X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ورود کنگره آمریکا به پخش مستندهای ضد واکسیناسیون – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پیرو نامه سناتور جمهوی‌خواه کنگره به مدیر سایت آمازون مبنی بر منع پخش مستندهای ضد واکسیناسیون، این سایت مستندها را از بخش «پرایم ویدیو» حذف کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، پیرو نامه «آدام شیف» سناتور جمهوی‌خواه کنگره به «جِف بِزوس» مدیر سایت آمازون مبنی بر منع پخش مستندهای ضد واکسیناسیون، این سایت مستندها را از بخش «پرایم ویدیو» حذف کرد.

آمازون سه فیلم مستند با محتوای ضد واکسیناسیون خود را از بخش «پرایم ویدیو» برداشت. این اقدام تنها چند ساعت پس از اینکه «آدام شیف» سناتور جمهوی‌خواه طی نامه‌ای به «جِف بِزوس» مدیر سایت آمازون نگرانی خود را از پخش مستندهایی در آمازون که به تبلیغ و ترویج استفاده از محصولات و فرآورده‌هایی را به جای واکسیناسیون فرزندان توسط والدین پیشنهاد می‌کرد، اعلام کرد، صورت گرفت.

مستندهای ضد واکسیناسیون در ایالات متحده تا روز جمعه در بخش «پرایم ویدیو» سایت آمازون مجود بودند و پس از آن از دسترس خارج شدند. این مستندها شامل «واکسیناسیون از اقدام تا فاجعه» «به آنها شلیک کن: واقعیاتی در مورد واکسیناسیون» و «اپیدمی ساخت بشر»  هستند که مورد آخر به تاثیر و نقش واکسیناسیون در بروز و شیوع گسترده بیماری «اوتیسم» اشاره دارد.

آمازون بلافاصله این مستندها را از سایت خود برداشته اما هیچ توضیحی در مورد این اقدام منتشر نکرده است.

در بخشی از نامه این سناتور آمریکایی آمده: «شواهدی مستحکم موجود است که حداقل بخشی از این محتواهای ضد واکسیناسیون که کاملا غیرعلمی و نادرست هستند در سایت‌هایی که از جنبه اطلاعاتی برای بسیاری از مردم مرجع هستند منتشر شده و می‌تواند تاثرات بسیار نامطلوبی برجای بگذارد که آمازون یکی از این سایت‌های مرجع محسوب می‌شود. در بازار جهانی امروزه، سایت آمازون جایگاهی منحصر به‌فرد در شکل‌دهی به مصرف و خرید در جهان داراست.»

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *