X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جزییات فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی «امید» تبیین شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، مسعود مکاری دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی «امید» به تبیین وجوه مختلف این دوره از جشنواره پرداخته و تاکیدات ویژه‌ای در تشریح محور اصلی جشنواره – یعنی بخش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد- داشته که متن کامل آن در زیر آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی «امید» با هدف شناسایی، معرفی و حمایت از دانشجویان خلاق و مستعد در زمینه فیلم کوتاه و عکس، تشویق و الگوسازی دانشجویان در راستای واکنش‌گرایی نسبت به چالش‌های موجود در جامعه و دوری از انفعال به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کمک به تولید محتوای فرهنگی، آموزشی و ترویجی برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان اصلی این رویداد فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری هستند و همانطور که طی سال‌های متمادی محور اصلی این جشنواره «آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» بوده، امسال نیز با تاکید مضاعف نسبت به سایر بخش‌های جشنواره به عنوان محور اصلی، برای تیم برگزارکننده جشنواره حائز اهمیت است.

مقوله آسیب‌های اجتماعی به خصوص بحث اعتیاد و پیشگیری از آن با توجه به اهمیت موضوع، باید تبدیل به یک جنبش ملی شود، زیراکه امروز در جوامع پیشرفته همواره موفقیت در انتهای پیشگیری از معضلات است تا درمان. این درحالی است که به موازات پیشرفت جوامع و توسعه تکنولوژی پدیده آسیب‌های اجتماعی نیز به طور روزافزون پیچیده و تبعات آن افزایش یافته است. قشر جوان جامعه اولین قربانی این تبعات هستند و بدیهی است در کشور ما که هرم جمعیتی آن در سنین جوانی قرار دارد، اهمیت مسئله چندین برابر است.

نسل جوان و دانشجو ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در کنار ان نیازهای ویژه خود را که جامعه باید در قالب «پیشگیری» از همه جوانب، به آن پاسخ بگوید. تصور و تصویر صحیح از جوان و دانشجو، تصویری امیدآفرین، قابل اتکاء، سرمایه‌ساز و در یک کلام موجودی آینده‌ساز است که فارغ از هرگونه شعار باید برای دستیابی به این صفات، از گروه مخاطب هدف هدایت و مراقبت شود. «هدایت و مراقبت» به معنای پرداختن به مفاهیم کلیدی است که وی در مواجهه با مسایل و مشکلات زندگی، برخوردهای اجتماعی، شناخت افراد و … به آن نیاز پیدا کرده و مهارت‌هایی است که در همین راستا نیاز به تقویت و پختگی آن دارد. «مسئولیت اجتماعی دانشجویان»، «عدالت خواهی و آرمان گرایی دانشجویان»، «رشد و تعالی دانشگاهیان»، «نوآوری و کارآفرینی»، «تولید علم بومی»، «راه های پیشگیری از اعتیاد»، «چالش ها و مهارت‌های زندگی دانشجویی» و «رشد فضایل اخلاقی دانشجویان» همه از مصادیق و عناوین ذیل محور آسیب‌های اجتماعی جشنواره به شمار می‌روند.

به همین جهت و از آنجایی که فیلم و عکس به عنوان ابزاری قدرتمند جهت نیل به اهداف تشریح شده شناخته می‌شوند، جشنواره یازدهم امید بر آن است تا با نگاهی ویژه به این محور، به ترویج موارد مذکور بپردازد. از همین رو از همه علاقه‌مدان دعوت می‌شود تا با آثار فیلم و عکس خود در خصوص محور آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در این دوره از جشنواره شرکت نمایند.»

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید، ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام شده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در جشنواره به نشانی festivalomid.ir مراجعه کنند.

یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی «امید» به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به دبیری مسعود مکاری در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *