X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مرا هدف قرار دادند چون به ایران و اسلام معتقدم/ با قدرت به کار خود ادامه می‌دهم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرضیه هاشمی با اشاره به جنایت‌های آمریکا گفت: آنها ثابت کردند که انقلاب اسلامی ایران کارش را درست انجام می‌دهد و این پیروزی انقلاب را به رهبری ایران تبریک می‌گویم.

به گزارش سینماپرس، مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه تلویزیونی پرس تی.وی. پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت غیرقانونی در آمریکا، پس از برگزاری چند جلسه دادگاه و آزادی از بازداشت، شامگاه روز چهارشنبه به ایران بازگشت.

 مرضیه هاشمی روز شنبه سیزدهم بهمن‌ماه با رسانه‌ها سخن گفت؛ نشست خبری مرضیه هاشمی با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی امروز از ساعت ۱۴:۳۰ در محل سالن اجتماعات شبکه پرس تی‌وی برگزار شد. او امروز درباره ماجرای دستگیری غیرقانونی خودش و روند رسیدگی دستگاه قضایی آمریکا و ابعاد و جوانب این رویداد صحبت کرد.

 مرضیه هاشمی در ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر انقلاب تبریک گفت و از ملت ایران، برون‌مرزی صداوسیما و وزارت امور خارجه تشکر کرد.

هاشمی ادامه داد: حتی مراکز اسلامی و جوانان آمریکایی حمایت داشتند. برخی نمی‌گذارند در غرب صدای حق و درست به جهانیان برسد، مرا به همین خاطر بازداشت کردند. من رفتم به عیادت برادر بیمارم و مستندی درباره کشته شدن سیاه‌پوستان آمریکایی داشتم. روز یکشنبه فیلمبرداری می‌کردم دستگیر شدم. من به واشنگتن دی‌سی انتقال داده شدم و سوءاستفاده‌هایی از من شد خصوصاً حجاب من را زیر سؤال بردند.

این خبرنگار پرس تی‌وی خاطرنشان کرد: به من گفتند دولت آمریکا براساس شواهد ساختگی بدون اتهام، مسلمانان را زندانی می‌کند و خیلی از اتفاقات را نگذاشتند رسانه‌ای شود. ای‌کاش می‌توانستم خیلی از جزئیات زندانی‌ام را با شما در میان می‌گذاشتم.

هاشمی افزود: آمریکا به‌صورت فاشیسم رویکرد اسلام‌هراسی را دنبال می‌کند و به‌خلاف اعتقاداتی به‌ظاهر نشان می‌دهند دموکراسی دارند اما خیالات نژادپرستی‌شان را به‌جد پیگیری می‌کنند. اما من عاشق دین اسلام و ایران هستم؛ مرا هدف قرار دادند چون به ایران و اسلام معتقدم. من خیلی تحت حمایت عموم مردم ایران قرار گرفتم، و خیلی از منتقدین متوجه شدند که آمریکا چیزی نیست که بلوایش می‌کند. بعد از اینکه آزاد شدم با سی‌بی‌اس گفتگو کردم و کسی به آن علاقه نشان نداد ولی در رسانه‌های ایران پرداختند و تأثیرگذارتر بود.

وی افزود: به چهل‌سالگی انقلاب نزدیک شدیم و به خودم می‌بالم در این انقلاب مسلمانم. اسلام را انتخاب کردم چون ایران با سیاست‌های ددمنشانه آمریکایی‌ها مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت رفتارهای جنایتکارانه آمریکایی‌ها باشیم. بازداشت‌مان ثابت کرد با کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد انسجام به هدف می‌رسیم.

مرضیه هاشمی تصریح کرد: حتماً به‌طور جد از این جنایت آمریکایی‌ها قانوناً شکایت خواهم کرد ولی در وهله فعلی با قدرت به کار خودم ادامه می‌دهم، چرا که هیچ چیز ملموسی نبود و اتهامی نداشتم و فشارهای رسانه‌ای غرب هم وجود داشت. دادگاه آمریکا می‌گفت “شما شاهد هستید” و پرونده‌ای نبود که شهادت بدهم. من گفتم نماینده ایران نیستم و یک ژورنالیست آمریکایی هستم در ایران کار می‌کنم.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که مجموعه سؤالاتی که آمریکایی‌ها پرسیدند چه بوده است، گفت: من این سؤال را نمی‌توانم جواب بدهم چون مربوط به پرونده‌ای است که مختومه شده است.

هاشمی تأکید کرد: من چند هفته‌ای بودم و به‌محض ورود دستگیر نشدم. من را دستگیر کردند به‌خاطر قانون شاهد گرفتن اما این قانون نیست و یک اتفاق نخ‌نماشده است. اتفاقی که می‌افتد فقط به ترامپ برنمی‌گردد بلکه به سیاست‌های لفّاظانه این دولت که با یک شعار نخ‌نماشده توانست رئیس جمهور شود و ایران‌هراسی را اشاعه می‌دهند و هدف‌شان این بوده که مسلمانان را محدود کنند.

وی ادامه داد: من احترامی از آمریکایی‌ها ندیدم و آن‌ها به‌خلاف اظهاراتشان، کینه‌توزانه با ایران و اسلامیت برخورد می‌کنند. ما همه متوجه خصومت آمریکایی‌ها از زمان انقلاب تاکنون هستیم و این را علناً واشنگتن اعلام کرده و این‌که رژیم تغییر کند. من خودم قبول کردم ایران باشم و در ایران کار کنم و یک حامی قوی برای انقلاب اسلامی باشم. کسی که از ایران دفاع کند همین رفتار را با او خواهند داشت.

این خبرنگار پرس تی‌وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، فشارها فقط متوجه مسلمانان ایرانی می‌شود و این هجمه‌ها گسترش بیشتری دارد، تصریح کرد: تنها مسلمانان ایران نیستند که مورد هجمه قرار می‌گیرند بلکه این هجمه‌ها با مسلمانان آمریکایی هم هست، چون سردمداران مراکز اسلامی آمریکا با دولت‌شان تبانی دارند. ما باید انسجام داشته باشیم و توجهات را به این نقطه جلب کنیم و با هجمه‌های غرب و دشمنان مقابله کنیم، چون آن‌ها می‌کوشند بین ما تفرقه بیندازند و امیدوارم بشود بین این‌ها اتحاد ایجاد کرد.

وی بیان کرد: من به آمریکایی‌ها گفتم “با یک شاهد این طور برخورد نمی‌کنند و چرا احضارم کرده‌اید؟”، گفتند “شما برای پرواز خطرناک هستید”. مرا غل و زنجیر بستند و ۹۸ درصد زندانیان سیاه‌پوست هستند و سؤالم از آمریکایی‌ها این هست که “فقط سیاه‌پوست‌ها جنایتکارند؟”. من پای قصه‌های زندانیان نشستم، به‌زور اقرار به گناه می‌گیرند تا اهداف خودشان را در نظام نژادپرستی جلو ببرند. دلیل اینکه برخی از افراد را زندانی می‌کنند می‌خواهند سیاه‌پوستان را به حاشیه ببرند.

هاشمی تأکید کرد: اگر با نگاهی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موضوع استکبار را پیگیری کنیم برای آن‌ها رسانه شمشیر دولبه است؛ اتفاقی در آمریکا می‌افتد و با سرعت بالای رسانه‌ها خبر پخش می‌شود و در این شرایط می‌توانیم هدف‌ها را با تمرکز دنبال کنیم. من وقت زیادی نداشتم راجع به مسئله جریان آزاد رسانه فکر کنم اما باید وجود داشته باشد که از همه دریچه‌های رسانه‌ای به وظیفه روشنگری‌مان عمل کرده باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی راجع به راه‌اندازی کمپین حمایتی و احساس بعد از آزادی گفت: من تشکر کرده‌ام و وقتی آزاد شدم از این‌همه حمایت شرمنده شدم. باید به‌کمک افرادی بشتابیم که دسترسی به رسانه ندارند. راهپیمایی‌ای که در نیجریه برای من به‌راه افتاد و همچنین خواستار آزادی شیخ زکزاکی هم شدند. آزادی‌خواهان جهان مورد هجمه قرار گرفتند باید از قدرت مردم برای دفاع از مظلومین و مقابله با استکبار، بهره ببریم.

این مجری و خبرنگار پرس تی‌وی خاطرنشان کرد: به‌خاطر ایرانی بودن و دوست داشتن اسلام دستگیر شدم. اما سیاه‌پوستان دستگیر می‌شوند. می‌دانم بعد از آزادی راهپیمایی به حمایت از من انجام شد و الآن نمی‌دانم رسانه‌های آمریکایی با این اتفاق چگونه برخورد کردند. آمریکا مخالف ایران است و در تمام جهان اختلال به‌وجود آورده و گروه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *