X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از شکست جدیدترین فیلم اکران شده تا استمرار یخ زدگی گیشه/ زنگ خطر ورشکستگی بیخ گوش سینما! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در حالی که «خط استوا» به عنوان جدیدترین فیلم سینماها اکران خود را به تازگی آغاز کرده و انتظار می رفت این فیلم بتواند به واسطه مضمون و بازیگران خود مخاطبان انبوهی را به سالن های سینما بکشاند اما این فیلم با بی توجهی از سمت مخاطبان سینما روبرو شد و در همین روزهای آغازین اکران شکست را تجربه کرد.

به گزارش سینماپرس «خط استوا» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی احسان ظلی پور در حالی که ۱۱۳ سالن سینمایی را در سراسر کشور در اختیار داشت تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۲:۳۰ جمعه پنجم اسفند) تنها توانست حدود ۱۱ هزار نفر مخاطب داشته باشد! این اتفاق در حالی است که گویا برخی افراد توقع داشتند این فیلم در آخر هفته به ویژه روز پنجشنبه بتواند مخاطبان انبوهی را به سالن های سینما بکشاند!

«پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی نیز که بیش از یک ماه از زمان اکرانش می گذرد طی هفته اخیر تنها حدود ۱۲ هزار نفر مخاطب داشت! این فیلم نیز ۱۶۳ سالن در اختیار داشته و در بیش از ۹۰۰ سانس نمایش داده شده است.

انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش نیز توانست حدود ۱۶ هزار قطعه بلیت به فروش برساند و «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی که دیگر فیلم کودک اکران شده سینماها است تنها حدود ۱۸ هزار مخاطب در سراسر کشور داشت. بنا بر اعلام سایت سمفا این فیلم ۲۳۲ سالن در اختیار داشته است. اما وضعیت انیمیشن «لوپتو» دیگر اثر مختص کودکان کمی بهتر از دیگر آثار بود. این اثر به کارگردانی عباس عسکری حدود ۳۷ هزار نفر مخاطب داشت.

«چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی حدود ۵۲ هزار قطعه بلیت فروخت یعنی حتی یک دهم درصد جمعیت کل کشور نیز به تماشای این فیلم ننشستند! «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس نیز توانست حدود ۷۵ هزار قطعه بلیت به فروش برساند و این در حالی است که این اثر حدود ۳۰۰ سالن سینما در سراسر کشور را در اختیار دارد. در نهایت «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی همچنان پرفروش ترین فیلم هفتگی باقی ماند. این فیلم حدود ۱۱۱ هزار نفر مخاطب داشت و البته این در حالی است که تعداد سالن های نمایش دهنده آن نیز بسیار زیاد است و ۳۴۳ سالن در سراسر کشور این فیلم را به نمایش درآورده اند.

وضعیت اکران آثار سینمایی طی هفته گذشته بیش از هر زمان دیگری زنگ خطر ورشکستگی مطلق که بیخ گوش سینما است را به صدا درآورده است. این اتفاق در حالی است که برخی با پروپاگاندای رسانه ای درصدد آن هستند که به واسطه اعلام ارقام بالای فروش وضعیت سینماها را مطلوب نشان دهند در صورتی که اصل اساسی زنده بودن و استمرار حیات سینما تنها با حضور مخاطب در سالن ها معنا پیدا می کند و این در حالی است که تمامی فیلم های اکران شده در هفته گذشته حتی نتوانستند معادل نیم درصد از جمعیت کل کشور را به سالن های سینما بکشانند!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *