X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

پرونده حمله گرگ‌ها به روستای نون‌خ بسته شد

سریال تلویزیونی «نون‌خ۴» برای پخش نوروزی آنتن شبکه یک سیما از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ آماده شده بود و با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با نوروز پخش این سریال در این ماه مبارک نیز ادامه داشت و امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه آخرین قسمت فصل چهارم نون‌خ روی آنتن می‌رود تا پرونده پربیننده‌ترین سریال نوروزی تلویزیون بسته شود.

بر اساس آمار اعلامی مرکز تحقیقات صداوسیما سریال «نون خ ۴» با ۸۳.۵ درصد بیننده و ۷۸.۶ درصد رضایت در میان مخاطبان سریال‌ها در صدر جدول قرار گرفت.

فصل چهارم نون‌خ در ادامه فصل‌های قبلی این سریال به ماجرا‌های نورالدین خانزاده و اقوام دور و نزدیکش در روستایی واقع در مناطق کردنشین ایران می‌پردازد و داستان یورش گله گرگ‌ها به روستا و تارو مار شدن گاو و گوسفندان روستاییان و چالش‌ها و مشکلات جدیدی که اهالی روستا با آن مواجه شده بودند همچنین تلاش بزرگان ده برای شکار گرگ‌ها و برگشتن به حالت عادی را روایت می‌کرد.

در سری جدید این مجموعه سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، بیژن بنفشه خواه، کاظم نوربخش، سیدعلی صالحی، ندا قاسمی، صهبا شرافتی، هدیه بازوند، نسرین مرادی، پاشا جمالی، سیروس میمنت، امیرسهیلی، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، ماشالله وروائی، علی اخوان مطلق و هومن حاجی عبدالهی هنرنمایی کردند.

نقطه قوت «نون خ۴» مانند فصل‌های قبلی این سریال، توجه به کمدی موقعیت و استفاده بجا و محترمانه از لهجه کردی است. در این سریال، تنها به طرح و بیان شوخی‌های کلامی اکتفا نشده‌است، بلکه در هر قسمت، تعداد قابل توجهی موقعیت طنزآمیز هم پیش می‌آید. ابزار اصلی سعید آقاخانی برای توفیق در این راه، حضور شخصیت‌های متعددی است که موجب رنگ‌آمیزی ویترین کار شده‌است. 

فرجی، تهیه کننده سریال «نون خ» درباره موضوعاتی که در فصل چهارم این سریال به آن پرداخته شد در کنار شخصیت‌های جدیدی کهاضافه شدند، این طور توضیح داده است: شروع قصه ما در «نون خ» مواجهه با روستای گرگ زده بود. مسیر آن نیز با کشته شدن گاوشخصیت سلمان تغییر می‌کند و او با فاز جدیدی از قصه وارد می‌شود.بحث ارتباط بین روستای دِه بالا و دِه پایین و قصه‌های دیگری کهاضافه می‌شوند. موضوع مهم بحث جمعیت، جوانی و پیری و کاهش جمعیت موضوعات مهمی است که زده شد. پرداختن به موضوعاتی ازجمله تسهیلاتی که باید برای ازدواج، زایش و زادآوری که کشور باید به آنها فکر کند. به بحث مهاجرت هم پرداختیم.

فصل چهارم سریال «نون خ» نسبت به فصول قبلی این مجموعه، شلوغ‌تر است و آدم‌های بیش‌تری را درگیر در ماجرا‌های آن می‌بینیم. خیلی از افرادی هم که در فصل‌های قلبی حاشیه‌ای بودند، در این فصل به متن آمده‌اند و نقشی موثرتر دارند. با توجه به اینکه هر یک از شخصیت‌های سریال دارای روحیات و خصلت‌های خاصی است، این گوناگونی موجب تنوع فضای کار شده‌است. هرچند که در این فصل، شیرین‌کاری‌های سلمان بیش از سایرین است، اما هر کدام از شخصیت‌ها از جمله خود نوری که به نوعی قهرمان این سریال است و یا کاووس، فریبرز، مهیار، کیوان، رامین فوود، ادریس، خلیل و … شخصیت‌هایی زنده و پرحس و حال هستند که می‌توانند مخاطب را با خودشان همراه کنند. 

یکی از اتفاقات مهم در مجموعه طنز «نون خ۴» حضور پررنگ هنرمندان بومی است. هر چند که در فصل چهارم سریال «نون خ» نیز مانند فصول گذشته این مجموعه، بازیگران شناخته شده و غیربومی، چون حمیدرضا آذرنگ، بیژن بنفشه‌خواه، هومن حاجی عبداللهی، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی و … حضور دارند، اما غلبه با بازیگرانی است که خودشان اصالتا کرد هستند؛ مثل خود سعید آقاخانی به عنوان کارگردان و بازیگر اصلی که اهل کرمانشاه است یا بازیگران دیگری، چون کاظم نوربخش، سیروس میمنت، ندا قاسمی، صهبا شرافتی، هدیه بازوند، سیدحسین موسوی، امیر سهیلی، سیروس سپهری، ماشاءالله وروائی و …. این تمهید باعث شده تا هم به کارگیری لهجه یکدست و درست از آب دربیاید و هم اینکه به قابلیت و توانایی هنرمندان استان‌ها احترام گذاشته شود و زمینه برای بروز و شکوفایی استعداد‌های این گونه مناطق فراهم شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *