X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

حر: اگر از شهدا رو برگردانیم از سعادت دنیا و آخرت دور می شویم/ شهدا سرمایه سینمای ایران هستند و نباید این سرمایه و گنجینه عظیم را نادیده بگیریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون گفت: اگر از شهدا رو برگردانیم از سعادت دنیا و آخرت دور می شویم! طبیعی است که همه ما مرهون و مدیون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای مدافع امنیت و… هستیم و باید هرچه در توان داریم برای ترویج اهداف و آرمان های ایشان به کار بگیریم.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دکتر شریعتی جمله قشنگی دارد و می گوید آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کار زینبی کنند در غیر این صورت یزیدی هستند!

وی ادامه داد: ما هزاران نفر شهید برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت دادیم و بی تردید اگر این افراد در آثار سینمایی ما جایی نداشته باشند به دلیل کم توفیقی سینما و سهل انگاری و کم لطفی مدیران است.

حر با تأکید بر اینکه شهدا سرمایه سینمای ایران هستند و نباید این سرمایه و گنجینه عظیم را نادیده بگیریم تصریح کرد: شهدا الگوهای بزرگی هستند و زندگی های شان سرشار از داستان های جذاب و خوب است که می تواند هریک از این زندگی ها دستمایه تولید چند فیلم و سریال شود و مخاطبان را ترغیب به تماشای این آثار کند.

این سینماگر متذکر شد: ما امروزه فیلم های جذاب در سینما کم داریم و زندگی شهدا می تواند جذابیت برای مخاطبان ایجاد کند. محبوبیت شهدا برای جذب مخاطب کافی است چرا که آن ها آدم های بزرگ و قهرمان بودند و باید سراغ شان برویم تا الگوی نسل جوان شوند. ما باید اهداف و آرمان های آن ها را ترویج کنیم و اگر به ایشان نپردازیم قافیه را باخته ایم.

حر در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید به شهدا بپردازند چرا که این ها سرمایه های ملی هستند و باید از آن ها درست بهره برداری شود و اهمال کاری مدیران در قبال تولید فیلم های ارزشی در رابطه با زندگی شهدا بخشودنی نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *