X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تحریف دین با هدف سوء استفاده از دین صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «ماه من» شبکه سه درباره تحریف دین گفت: تحریف کردن دین یک رویه است. اینکه رویه تحریف دین در بین مردم چگونه شکل می‌گیرد، از بی‌حوصلگی مردم برای تفکر کردن نشات می‌گیرد. خیلی‌ها از فکر کردن بیزارند. فکر کردن زحمت دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: میل به تفکر خلاق و اندیشیدن یکی از فضائلی است که باید به دست آورد. وگرنه به طور طبیعی انسان تمایل به تفکر عمیق و اساسی ندارد. از همین بستر استفاده می‌شود و دین تحریف می‌شود. به تعبیری سطحی‌نگری و ساده انگاری در انسان وجود دارد؛ وگرنه بالاترین عبادت تفکر محسوب نمی‌شد. 

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا تفکر کردن با فضیلت است، افزود:، چون هرکس به سادگی به سمتش متمایل نمی‌شود. ما باید بستر تحریف دین را ازبین ببریم. اهل بیت فرمودند به این نگاه نکنید که شیعیان چندتا روایت بلد هستند. بلکه براساس درایت در روایت درجات شیعیان ما را بسنجید.

وی در پاسخ به این سوال که اصل تحریف دین با چه هدفی انجام می‌شود، توضیح داد: تحریف دین با هدف سوء استفاده از دین صورت می‌گیرد. چون دین خیلی قدرتمند است. با سوء استفاده از دین می‌توان کشورگشایی کرد که اینکار هم کردند. همان کسانی که مخالف دین بودند، در قالب دین از آن سوء استفاده کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *