X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

حسن عظیمی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر درگذشت/ اعلام زمان تشییع – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عظیمی از فعالان قدیمی تئاتر و نمایش‌های آئینی و سنتی دار فانی را وداع گفت. محسن افشار نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درگذشت این هنرمند پیشکسوت را که در سن ۷۴ سالگی بعد از مدتی درگیری با بیماری از دنیا رفت، تایید کرد.

وی در این باره گفت: مرحوم عظیمی چندسالی بود که با بیماری کلیه دست و پنجه نرم می‌کرد و یک روز در میان مجبور به دیالیز بود. این اواخر نیز به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری شده بود اما چند روز قبل از بیمارستان مرخص و به منزل آمده بود که مجدداً وضعیت سلامتی‌اش وخیم شد و صبح امروز ۱۹ آبان ماه در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت.

این هنرمند درباره مراسم تشییع و خاکسپاری وی بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم تشییع پیکر این هنرمند هستیم. قرار است خاکسپاری مرحوم عظیمی صبح فردا ۲۰ آبان ماه انجام گیرد و وی در قطعه هنرمندان و در طبقه فوقانی مزار ناصر گیتی جاه به خاک سپرده شود.

وی نمایش‌های مختلفی را نوشته و کارگردانی کرده بود و به عنوان بازیگر نیز در آثار خود حضور داشت. زنده یاد عظیمی را به‌عنوان رکوردار اجرا در تئاتر نصر می‌شناسند. وی در جشنواره‌های بین‌المللی فرانسه، اسپانیا، ارمنستان و بلاروس نیز اجرا داشت و کتاب «از لاله‌زار تا شانزه لیزه» را نیز به نگارش درآورده بود که توسط نشر افراز به چاپ رسیده است.

حسن عظیمی در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی «اسکادران عشق» به کارگردانی سعید حاجی میری به طور جدی بازیگری در سینما را آغاز کرد. بازی در فیلم‌های سینمایی «دو زن» و سریال‌هایی چون «هزاردستان» و «روزگار جوانی» از جمله دیگر فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌رود.

«آرزوهای طلایی»، «زندگی شیرین است»، «بازی‌سازان»، «کوزه شکسته»، «گلوله ای برای شازده» و «خواستگاری» از جمله نمایشنامه‌های او هستند.

خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *