X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان اعلام شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، رمضانعلی معتمدی چهارشنبه در نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر و دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در تهران از روز گذشته جشنواره آغاز به کار کرده، اما در استان‌ها جشنواره از پانزدهم بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. از همه مردم اصفهان دعوت می‌کنیم در این رویداد مهم حضور پیدا کنند و آثار را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اصفهان با چهار سالن میزبان جشنواره فیلم فجر است که دو سالن در پردیس سینمایی سیتی سنتر، یک سالن در سینما ساحل و یک سالن در سینمای فلسطین اکران فیلم خواهیم داشت. مراسم افتتاحیه این جشنواره در اصفهان پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در گلستان شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأمین شده که اکران خواهد شد. هر ساله همکاری‌های بسیار خوبی مؤسسات، ادارات و بخش‌های خصوصی درباره برگزاری جشنواره داشتند و در سال جاری نیز این اتفاق رخ خواهد داد. خرید بلیط به صورت آنلاین است و بلیط‌های این دوره در سایت‌های سینماتیکت، ایران‌تیکت و گیشه‌۸ خرید بلیط صورت می‌گیرد.

معتمدی درباره وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره توضیح داد: دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مرکز بهداشت اعمال می‌شود و رعایت آن‌ها اصل برگزاری جشنواره است. تصمیم‌گیری درباره ظرفیت سالن‌های سینما نیز بر عهده مراکز بهداشت است و بنا بر اعلام تهران باید با ۶۰ درصد ظرفیت سالن اکران‌ها انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان تاکید کرد: در بخش جنبی جشنواره آثاری که در دو سال اخیر در اصفهان تولید شده و توسط هیأت انتخاب اداره‌کل انتخاب شدند، اکران خواهند شد. برای هنرمندان و اصحاب رسانه نیز سالن ویژه خواهیم داشت. از مسئولان استان هم دعوت می‌کنیم که بیننده آثار این دوره جشنواره باشند. این رویداد می‌تواند در خلاقیت‌ها و ایده‌هایی و خلق آثار جدید بسیار مهم باشد.

وی افزود: استان اصفهان از نظر ساخت و تولید فیلم در همه ابعاد هنرمند، عوامل و لوکیشن یک ظرفیت ویژه در ساخت آثار سینمایی دارد. این ظرفیت ما را بر آن خواهد داشت تا در برنامه‌ریزی‌ها و تدابیری که باید در استان‌ها درباره تقویت تهیه فیلم‌های بلند صورت گیرد، با تعامل با وزارت انجام گیرد. در سیاست‌های وزارت نیز تقویت ساخت و تولید در استان‌ها است.

امیدواری به اکران همه آثار در اصفهان

همچنین رضا دهقانی، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره تعدادی از آثار که احتمال اکران آن‌ها در اصفهان نیست، تصریح کرد: بخش سودای سیمرغ جشنواره ۲۲ فیلم حضور دارند که ۱۶ فیلم را اداره‌کل ارشاد تأمین کرده است. شش فیلم باقی مانده با پیگیری و حمایت بخش خصوصی در صورتی که اتحادیه تهیه کنندگان رضایت داشته باشند. پردیس‌های سینمایی سیتی سنتر، ساحل و فلسطین آمادگی خریداری شش فیلم باقی مانده جشنواره را دارند و لزوم آن رضایت اتحادیه تهیه کنندگان است.

وی افزود: انتخاب این ۱۶ فیلم بر اساس توافقی که دبیرخانه جشنواره با اتحادیه تهیه کنندگان دارد، تعیین می‌شود. اما تلاش ما اکران همه آثار با جلب آثار تهیه کنندگان است. بر همین اساس هنوز اسامی فیلم‌های حاضر در اصفهان مشخص نیست و در روز آینده جدول اکران‌ها مشخص می‌شود.

دهقانی درباره بخش‌های جنبی جشنواره فیلم فجر در اصفهان گفت: هفت فیلم بلند اصفهانی توسط هیأت نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان انتخاب شده و در یکی از سالن‌های سیتی سنتر و در بخش جنبی اکران خواهد شد. همچنین چند کارگاه با عنوان «مهارت‌های فنی در فیلم‌سازی»، «کارگردانی سینمای مستند»، «ایده و موضوع در فیلم کوتاه با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی» در خلال جشنواره برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری خوب امسال از هر فیلم چهار سانس اکران خواهیم داشت. با توجه به تغییرات و هماهنگی‌ها در ستاد مرکز با تأخیر فروش بلیط‌ها صورت می‌گیرد. ستاد جشنواره باید جدول اکران قطعی خود را در اختیار سمفا قرار دهد و امیدوارم تا امشب و فردا صبح این بار گذاری صورت گیرد. همه مخاطبان حق رأی به بهترین اثر از نگاه مردم را دارد. مبلغ بلیط‌ها هنوز مشخص نیست.

معاون امور سینمایی اداره‌کل ارشاد اصفهان گفت: از هفت فیلم بخشی جشنواره فیلم چند قطره آبان که به شهدای ۲۵ آبان اختصاص دارد، اکران خواهد شد. امسال هر روز از جشنواره مزین به نام یکی از شهدای انقلاب اسلامی است و امیدواریم به برکت شهدا جشنواره خوبی را برگزار کنیم. همچنین یک تیزر یک دقیقه و نیمی مبتنی بر صحبت‌های مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب آماده شده و پیش از هر اکران پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *