشته باشند.

کارگردان مستندهای «مادران صربرنیتسا» و «سال های گلوله و زنبق» در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی و سینمایی هرگز نباید تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را از یاد ببرند و بایستی با تدبیر و هوشمندی دست به تولید آثاری علیه مستکبران و معاندان بزنند. بنده امیدوارم آیت الله رئیسی مدیران متعهد و انقلابی را برای اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور به کار بگیرند تا مجدداً شاهد تخریب ارزش ها در سینمای مستند و داستانی نباشیم و بتوانیم آرمان های انقلاب اسلامی را در سینما همواره زنده نگاه داریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *