X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رسانه قدرتی است که هم می‌تواند پاسدار حقیقت و صداقت و هم دستگاه دروغ‌سازی و باطل‌نمایی باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ملت بزرگ ایران با داشتن سطح بلوغ و سواد رسانه‌ای در میان ملت‌ها توانسته است در برابر انواع تهاجمات رسانه‌ای مقاومت کرده و از آزادی خود دفاع کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در هیجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه – اوآنا- در تهران گفت: رسانه قدرتی است که هم می‌تواند پاسدار حقیقت و صداقت و هم دستگاه دروغ‌سازی و باطل‌نمایی باشد. هنگامی که رسانه با قطب‌های قدرت و ثروت جهانی پیوند می‌خورد دیگر نمی‌توان از آن انتظار بازنمایی حقیقت داشت و آن را وسیله‌ای برای آزادی و سعادت بشر دانست.

وی افزود: رسانه آن هنگام قدرتی رهایی‌بخش است که از انحصار قدرتمندان و ثروتندان جهان رها شود و ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نباشد. رسانه آن هنگام برای ما ملت‌های مستضعف و مستقل جهان قابل اعتماد و پذیرش خواهد بود که شریک فریبکاران و دروغگویان جهانی نباشد. امروز بسیاری از کشورهای مستقل جهان، قربانی هجوم تروریسم رسانه‌ای قدرت‌های سلطه‌گر هستند. این تروریسم رسانه‌ای نه تنها هویت و فرهنگ و ملت‌ها را هدف قرار داده است بلکه آشکارا به دنبال ترویج خشونت، تفرقه و ناامنی در میان ملت‌های مستقل هستند.

وزیر ارشاد گفت: رسانه‌هایی که آشکارا خشونت را ترویج می‌کنند و بر آتش اختلافات مذهبی می‌دمند و کینه و دشمنی را تبلیغ می‌کنند حق ندارند خود را منادی آزادی و عدالت رسانه‌ای معرفی نمایند. جمهوری اسلامی ایران رسانه را قدرتی برای حقیقت و گسترش رفاه و آزادی و برابری برای همه مردم جهان می‌داند. جمهوری اسلامی مفتخر است که همواره پشتیبان رسانه‌های مردمی حق‌طلب و آزاداندیش بوده وگسترش دانش رسانه‌ای در میان مردم از جمله سیاست‌های راهبردی خود قرار داده است.

اسماعیلی گفت: امروز ملت بزرگ ایران با داشتن سطح بلوغ و سواد رسانه‌ای در میان ملت‌ها توانسته است در برابر انواع تهاجمات رسانه‌ای مقاومت کرده و از آزادی خود دفاع کند. بسیار امیدوارم این مجمع توانمندی ملت‌ها برای مقابله با جریان‌سازی یک سویه را افزایش دهد. امیدوارم ملت‌های این مجمع، قدرت‌های رسانه‌ای را افزایش داده و به جهان تک‌قطبی رسانه‌ای پایان دهند و امیدوارم این مجمع فرصتی برای گسترش و و تبادل تجربیات حرفه‌ای رسانه‌ای میان کشورها ملت‌های عضو باشد و کشورهای عضو این مجمع که نیمی از قدرت اقتصادی این جهان را دارند به عنوان بازوان اقصادی و رسانه‌ای، نقش پررنگی در شرایط تحریم‌های اقتصادی داشته باشند.

گفتنی است اجلاس دو روزه اوآنا با حضور ۶۰ نفر از رؤسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور در تهران در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *