X

بایگانی اسفند 14, 1401

دفتر سینمایی

میرزاخانی: سینما ارزان‌ترین تفریح خانواده‌هاست/فروش سینما نسبت به سال گذشته ۲/۵ برابر افزایش داشته است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بر اساس گزارش عملکرد یک ساله موسسه سینماشهر، ۱۳۱ سالن سینما در سال ۱۴۰۱ به چرخه اکران اضافه شد. بر این اساس، در زمان حال ۲۵۲ سینمای فعال در سطح کشور وجود دارد که در میان تمام استان‌ها تهران بالاترین میزان مخاطب را دارد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه سینماشهر صبح روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه به منظور ارائه گزارش عملکرد یک ساله این موسسه در ساختمان مرکزی برگزار شد.

در این نشست میرزاخانی ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و خیرمقدم به خبرنگاران و عکاسان اصحاب رسانه از همراهی آنان در انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال ۱۴۰۱ قدردانی کرد.

مدیرعامل موسسه سینما شهر با اعلام فروش سینماهای سراسر کشور و اعلام تعداد سالن‌های فعال گزارش خود را آغاز کرد. فروش سینماهای کشور از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری ۳/۹۸۸/۷۷۵/۹۷۵/۹۳۸ ریال و با تعداد ۱۲/۹۸۴/۸۰۳ نفر بوده است.

وی در بخش دیگری از این جلسه تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته سال ۹۸ بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. در این سال تعداد مخاطبان نیز بسیار بالا بود موفقیت در این سال سرمایه‌گذاران را به سمت سینما داری متمایل کرد ولی متاسفانه شیوع بیماری کرونا بسیاری از اتفاقات مثبت را خنثی کرد.

از سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا مخاطب از سینما دور شد ولی از ابتدای سال ۱۴۰۱ با کنترل این بیماری مجدد مردم به سالن‌های سینما آمده اما متأسفانه اتفاقاتی که در مهر ماه رخ داد مجدداً مردم را از سینماها دور کرد. وی اعلام کرد: پردیس‌های کورش، ایران مال و آزادی موفق‌ترین سالن‌های نمایش در سراسر کشور هستند. جالب است هر سه سالن نیز در تهران قرار دارند درباره سالن‌های اضافه شده به چرخه نمایش نیز ۱۳۱ سالن در سال گذشته به چرخه اکران اضافه شده است.

میرزاخانی در ادامه به فروش کل سینما ایران در سال ۱۴۰۱ به تفکیک ماه‌های سال اشاره و اعلام کرد: شهریور ماه بالاترین فروش سینمای ایران در سال که مبلغ آن ن ۵۰۰/۹۰۲/۳۹۰/۵۳۴ ریال بوده است. در ادامه وی بیان کرد کم ترین فروش سینمای ایران با ۳۷۵/۶۳۰مخاطب در آبان ماه ثبت شد و شهریور ماه با ۱/۸۰۶/۶۷۴نفر بالاترین مخاطب را نشان می‌دهد.

فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته دو نیم برابر افزایش داشته است

بخش بعدی گزارش مدیرعامل موسسه مقایسه فروش سالن‌های سینما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بود که طبق آمار استخراج شده از سامانه سمفا کل فروش در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱/۷۴۵/۵۵۶/۳۹۱/۳۶۸ریال با ۷/۵۸۱/۹۳۹مخاطب و در سال ۱۴۰۱، ۳/۹۸۸/۷۷۵/۹۷۵/۹۳۸ریال با ۱۲/۹۸۴/۴۰۳ مخاطب تا پایان بهمن ماه بوده است.

رئیس هیئت مدیره سینماشهر به مقایسه سهم فروش سینماهای شهرهای مختلف کشور پرداخت که در این دوره به ترتیب پردیس کورش با ۱۰/۲۷ درصد و بعد از آن پردیس ایران مال با ۵/۹۹ درصد، پردیس آزادی با ۳/۴۶درصد، پردیس هویزه مشهد با۳/۲۷درصد و پردیس ملت ۲/۹۳ درصد ۵ سینمای اول کشور از لحاظ فروش و مخاطب در ۱۱ ماه سال بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۱؛ یکصدو سیزده سالن و ۹۴۲۶ صندلی به ناوگان نمایش اضافه شد. میرزاخانی به ساخت و توسعه ۳۱ سینما در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت به منظور رعایت عدالت در حمایت و توزیع امکانات در بخش‌های دولتی و خصوصی در داخل و خارج از مرکز و تشویق مراکز مختلف به افزایش و تقویت زیرساختهای سینمایی کشور ۳۱ سینما مورد ارزیابی و حمایت قرار گرفت که در این بین ۱۱۳ سالن به سالن‌های نمایش اضافه شد و ۱۸ سالن جدید در مناطق کم برخوردار ساخته و ۱۳ سینما نیز توسعه یافت. لذا در این دوره شاهد اضافه شدن ۹۴۲۶ صندلی به نواگان نمایش بودیم. وی با اشاره به اینکه یکی از تجهیزات مهم مصرفی در سالن‌ها، لامپ‌های پروژکتور است، گفت: در این بخش نیز تعدادی از سینماها حمایت شده‌اند.

بخش دیگری از حمایت‌های موسسه به خدمات لابراتواری فیلم‌ها اختصاص دارد که میرزاخانی در این بخش نیز گزارش حمایت لابراتواری از۳۸ فیلم را ارائه کرد.

رئیس هیئت مدیره موسسه سینما شهر با اشاره به این مطلب که در سال جاری طی سفرهای استانی ریاست محترم سازمان سینمایی کشور و مدیران و معاونین ذی ربط تا به حال ۱۸ استان مورد حمایت و عقد تفاهم نامه همکاری قرار گفته‌اند گفت؛ ۵۱ سینما در استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل، بوشهر، زنجان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، جنوب کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم، لرستان و همدان با ۳۳ شهر و شهرستان مورد حمایت و عقد قرارداد قرار گفته‌اند.

راه‌اندازی سامانه متمرکز فروش بلیت سینما(سمفا) که در دوره قبل صورت گرفته بود نیاز به بازنگری و رفع نواقص و معایب داشت که تا به حال بیش از ۷۰ عنوان از این مسائل برطرف گردیده که در سال ۱۴۰۱ بابت به روز رسانی و پشتیبانی سامانه ۲۵ میلیارد ریال مورد حمایت موسسه قرار گرفته است و سپس راه اندازی سامانه فروش آی تیکت به منظور جلوگیری از انحصار در حوزه فروش بلیت و به عنوان ترمینال فروش و ارائه API به سوپراپلیکیشن های داخلی از جمله وظایفی است که موسسه سینما شهر در سال ۱۴۰۱ بر آن متمرکز بود.

در نهایت با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان مخابرات کشور در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی به منظور راه اندازی فضای ابری و ارسال آثار از طریق فیبر نوری به عنوان یک پروژه ملی در دستور کار موسسه قرار گرفته و برای سال آتی در کلان شهرها اجرایی می‌شود که این امر اسباب صیانت از فیلم‌ها و بالابردن سرعت انتقال فیلم به سینماهای کشور و همچنین بالابردن سطح کیفیت آثار را ایجاد می‌کند.

در پایان این مدیر فرهنگی با تشکر مجدد از حضور همکاران حوزه خبر و رسانه در این نشست، آرزوی سالی پر نشاط، پررونق و همدل را برای سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ مسئلت کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کمک به رفع مشکلات آثار ادبی ازجمله اهداف برپایی محفل ادبی در «کتابخانه ملّی ایران» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در دومین نشست محفل ادبی کتابخانه ملی گفت: کمک به جریان نقد سالم، کمک به رشد نیروهای جوان در حوزه فرهنگ و ادب و کمک به رفع مشکلات آثار ادبی از جمله اهداف برپایی محفل ادبی در کتابخانه ملّی ایران است.

به گزارش سینماپرس، نشست محفل ادبی کتابخانه ملّی با حضور ۲۶ نفر از نویسندگان، شاعران و منتقدان ادبی برگزار شد. در این محفل ادبی تعدادی از شاعران به شعرخوانی پرداخته و برخی از نویسندگان نیز کتاب‌های تازه منتشر شده خود را معرفی کردند. اشاره به آثار و خدمات برخی از مؤلفان و فعالان فرهنگ و ادب کشور از برنامه‌های دومین محفل ادبی کتابخانه ملّی ایران بود.

علیرضا مختارپور در دومین محفل ادبی کتابخانه ملّی ایران بیان کرد: طرح برگزاری محفل ادبی با مشورت مدیران فرهنگی طرح‌ریزی شده و صرفاً برای نقد و بررسی کتاب‌ها نیست، امیدواریم نقش موثری در تقویت جریان ادبی کشور برداریم و کمک کنیم فعالیت‌های حوزه فرهنگ و ادب در رسانه‌ها جایگاه بهتری داشته باشند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، افزود: کمک به جریان نقد سالم، کمک به رشد نیروهای جوان در حوزه فرهنگ و ادب و کمک به رفع مشکلات آثار ادبی ازجمله اهداف برپایی محفل ادبی در کتابخانه ملّی ایران است. امیدواریم با همکاری اهالی فرهنگ و ادب، اثرگذاری محفل ادبی کتابخانه ملّی را بیشتر کنیم.

مختارپور عنوان کرد: بنا داریم نشست بعدی محفل ادبی را در اردیبهشت‌ماه و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران با اشاره به برخی از کتاب‌های معرفی شده در محفل ادبی، گفت: مرضیه محمدزاده جزو معدود نویسندگانی است که نوشته‌های خود را بصورت مستند کار کرده و معمولاً از چندین منبع دست اول برای ارجاع مطالب، استفاده کرده است، برخی از نوشته های ایشان به موضوعاتی اختصاص دارد که کمتر به آن‌ توجه شده است؛ ازجمله کتاب ام سلمه که به زندگی همسر رسول الله(ص) و کتاب دوزخیان جاوید که به سرگذشت سپاه مقابل سیدالشهدا (ع) پرداخته است.

محفل ادبی کتابخانه ملّی در راستای اعتلای فرهنگ و ادب کشور گام برمی‌دارد

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری نیز در دومین محفل ادبی کتابخانه ملّی ایران گفت: محفل‌های ادبی زیادی در کشور برگزار می‌شود، اما تلاش داریم محفل ادبی کتابخانه ملّی ایران از لحاظ محتوا و شکلی متفاوت‌تر از محافل ادبی دیگر بوده و کمکی در راستای اعتلای حوزه فرهنگ و ادب انجام دهیم.

رئیس اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملّی ایران، در ادامه پیش از معرفی کتاب افزود: دکتر محمدزاده نویسنده کتاب ام‌سلمه همدم وحی در خانواده‌ای ادیب و فرهنگی پرورش یافته که این اثر برگرفته از پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد نویسنده است، تولید و نشر آثاری درخصوص حضرت ام سلمه از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که توسط نویسنده این کتاب اجابت شده است.

او اشاره کرد: دانشنامه شعر عاشورایی، دیگر اثر برجسته مرضیه محمدزاده می‌باشد که حاصل تلاش‌های چندین ساله این محقق است و از رساله مقطع دکتری ایشان استخراج شده است.

شخصیت ام سلمه در نگاه پژوهشگران مغفول مانده است

مرضیه محمدزاده نیز در معرفی کتاب ام سلمه همدم وحی عنوان کرد: حضرت ام‌سلمه از دیدگاه شیعیان بعد از حضرت خدیجه، دومین بانوی همدم رسول الله(ص) محسوب می‌شود و از دیدگاه اهل تسنن نیز جزو راویان حدیث و فقیه محسوب می‌شوند. حضرت ام‌سلمه عمری طولانی و بابرکت داشته و علاوه بر رسول‌الله محضر ۵ امام را درک کرده‌اند.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام اضافه کرد: تمامی مطالب و روایت تاریخی مهاجرت مسلمانان از زبان ام سلمه بیان شده است و ایشان بانوی باسواد و ادیبی بوده‌اند که در غزوات همراه رسول خدا بوده و طرف مشورت رسول الله بوده و تدبیر و درایت ایشان مورد تحسین پیامبر(ص) قرار گرفته است.

محمدزاده گفت: ام سلمه بعد از رسول خدا نیز همواره در کنار اهل بیت(ع) بوده و با مطالعه زندگانی این بانو، تاریخ صدر اسلام را می‌توان درک کرد، بیش از ۵۰۰ حدیث نبوی از ایشان نقل شده‌است که بیشتر این احادیث در حوزه زنان و خانواده می‌باشد. با توجه به جایگاه و نقش ام سلمه در تاریخ اسلام، ایشان مظلوم واقع شده و کمتر مورد توجه پژوهشگران و نویسندگان واقع شده‌اند.

حکیم سنایی وارد کننده عرفان شیعی به شعر فارسی است

سعید یوسف نیا اشاره کرد: سنایی غزنوی شاعری جریان‌ساز است که شعر فارسی را می‌توان به دوران قبل و بعد از وی تقسیم کرد، حکیم سنایی غزنوی شاعری است که برای اولین بار شعر را با عرفان آمیخته و به خصوص عرفان شیعی را در شعر جای داده است.

نویسنده کتاب خورشید شبگرد تصریح کرد: سنایی غزنوی شعر را از دربار پادشاهان خارج می‌کند و مدح را کنار گذشته و مفاهیم فراتری به شعر وارد می‌کند، ادامه دهنده شعر غزنوی را می‌توان عطار دانست، بعد از عطار نیز مولوی ادامه دهنده راه عطار و سنایی می‌باشد.

یوسف‌نیا تأکید کرد: شاعران راز و اسرار را وارد شعر کرده اما با پیشرفت فناوری دیگر راز و اسرار کمرنگ شده و موجب شده است ستارگان، آسمان و دیگر پدیده‌ها برای ما غریب و جذاب نیست، اما اکنون وظیفه شاعر، آشنایی زدایی است تا باردیگر نگاه جدیدی به پدیده‌ها داشته باشیم و شعر حلاوت جدیدی داشته باشد.

گرامیداشت یاد و خاطره سیروس طاهباز در جمع ادیبان کتابخانه ملّی

وجیهه سامانی در ادامه محفل ادبی کتابخانه ملّی ایران گفت: سیروس طاهباز متولد ۱۳۱۸ و درگذشته ۲۵ اسفند ۱۳۷۷ بوده که در خانه نیما یوشیج در روستای یوش به خاک سپرده شده است. وی تمام عمر خود را صرف جمع‌آوری و نشر شعرهای نیما یوشیج کرده است. این نویسنده ترجمه‌های متعددی را نیز در کارنامه خود دارد و در دهه ۷۰ کلاس‌های داستان نویسی برگزار می‌کرد.

نویسنده کتاب خواب باران با ذکر خاطره ای به توجه مرحوم طاهباز به استعدادهای جوان اشاره کرد و گفت: طاهباز تلاش زیادی برای گسترش ادبیات ایران انجام داده است و تلاش پدرانه‌ای در تربیت شاگردان خود داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درگذشت آتقی/ نقش‌آفرینی حمید لولایی و مرجانه گلچین/ جدیدترین شرط پذیرش مسافران ورودی به ایران


درگذشت بازیگر نقش «آتقی»، میزان فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۱، نقش‌آفرینی حمید لولایی و مرجانه گلچین در «چشم‌بندی ۲» و جدیدترین شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران از گزیده اخبار فرهنگی هنری روز یکشنبه ۱۴ اسفند بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فریدون جیرانی» کارشناس «پاتوق فیلم کوتاه» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم‌های کوتاه «بَدل»، «سقف کاذب»، «سایکو» و «نوشابه مشکی» در اولین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور فریدون جیرانی اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با نمایش ۴ فیلم کوتاه داستانی، در پردیس سینمایی بهمن آغاز به کار می‌کند.

در اولین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی بَدل به‌ کارگردانی روناک جعفری، سقف کاذب به‌کارگردانی محسن نجفی‌مهری، سایکو به‌ کارگردانی مصطفی داوطلب و نوشابه مشکی به‌کارگردانی محمد پایدار به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد فریدون جیرانی، نویسنده، کارگردان و منتقد سینما به‌ عنوان کارشناس ویژه جلسه اول، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که اجرای این برنامه را محیا ساعدی، مجری فصل گذشته پاتوق‌های فیلم کوتاه بر عهده دارد.

«بَدل» به‌ نویسندگی و کارگردانی روناک جعفری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، ناهید دل‌آگاه و روناک جعفری در ژانر «رازآلود» تهیه و تولید شده است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۱۸ روسیه، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کینه نوا ۲۰۱۸ مقدونیه، شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بیلبایو ۲۰۱۸ اسپانیا و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ایرواین» آمریکا از جمله جشنواره‌هایی است که این فیلم کوتاه راه پیدا کرده است.

«سقف کاذب» سومین فیلم کوتاه محسن نجفی‌مهری است که به تهیه کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و کارگردانی او و نویسندگی مشترک با فاطمه درباری در ژانر درام تهیه و تولید شده است. محمدرضا غفاری، سوگل خلیق، علیرضا استادی و بابک بهشاد، از جمله بازیگران شناخته شده‌ای هستند که در این فیلم کوتاه داستانی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این فیلم کوتاه داستانی تاکنون در سی‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فرایبورگ و دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران اکران شده است.

«سایکو» به‌ نویسندگی و کارگردانی مصطفی داوطلب و تهیه کنندگی انجمن سینمایی جوانان ایران- دفتر خرم‌آباد و مصطفی داوطلب تهیه و تولید شده است.

این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره‌هایی چون سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، بیست‌ودومین جشنواره «Cine de Lebu» شیلی، هفتادوسومین جشنواره بین‌المللی فیلم «مونته‌کاتینی»، دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ریورائو» و بیست‌ودومین جشنواره فیلم کوتاه کورتی دا سوگنی ایتالیا حضور داشته است.

«نوشابه مشکی» را نیز محمد پایدار نویسندگی و کارگردانی کرده است که در ژانر کمدی و دفاع مقدس به تهیه کنندگی با باشگاه فیلم سوره و محمدجواد موحد تهیه و تولید شده است.

این فیلم کوتاه به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه‌یافته است و توانست دیپلم افتخار بهترین طراحی جلوه‌های ویژه، برگ زرین بهترین تدوین، برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم داستانی و بهترین فیلم از نگاه مخاطبان سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را دریافت کند.

اولین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه‌ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هیچ‌کس منتظرت نیست» به اکران آنلاین می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده به صورت آنلاین در سایت هاشور به نمایش درآمد.

به گزارش سینماپرس، اکران آنلاین مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست»، محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن اسلام‌زاده در سایت هاشور آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

این اثر اجتماعی مدتی پیش توسط دفتر پخش «رویش» موسسه بهمن‌سبز در سینماهای منتخب سراسر کشور اکران شد و توانست نظرات نخبگان، جامعه‌شناسان، منتقدان و فعالان اجتماعی و حوزه زنان را به خود جلب کند.

«هیچ‌کس منتظرت نیست» که روایتی از یک مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در منطقه شوش تهران است، با توجه به موضوع مورد بحث آن در کمپ‌های ترک اعتیاد و زندان نمایش داده و با استقبال مددجویان مواجه شد.

مستند اجتماعی «هیچکس منتظرت نیست» علاوه بر پرداختن به مصائب زنان آسیب‌دیده، چالش‌های حاشیه‌نشینی و خیابان زیستی را در نسبت با سوژه اصلی خود تعریف می‌کند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سپیده علیزاده چند سالی است که مسئول مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است. زنانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند اکثراً دچار آسیب‌های اجتماعی، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است؛ مونا یکی از همین زن‌هاست که پس از آشنایی با سپیده علیزاده و ترک اعتیاد، معاون او در مرکز نگهداری زنان می‌شود. حال، اما مونا دچار چالش شده است … .»

این مستند سینمایی موفق به کسب جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر در بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» شد و همچنین در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه مستندهای بلند هجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» به نمایش درآمد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شوراهای تخصصی معاونت صدا با هدف تحقق مطلوب «سند تحول رسانه ملی» در معاونت صدا تشکیل شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون صدا با ایجاد کارگروه ها و شوراهای تخصصی معاونت صدا، با هدف تحقق مطلوب “سند تحول رسانه ملی” در نگاه محتوایی تجدید نظر کرد.

به گزارش سینماپرس، «علی بخشی زاده» معاون صدای رسانه ملی از تشکیل ۱۰ شورای تخصصی در معاونت صدا خبر داد و گفت: شوراهای تخصصی معاونت صدا در ۱۰ حوزه موضوعی تخصصی با هدف تحقق مطلوب سند تحول رسانه ملی از طریق هم افزایی حداکثری و با استفاده از ظرفیت‌های عظیم و تجربیات ارزشمند موجود در معاونت صدا تشکیل شد.

وی با اشاره به موضوع هر یک از حوزه‌های تخصصی خاطر نشان کرد: هر یک از این شوراها به منزله قرارگاه تخصصی است و عبارتند از حوزه «معارفی»، «اجتماعی»، «سیاسی»، «اقتصادی»، «فرهنگی»، «علم و فناوری»، «ورزشی»، «سلامت»، «تاریخی» و «تفریحات».

به گفته معاون صدا؛ دستور جلسات با در نظر گرفتن اولویت‌های ابلاغی از جانب شوراهای بالادستی ضمن ارتباط مستقیم با گروه‌های برنامه ساز مرتبط در شبکه‌های مختلف رادیویی به منظور هم افزایی بیشتر در رسانه ملی، با میزهای تخصصی و سرویس‌های مختلف معاونت سیاسی و شبکه‌های سیما در ارتباط است. این شوراها اعم از «شورای معاونین سازمان»، «شورای قرارگاه جهاد تبیین»، «شورای اولویت‌های رسانه ای»، «شورای فرهنگی» و «شورای مدیران معاونت» و دیگر مراجع ذیصلاح با پیشنهاد دبیر شورا و تایید رئیس شورا تعیین می‌شود.

بخشی زاده در ادامه با تشریح برخی از وظایف شوراها اذعان داشت: شناسایی دقیق، جامع و سیستمی وضع موجود برنامه‌های رادیویی همه شبکه‌ها در حوزه موضوعی محوله و بررسی میدانی و رصد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌ای حوزه تخصصی در محیط پیرامونی بخشی از وظایف شوراهاست.

ایجاد بانک اطلاعات کارشناسان و صاحب نظران انقلابی

علاوه بر اینها؛ شناخت و رصد مستمر رقبای رسانه‌ای فعال و تعاملات هم افزا و طراحی عملیات‌های رسانه‌ای مشترک از جمله دیگر وظایفی که به شوراها محول شده است.

معاون صدا خاطر نشان کرد: از دیگر وظایفی می‌توان به طراحی پیام و محورهای برنامه‌سازی در حوزه تخصصی و طراحی پویش ها، رویدادها و دیگر زمینه‌های مناسب برای کنشگری پیام گیران و مشارکت حداکثری آن‌ها در فرایند مدیریت پیام اشاره کرد.

بخشی زاده افزود: برقراری ارتباط با کارگروه‌های تخصصی ستاد تحول سازمان به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های کارشناسی و محتوایی و طراحی آرایش مطلوب رسانه‌ای معاونت صدا از دیگر وظایف پیش بینی شده شوراهاست.

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعات کارشناسان و صاحب نظران انقلابی در حوزه تخصصی خبر داد و گفت: برای بهره مندی همه شبکه‌ها و نهادها، بانک اطلاعات کارشناسان و صاحب نظران انقلابی در حوزه تخصصی ایجاد شود.

معاون صدا تصریح کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، بسته‌های محتوایی تخصصی مناسبتی برای بهره مندی دیگر شبکه‌ها و داوری ایده‌های برنامه‌سازی تهیه شود و با قرارگاه ستادی صدای مردم و باشگاه مرکزی رادیو همکاری شود.

ترویج «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی به پیشرفت کشور»

وی افزود: امید است در راستای تحقق مطلوب سند تحول «رسانه ملی» هر یک از شوراهای تخصصی در تعامل شایسته با نهادهای مختلف دینی درون و برون سازمانی، اهداف و ماموریت‌های همچون ترویج «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی به پیشرفت کشور» نقش شایسته خود را ایفا کنند.

همچنین؛ سیاست‌های اجرایی و عملیاتی برنامه‌سازی برای ساخت برنامه‌های محوله در شبکه‌های رادیویی در چارچوب طرح قرارگاه رسانه‌ای صدای مردم تهیه و تدوین شود.

معاون صدا با تاکید بر اینکه برای مشارکت حداکثری نخبگان و عموم مردم باید برنامه ریزی مستمر صورت پذیرد، افزود: با به کارگیری ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی و طراحی خلاقانه و نوآورانه برای ارتقای محتوایی و هنری برنامه ها، با شبکه‌سازی و ایجاد ظرفیت می‌توان از مشارکت حداکثری نخبگان و عموم مردم بهره‌مند شد.

وی همچنین از ظرفیت‌سازی بر تعامل با سایر رسانه‌ها خبر داد و افزود: ظرفیت‌سازی برای تعامل با سایر رسانه‌ها اعم از تصویری، مکتوب و مجازی به منظور هم افزایی در تولید پیام و افزایش بیشتر مخاطبان از جمله وظایف محوله به دبیران شورای تخصصی معاونت صداست.

باید از افکار عمومی صیانت شود

بخشی زاده با تاکید بر اینکه باید از افکار عمومی صیانت شود، خاطر نشان کرد: در برابر تحریکات و تبلیغات رسانه‌های بیگانه باید از افکار عمومی صیانت و از تاثیرپذیری آحاد مخاطبان از باورها و جهان بینی غیر دینی پیشگیری کرد.

همچنین؛ تلاش برای افزایش برنامه‌های تعاملی با مشارکت مخاطبان به منظور دریافت و تولید ایده‌های نو در طراحی و تولید برنامه و اهتمام ویژه به پشتوانه پژوهشی متقن در تولید برنامه‌ها با همکاری مدیریت پژوهش معاونت از دیگر اقداماتی که دبیران شوراهای تخصصی در معاونت صدا می‌بایست، پیگیر باشند.

بخشی زاده در پایان با بیان زمان تشکیل جلسات به روابط عمومی معاونت صدا یادآور شد: جلسات شورا به صورت حضوری حداقل ماهی یکبار برگزار می‌شود، اما تعاملات به صورت مستمر در شبکه‌های اجتماعی داخلی به صورت برخط برقرار است. همچنین؛ خطوط رسانه ای، سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه‌سازی از طریق گروه‌های تخصصی و میزهای پژوهشی توسط مدیران شبکه‌های متولی مدیریت و راهبری خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محمدجواد نظری گلپایگانی» با وجود نامهربانی‌های روزگار، همواره هنرمندی مردمی و محبوب بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در پی درگذشت محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی فقدان وی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون
درگذشت محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر پیشکسوت را تسلیت می‌گویم. این هنرمند با بازی در نقش آتقی در سریال آئینه عبرت، نقشی مهم در ایجاد فضای فرهنگی برای مبارزه با موادمخدر بازی کرد و ماندگاری این نقش در خاطر میلیون‌ها ایرانی، گواه موفقیت او در این عرصه است. مرحوم گلپایگانی با وجود نامهربانی‌های روزگار، همواره هنرمندی مردمی و محبوب بود. از خداوند بزرگ برای آن مرحوم، غفران الهی و برای خانواده و دوستان، صبری جزیل مسئلت می نمایم.
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما».

محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر نقش آتقی در سریال آئینه عبرت و همین طور تهیه کننده فیلم هایی مثل سینمایی شیلات و نقطه ضعف، امروز ۱۴ اسفند بر اثر سکته قبلی و در سن ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سالاری: حمایت از «خانه تئاتر» را برای خود فریضه می‌دانیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست مشترک هیات مدیره خانه تئاتر با محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ظهر شنبه ۱۳ اسفند ماه در سالن کنفرانس خانه تئاتر و با طرح موضوعاتی درباره کمبود بودجه هنرهای نمایشی برگزار شد و معاون هنری هم عنوان کرد که تمام تلاشش را برای ارتقای بودجه به کار گرفته اما صدایش در هیاهوها گم می‌شود. او همچنین ابراز تاسف کرد که به دلیل همین مساله نمی‌توانند طبق دلخواه‌شان کار کنند.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این نشست ایرج راد رییس هیات مدیره گله‌هایی درباره کمبود بودجه این تشکل صنفی مطرح و از عدم تخصیص بودجه و بسته‌های حمایتی از سوی شهرداری و شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: «طلب‌های ما هر سال پرداخت می‌شد و کمک‌هایی از شهرداری تهران دریافت می‌کردیم. شورای شهر تهران هم برای پرداخت بودجه به خانه تئاتر مصوباتی داشت و مبالغی به خانه تئاتر کمک می‌کرد اما امسال تمامی اینها حذف و ریالی پرداخت نشده است. این درحالی است که ما در حال حاضر بدهکار کارکنان خانه تئاتر هستیم و تلاش می‌کنیم تا به شکلی این بدهی را تامین کنیم که شرمنده کارکنان خود نباشیم.»

محمود سالاری در پاسخ به این گله با بیان اینکه حمایت از خانه تئاتر را برای خود فریضه می‌دانیم، ‌ تاکید کرد: «در حال حاضر در پرداخت بدهی‌ها هیچ مانعی نداریم جز نداشتن منابع مالی. در این راستا جلساتی با سازمان برنامه بودجه داشتیم و برای تخصیص منابع، پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. جشنواره تئاتر و موسیقی و هنرهای تجسمی به صورت گسترده برگزار شد و تا همین امروز هم درگیر تخصیص بودجه‌های این جشنواره‌ها هستیم. به محض اینکه بودجه لازم تخصیص پیدا کند، انجام وظیفه خواهیم کرد، کمااینکه در بحث بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر پول لازم را به صندوق اعتباری هنر واریز کردیم. الان هم اگر پول باشد، لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و منتظریم تا سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را تخصیص دهد.»

معاون هنری با اشاره به پیشنهاداتی که درباره تصویب لایحه‌هایی برای تامین درآمد ثابت برای تئاتر ارائه داده، ‌گفت: «ما پیشنهاد دادیم که مثلا نیم درصد از درآمد مخابرات به این حوزه اختصاص پیدا کند تا تبدیل به منبع درآمد ثابتی برای این هنر شود، اما متاسفانه بلافاصله دربرابر این پیشنهاد موضع گیری می‌شود. هرجا نیاز به توجیه بود، تلاش کردم، به مجلس رفتم تا درصدی از بودجه عمومی را به خرید آثار هنری و تامین بودجه اختصاص دهند، اما متاسفانه صدایمان در هیاهوی بودجه گم می‌شود. ما آنطور که دل‌مان می‌خواهد نمی‌توانیم، کار کنیم، اما امیدوارم سال‌آینده بودجه‌ای را که پیشنهاد داده‌ایم، مصوب و احیا کنیم.»

معاون هنری از رایزنی با معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد تا به اندازه‌ای که مقدور است، بودجه‌ای به خانه تئاتر اختصاص داده شود.

دست‌خط رویا تیموریان برای حمایت از سفیر مهربانی

در ادامه جلسه، رویا تیموریان عضو هیات مدیره با اشاره به فعالیت‌هایی که در قالب سفیر مهربانی در دیدار با اعضای پیشکسوت خانه تئاتر صورت می‌گیرد، گفت: «فعالیت‌های مربوط به سفیر، آنقدر خوب نتیجه داده است که قرار است در خانه سینما هم چنین فعالیتی راه‌اندازی شود. بودجه سفیر مهربانی، بسیار ناچیز است و بیشتر جنبه همدلی دارد. آقای اسلامی (معاون مالی اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) گفتند با دست‌خط خودت تقاضایی را برای دریافت حمایت دراین‌باره بنویس که من هم نوشتم و منتظریم تا ایشان، حمایت کنند. در شرایط اقتصادی بدی هستیم و این روزها، گاهی، خیرین، کمک می‌کنند که کفایت نمی‌کند.»

سالاری پس از درخواست تیموریان، رقمی را برای حمایت از فعالیت‌های مربوط به سفیر مهربانی تعیین کرد و گفت که در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

در ادامه ایرج راد از کاظم نظری درباره علت تشکیل کانون‌های موازی با انجمن‌های خانه تئاتر در انجمن هنرهای نمایشی پرسید که نظری در این باره توضیح داد: «این کانون‌ها در گذشته هم بودند و به عنوان بازوهای اجرایی انجمن هنرهای نمایش فعالیت می‌کردند که البته مدتی فعال نبودند. این کانون‌ها به دنبال کسب درآمد هستند تا با همکاری با شرکت‌ها در کل کشور فعالیت کرده و هنرمندان را دعوت به همکاری کرده تا برای اجرا برنامه‌ریزی کنند و با همکاری با نهادها و دستگاه‌ها، اقتصاد فرهنگ را کارسازی کنند. این کانون‌ها به هیچ وجه موازی‌کاری با انجمن‌های خانه تئاتر ندارند و با این هدف تشکیل نشده‌اند.»

مسئولان گوشه‌ای از مشکلات را حل کنند نه اینکه بر مشکلات بیفزایند

در ادامه جلسه، مقصود نعیمی‌ذاکر مدیرعامل خانه تئاتر با تاکید بر اینکه خانه تئاتر ظرفیت‌های پنهانی دارد که کمتر از آن استفاده شده، گفت: «خانه تئاتر یک موسسه فرهنگی هنری چند منظوره است و می‌تواند فعالیت‌های زیادی داشته باشد. ما با حمایت های شهرداری می توانیم از ظرفیت‌های فرهنگسراها به تحقق اهداف فرهنگی کشور، کمک کنیم. بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها سالن‌های خوبی دارند که بلااستفاده باقی مانده است و خانه تئاتر، سرمایه ی نیروی انسانی بسیار خوبی برای بهره برداری از امکانات سخت افزاری مربوط به هنر را دارد.»

مدیرعامل خانه تئاتر، در ادامه با اشاره به پیشنهاد ایرج راد گفت : «چرا خانه تئاتر نباید ۱۰ تا ۱۵ نمایش در سال اجرا کند؟ ما می‌توانیم تله تئاتر تولید کنیم و در قالب‌های گوناگون برای رسانه ملی برنامه‌سازی کنیم و قادریم پنج تا ۱۰ هزار دقیقه تولید برنامه داشته باشیم و روی پلتفرم‌های فضای مجازی تولید مستمر داشته باشیم و مشکل اشتغال هنرمندان تئاتر را حل کنیم. تولید در فضای مجازی و بر بستر vod ها منجر به در آمدزایی هم خواهد شد.»

نعیمی‌ذاکر با انتقاد از مالیاتی که از خانه تئاتر گرفته می‌شود، گفت: «خانه تئاتر در حال حاضر فاقد منابع مالی است و درآمدزا نیست، اما از بودجه‌ای که وزارت ارشاد به عنوان کمک در سال‌های گذشته به آن اختصاص داده شده، باید مالیات هم بدهد. خانه تئاتر از مسوولین و مدیران اداره مالیات تقاضا دارد که خانه تئاتر را در شرایط سخت اقتصادی کمک کنند نه اینکه مشکلی بر مشکلات آن، بیافزایند.»

مجاز به کار صنفی نیستیم

اسرافیل فرج‌اللهی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی هم با اشاره به شکل‌گیری کانون‌های مختلف در زیرمجموعه‌اش توضیح داد: «این کانون‌ها در راستای چارت سازمانی انجمن هنرهای نمایش راه‌اندازی شده‌اند که باید هماهنگی‌های لازم را با هنرمندان هر کانون انجام دهند. ما نگاه صنفی به این کانون‌ها نداریم و اصلا مجاز به کار صنفی نیستیم. در اساسنامه انجمن هم چنین فعالیتی نداریم. اما باید به اقتصاد هنر توجه و درآمدزایی داشته باشیم. چرا هنرمندی که ۴۰ سال کار کرده نمی‌تواند پول بیمارستان‌اش را بدهد، در حالیکه اگر هر شغل دیگری داشت، حداقل می‌توانست از پس هزینه‌های ساده زندگی خود برآید. اقتصاد هنر در تمام دنیا مبحث شناخته‌شده‌ای است و ما هم باید به آن اهمیت بدهیم.»

دیگر اعضای هیات مدیره خانه تئاتر در ادامه این جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

مجید قناد از کاظم نظری بابت توجه و همراهی با گروه‌های شهرستانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تشکر کرد و از او خواست به تجهیزات سالن‌های اجرا در همدان رسیدگی شود تا تلاش هنرمندانی که در این سالن‌ها اجرا می‌کنند به هدر نرود.

مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر با اشاره به صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اختصاص بسته‌های حمایتی به هنرمندان درخواست کرد که این وعده به زودی تا پایان سال عملی شود.

ما را به مسیر غلط سوق ندهید!

مریم کاظمی دیگر عضو هیات مدیره خانه تئاتر با پرسش از کاظم نظری درباره اینکه برچه اساسی در اداره تئاتر، تصمیم گرفته و با چه افرادی مشاوره می‌شود، گفت: «شما مرد اول تئاتر هستید و چشم همه به شما است. چون امکانات دارید، ‌ تعیین‌کننده هستید. ما باید از شما سوال کنیم که بودجه تولید تئاتر در دوره کرونا چه شد؟ و چرا وقتی بودجه کافی ندارید، جشنواره‌های تازه برگزار می‌کنید؟ وقتی نظارت وجود دارد، ‌ باید حمایت مالی از گروه‌ها هم وجود داشته باشد. آیا شما آمدید که فقط از بعضی گروه‌ها حمایت کنید یا همه گروه‌ها شامل حمایت می‌شوند؟ در سال‌های گذشته، با تغییر هر مدیر، حمایت‌ها سیر نزولی پیدا کرده است و آرام آرام، انتظارات‌مان نیز از آنها کمتر شد! در حال حاضر حمایت‌ اداره کل هنرهای نمایشی از گروه‌ها، به حداقل خود رسیده است و حتی این اواخر، در تئاتر شهر، به گروه‌ها گفته‌اند که باید مواد گریم را هم خودتان تامین کنید. ما از شما می‌خواهیم که ما را به مسیر غلط سوق ندهید. چرا که در این شرایط، همه گروه‌ها به دنبال این می‌روند که چطور پول دربیاورند و خودکفا باشند. در حالیکه نباید تصمیم‌گیری شما بر این اساس باشد که در آمد دو میلیاردی فلان تئاتر، سبب شود که بقیه هم باید همینطور درآمدزایی داشته باشند!»

من هم دلم برای شما مدیران می‌سوزد

کاظم هژیرآزاد هم به عنوان یکی دیگر از اعضای هیات مدیره خانه تئاتر با ابراز خشنودی از برگزاری این نشست گفت: «ما حاضر به همکاری با متولیان امور هستیم اما با حفظ شان اهالی تئاتر. ما را باید با تمام تفاوت‌های‌مان بپذیرید. در یک خانواده حتی برادر و خواهر هم با هم تفاوت دارند و مدیران باید با تساهل و تسامح به اهالی هنر نگاه کنند. نباید به تئاتر اینطور نگاه شود که چقدر درآمد دارد. من هم دلم برای شما مدیران می‌سوزد که با این بودجه نحیف چطور می‌توانید این تئاتر را در کل کشور اداره کنید، اما باید تلاش کنیم که با لایحه‌ای که به مجلس ارسال می‌شود، بتوانیم بودجه تئاتر را تغییر بدهیم.»

در پایان این جلسه، ایرج راد با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان رشته تئاتر در هر سال، خواستار تفکیک تئاتر حرفه‌ای از تئاتر آماتور و دانشجویی شد و گفت: «باید امکانات و سالن‌هایی در اختیار تئاتر حرفه‌ای و آماتور قرار بگیرد و از یکدیگر تفکیک شوند. هریک از این تئاترها باید تعریف مشخص داشته باشد و امکانات و بودجه، براساس نیازهای آنها به این گروه‌ها تخصیص داده شود. آرزوی ما این است که هنرمندان تئاتر در جایگاه خود قرار گیرند.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در نوروز ۱۴۰۲ افزایش قیمت بلیت خواهیم داشت اما نه دوبرابر! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همایون اسعدیان با اشاره به ادامه روند بررسی فیلم‌های متقاضی اکران در نوروز ۱۴۰۲ تأکید کرد خبر منتشرشده به نقل از او درباره دو برابر شدن قیمت بلیت سینماها در سال آینده صحت ندارد.

به گزارش سینماپرس، همایون اسعدیان سخنگوی شورای صنفی اکران درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره ترکیب فیلم‌های حاضر در اکران نوروز ۱۴۰۲ به مهر گفت: جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد و توافقاتی هم صورت گرفته است اما چون درباره یکی دو فیلم هنوز شرایط قطعی نیست قرار شد روز شنبه در قالب یک نشست مطبوعاتی هم گزارش عملکرد یک ساله شورا را ارائه دهیم و هم درباره آینده اکران و مسائلی مانند ترکیب فیلم‌های نوروزی و قیمت بلیت در سال آینده اطلاع‌رسانی کنیم.

اسعدیان درباره خبر منتشرشده به نقل از خود درباره قطعی بودن افزایش دوبرابری قیمت بلیت سینماها در سال آینده تأکید کرد: من این موضوع را به این صورت اعلام نکرده بودم و آن رسانه برداشت خود را تبدیل به خبر کرده است. اگر متن آن مصاحبه را هم ببینید متوجه می‌شوید که بنده تنها درباره قطعی بود افزایش قیمت بلیت صحبت کرده‌ام و نمی‌دانم چگونه از آن اظهارات این تلقی پیش آمده است که منظورم افزایش دوبرابری قیمت‌ها و مشخصاً قیمت ۹۰ هزار تومان بوده است! در متن مصاحبه این اظهارات وجود ندارد.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر قطعی است این است که ما حتماً افزایش قیمت بلیت خواهیم داشت اما قطعاً آن افزایش دوبرابری هم درست نیست.

سخنگوی شورای صنفی اکران درباره احتمال اجرای مجدد طرح بلیت شناور برای جبران افزایش قیمت بلیت سینماها هم گفت: طرح فروش شناور هم با اصلاحاتی به‌شکل بهتر اجرا می‌شود.

اسعدیان درباره متقاضیان اکران نوروزی و زمزمه‌های مطرح شده درباره اکران قطعی فیلم «غریب» هم توضیح داد: در حال حاضر ۴، ۵ تقاضا بیشتر برای اکران نوروزی نداشته‌ایم که از میان آن‌ها چند فیلم از آثار حاضر در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر هستند که فیلم «غریب» هم یکی از همین آثار است. اینکه اکران کدام فیلم‌ها برای نوروزی قطعی خواهد شد را در نشست خبری روز شنبه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / نشست رسانه‌ای گزارش عملکرد یکساله موسسه سینماشهر


سینماپرس : نشست رسانه‌ای هاشم میرزاخانی مدیر موسسه سینما شهر امروز یکشنبه ۱۴ اسفند با حضور خبرنگاران و ارائه گزارش عملکرد یکساله این موسسه برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع