X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

پرفروش ترین فیلم هفته گذشته حتی به میزان یک دهم درصد جمعیت کل کشور هم مخاطب نداشت/ استمرار بحران در گیشه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وضعیت گیشه سینماها طی هفته گذشته بسیار بحرانی تر از هفته های قبل بود به نحوی که پرفروش ترین فیلم هفته گذشته حتی به میزان یک دهم درصد جمعیت کل کشور هم مخاطب نداشت!

به گزارش سینماپرس «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی به عنوان پرفروش ترین فیلم هفته گذشته تنها حدود ۷۹ هزار قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت که با احتساب جمعیت ۸۵ میلیونی کل کشور یعنی این فیلم حتی نتوانست به میزان یک دهم درصد از آحاد افراد جامعه را به سالن های سینما بکشاند! این اتفاق در حالی است که برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه تنها به ارقام فروش فیلم ها توجه می کنند غافل از آنکه این ارقام در ظاهر بالا هیچ فایده ای برای سینمای ایران ندارد چرا که در نهایت شاید تنها ۳-۴ درصد از کل جمعیت کشور در طول سال به سینما بروند و این اتفاق قطعا از عدالت فرهنگی به دور است.

فیلم سینمایی «خط استوا» که اولین فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۲ هست نیز همچون هفته گذشته تجربه تلخی در گیشه داشت. بنا بر آمار اعلام شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۲:۲۵ جمعه دوازدهم اسفندماه این فیلم تنها حدود ۵۷ هزار قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت.

«ملاقات خصوصی» سومین فیلم پرفروش هفته اخیر بود! این فیلم حدود ۵۵ هزار مخاطب در سراسر کشور داشت؛ «لوپتو» حدود ۳۳ هزار قطعه بلیت فروخت و «چپ، راست» به عنوان پنجمین فیلم پرفروش هفته گذشته تنها توانست حدود ۲۷ هزار مخاطب را به سالن های سینما بکشاند.

احتمال می رود با توجه به شلوغی های شب عید و همزمان شدن ماه مبارک رمضان با عید سعید نوروز سایر فیلم های اکران نوروزی که به زودی معرفی و روانه پرده سینماها می شوند نیز نتوانند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شوند.

بی تردید مدیران سینمایی باید تدبیری عاجل برای استمرار بحران در گیشه داشته باشند چرا که استمرار این روند می تواند تأثیرات تلخ تری را بر روی زندگی، کار و معیشت اهالی سینما داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *