X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شمس: دولت سیزدهم باید جشنواره های بی هویت، غیرمثمر و بودجه بر بادده را برای همیشه منحل کند/ ادغام جشنواره های ملی و جهانی فجر با یکدیگر امری ضروری است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روح انگیز شمس کارگردان سینما در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده گفت: در این سال ها ما شاهد رشد قارچ گونه بسیاری از جشنواره های ریز و درشت و یا ایجاد شقه و شکاف در جشنواره ها و دوپاره کردن آن ها بودیم که امری بسیار ناپسند بود و بنده امیدوارم دولت سیزدهم باید جشنواره های بی هویت، غیرمثمر و بودجه بر بادده را برای همیشه منحل کند و دیگر بودجه های بیت المال برای برگزاری این رویدادهای بی خاصیت صرف نشود.

کارگردان فیلم سینمایی «دخترعمو و پسرعمو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از جشنواره هایی که در دولت تدبیر و امید دچار شقه و شکاف شد جشنواره فیلم های کودک و نوجوان بود که با بی تدبیری بخش کودک از نوجوان جدا و با فاصله زمانی از یکدیگر برگزار شدند و بعدها که دیدند این کار اشتباه است مجدداً این دو را با یکدیگر ادغام کردند.

وی ادامه داد: همچنین بی بی تدبیری فراوان جشنواره فیلم فجر دستخوش تغییرات بنیادین شد به نحوی که بخش ملی از بخش بین المللی جدا و با فاصله زمانی چند ماهه از یکدیگر برگزار شدند؛ اتفاقی نادر و عجیب که در هیچ یک از جشنواره های مطرح سینمایی بین المللی شاهد آن نبوده و نیستیم و مشخص نیست به چه دلیلی مدیران سینمایی وقت تصمیم به دوپاره کردن این جشنواره ها گرفتند و ۲ بار بودجه صرف برگزاری این جشنواره کردند!

شمس با تأکید بر اینکه ادغام جشنواره های ملی و جهانی فجر با یکدیگر امری ضروری است تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر هویت سینمای ایران است و نباید با ندانم کاری از ارزش و اعتبار آن کم کرد؛ متأسفانه دوپاره کردن این رویداد به نوعی باعث خنثی و بی اعتبار شدن آن شده و امیدوارم مسئولان دولت جدید در ابتدای کارشان دستور به ادغام بخش های ملی و جهانی این جشنواره بدهند.

این سینماگر سپس متذکر شد: از سوی دیگر بسیاری جشنواره های زائد و غیرمثمر در سینمای ایران وجود دارند که جز هدر کردن بودجه های بیت المال دستاوردی ندارند و بی تردید باید این جشنواره ها ملغی اعلام شده و هزینه های نجومی آن صرف توسعه زیرساخت های سینمای کشور شود.

وی تأکید کرد: ما در سینمای ایران باید به چند جشنواره درجه یک و اثرگذار مانند فیلم فجر، فیلم کوتاه، سینماحقیقت و چند نمونه محدود دیگر بسنده کنیم و اجازه ندهیم بیش از این بودجه های بیت المال در این اوضاع اسفبار اقتصادی صرف برگزاری رویدادهایی شوند که رسماً هیچ خاصیتی ندارند.

شمس در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: سینمای ایران این روزها دچار تشتت و بی نظمی های فراوانی شده که ان شاالله با سیاست گذاری های منطقی و اصولی توسط مدیران سینمایی دولت سیزدهم تمامی معضلات برطرف خواهد شد. همچنین امیدوارم دولتمردان جدید وظیفه شان بابت رسیدگی به وضعیت بسیار بد معیشتی هنرمندان را فراموش نکنند و به داد هنرمندانی برسند که این روزها بعضاً توان تأمین معاش روزانه شان را هم ندارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *