X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

افزایش ۱۲۰ درصدی استقبال مردمی از چهلمین جشنواره فیلم فجر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر ظهر امروز ۱۶ بهمن ماه، با همراهی یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این رویداد در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد.

عشیری در ابتدای این نشست به ارائه توضیحاتی درباره دلیل تاخیر در برگزاری این نشست رسانه‌ای به واسطه ابتلای مسعود نقاش‌زاده به بیماری کرونا پرداخت.

نقاش زاده در ابتدای این نشست گفت: در آغاز شهادت امام هادی (ع) را تسلیت می‌گویم و یاد و خاطره پیروزمندان انقلاب را هم گرامی می‌دارم. پیش از هر چیزی از شما اهالی رسانه تشکر می‌کنم که با مسئولیت، جشنواره را پوشش می‌دهید و از جهات مختلف به آن نگاه می‌کنید. بابت این ناهماهنگی برای برگزاری نشست خبری عذرخواهی می‌کنم. توصیه پزشک این بود که برای رعایت دستورالعمل‌ها، در جمع حضور پیدا نکنم، هرچند درگیری شدید نداشتم.

وی افزود: همین جا از همه همکارانم و مدیران ستاد جشنواره که شبانه روزی مشغول کار هستند تشکر می‌کنم بی‌گمان به واسطه همکاری آن‌ها که گاه تا نیمه‌های شب ادامه پیدا می‌کرد، این کار میسر شد. آنها خیلی زحمت کشیدند و تشکر می‌کنم. کمیته‌های تخصصی در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده بود تا امور را پیش ببرند از حمایت‌های رییس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد هم تشکر می‌کنم که در این زمان کوتاه مسئولیت جشنواره به من واگذار شد به من کمک کردند.

وی افزود: پنجم آبان این مسئولیت به من واگذار شد، دفتر جشنواره بیش از ۱۰ ماه آماده به کار نبود. خرابی‌ها را ترمیم کردیم. هم دفتر و هم ستاد جشنواره را آماده کردیم. پیشنهاد کردیم که دبیرخانه جشنواره سازماندهی مستمر داشته باشد. جشنواره فجر بزرگ‌تر از آن است که به عنوان پروژه با آن برخورد شود که چند ماه کار کند و بعد تعطیل شود. همینطور پیشنهاد کردم که مرکز تخصصی برای جشنواره‌های سینمایی داشته باشیم که پیگیری می‌شود. این محدودیت‌ها همچنان وجود دارد که مربوط به زیرساخت‌هاست. در این زمان کوتاه بسیاری از رویه‌های مشکل دار را نمی‌توانستیم کامل اصلاح کنیم، بلکه می‌توانستیم بهینه سازی کنیم.

نقاش‌زاده افزود: باورم این است که از پایان جشنواره چهلم تدبیر لازم برای جشنواره بعدی باید آغاز شود و این دبیرخانه دایمی باشد. آنچه که در این دوره بنا داشتیم دنبال کنیم قانون مداری و استانداردسازی رویه‌ها بود که آن را از آئین‌نامه آغاز کردیم. این موضوع باید بنیادی باشد تا سال‌های بعد فقط تغییرات جزیی باشد. ما نیازمند به چارچوب اولیه پایدار هستیم که باید در آیین نامه مشخص شود و یک سری جزییات تغییر پیدا کند.

وی افزود: این هم البته قانون مداری و رعایت آنچه که قبلاً پیگیری می‌کردیم برای همکاران جشنواره سخت‌تر است، چون گاهی مورد فشار قرار می‌گیریم اما تا اینجا سعی کردیم همه چیز مطابق آنچه باشد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم مگر اینکه ناگزیر باشیم. بنا به ضرورت‌ها چیزی را تغییر دهیم وگرنه تا الان استاندارها تا حدودی رعایت شده است. امسال به طور مشخص روی برنامه‌های فرهنگی غیر از برنامه‌های رقابتی تاکید داشتیم این برنامه‌ها هدف اصلی‌اش عمق بخشی به سینما به معنای کلان است.

دبیر جشنواره ادامه داد: تجربه امسال شاید گام آغازین باشد که بر اساس آن به صورت منسجم تعدادی از برنامه‌های فرهنگی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. تصور می‌کنیم رعایت آنچه که به عنوان چارچوب در نظر گرفته‌ایم برای هر برنامه‌ای می‌تواند به ارتقا و پیش‌بینی پذیری فرآیندهای جشنواره کمک کند. شخصاً بر این باورم که همه رویدادهای فرهنگی که کسانی در آن حضور دارند باید کاملاً پیش‌بینی پذیر و قابل برنامه‌ریزی باشد، تاریخ‌ها زودتر در دسترس مخاطبان قرار بگیرد به این سمت رفته‌ایم اما می‌دانیم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم.

وی افزود: فروش بلیت در سینماهای مردمی نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده، امسال ۲۱۴ هزار قطعه به فروش رفته است. این جنبه که در استان‌ها و سراسر کشور هم نمایش فیلم را شروع کردیم نباید نادیده گرفت در تمامی استان‌ها نمایش فیلم‌ها را هرچند محدود داشته‌ایم. از امروز مردم فیلم‌ها را می‌بینند.

این گزارش تکمیل می‌شود….

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *