X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کارگر: مدیران سینمایی در قیاس با سینمای بلند هیچ اهمیتی به فیلم کوتاه نمی دهند/ بیش از این ما را سرخورده نکنید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یوسف کارگر کارگردان فیلم کوتاه در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه در دولت تدبیر و امید گفت: مدیران سینمایی در قیاس با سینمای بلند هیچ اهمیتی به فیلم کوتاه نمی دهند و این اتفاق در حالی است که اغلب کشورهای جهان به سینمای کوتاه شان بهای ویژه ای می دهند و از فیلمسازان این حوزه حمایت های چشمگیری دارند چرا که می دانند آینده سینمای حرفه ای و بلندشان در دست همین فعالان حوزه فیلم کوتاه است اما این مسأله مهم همواره از چشم مدیران سینمایی کشور ما دور مانده است.

کارگردان فیلم های کوتاه «جبرئیل» و «یوتانایز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به عنوان فیلمسازی که هم با ارگان ها و نهادهای مختلف کار کرده ام و هم این اواخر به صورت کاملاً مستقل و بدون دریافت ریالی وجه از این نهاد و آن نهاد مبادرت به تولید آثارم نموده ام قاطعانه عنوان می کنم که مشکلات در حوزه فیلم کوتاه بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: متأسفانه فیلمسازان فیلم کوتاه آنطور که باید حمایت نمی شوند؛ امروزه هزینه تولید فیلم بسیار بالا رفته و تولید فیلم کوتاه بسیار سخت تر از چند سال قبل شده است و همین باعث شده تا دیگر کمتر فیلمسازی بتواند به صورت مستقل و دور از دریافت کمک های دولتی و… مبادرت به تولید اثرش نماید.

کارگر خاطرنشان کرد: همین مسأله باعث شده تا سرمایه گذاران بخش دولتی به نوعی از فیلمسازان سوء استفاده کرده و از آن ها بخواهند در راستای خط و خطوط فکری آن ها مبادرت به تولید اثر نمایند و به همین علت اغلب فیلم های تولید شده در این حوزه به نوعی سفارشبی محسوب می شوند!

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو به مسأله هم پخش و عرضه و نمایش فیلم های کوتاه اشاره کرد و در این باره متذکر شد: متأسفانه فیلمساز کوتاه بعد از تولید اثرش بی پناه تر از همیشه می ماند! نه جایی برای اکران اثرش مهیا است و نه نهاد و سازمان و ارگانی جهت کمک مالی اثرش را خریداری می کنند! از این رو بنده معتقدم باید تعاملی میان مدیران سینمایی با مدیران سازمان صدا و سیما وجود داشته باشد تا حداقل بخشی از فیلم های کوتاه که قابلیت پخش از رسانه ملی را دارند توسط سازمان صدا و سیما خریداری شده و از شبکه های مختلف سیما پخش شوند.

وی تأکید کرد: بی تردید این اتفاق کمک بسیار شایانی به فیلمسازان جوان خواهد بود و باعث یک انگیزه ویژه در آن ها برای تولید آثار بعدی شان خواهد شد؛ در واقع اندک هزینه ای برای خرید فیلم های کوتاه توسط سازمان ها و نهادهای مختلف می تواند چرخه فیلمسازی کوتاه را پویاتر نماید.

کارگر در خاتمه این گفتگو خطاب به مدیران سینمایی گفت: بیش از این ما را سرخورده نکنید! اینقدر فیلم های جسور را در محاق سانسور قرار ندهید. سینمای فیلم کوتاه مهم است و گواه این مدعا آن است که فیلمسازان بزرگ در دنیا همچنان فیلم کوتاه می سازند؛ سینمای بلند و کوتاه با اینکه دو مدیوم متفاوت هستند اما فصل مشترکی دارند و از این رو باید دست فیلمسازان جوان بازتر باشد و از آن ها حمایت شود تا ان شاالله بتوانیم در این حوزه شاهد دستاوردهای خوبی باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *