X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آقامحمدیان: رشد تولید در سینما بدون تعامل با کشورهای منطقه محقق نخواهد شد/ سینما می تواند یک عامل بسیار مهم برای فرهنگ سازی شعار سال باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: نکته بسیار مهمی که مدیران فرهنگی و سینمایی باید به آن دقت کنند این است که رشد تولید در سینما بدون تعامل با کشورهای منطقه محقق نخواهد شد؛ ما اگر می خواهیم به رشد تولید در سینما برسیم نیازمند یک استراتژی جدی هستیم و در گام اول باید نگاه درست اقتصادی به سینما داشته باشیم! ما باید بدانیم تا سینمای مان جدا از حضور در جشنواره های جهانی از چهار دیواری ایران بیرون نرود و فیلم های در کشورهای دیگر اکران نشود نمی توانیم امیدی به رشد تولیدات سینمایی در کشورمان داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما زمانی می توانیم رشد تولید در سینما را شاهد باشیم که فیلم های مان در خارج از فروش داشته باشد و برای کشور ارز آوری کنند. نکته مهم اینجا است که بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه تشنه سینمای ایران هستند و ما اگر استراتژی جدی داشته باشیم می توانیم از طریق دیپلماسی و رفت و آمدهای فرهنگی موجبات رونق بیشتر سینمای کشورمان را فراهم آوریم.

وی در همین راستا یادآور شد: حدود یک دهه قبل بخش اقتصاد سینمای فرانسه دچار مشکلات جدی شد. آن ها آمدند و یک استراتژی عالی پیدا کردند تا سینمای کشورشان را نجات دهند؛ استراتژی آن ها به این صورت بود که وزرای امور خارجه، فرهنگ و اقتصاد شان با یکدیگر نشستی برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است از کشورهای دیگر اقلامی را به فرانسه وارد کنند باید این شرط را بگذارند که آن ها هم تولیدات سینمای فرانسه را در کشورهای شان به نمایش عمومی بگذارند.

آقامحمدیان ادامه داد: همین اتفاق باعث رونق یک باره سینمای فرانسه شد؛ به عنوان مثال کشور چین که با فرانسه مراودات تجاری بسیار داشت این شرط را پذیرفت و بسیاری از فیلم های فرانسوی در سینماهای چین به نمایش درآمدند و همین باعث یک تحول جدی و اساسی در حوزه اقتصاد آن ها شد. در واقع فرانسوی ها توانستند با هوشمندی و درایت سینمای شان را ورشکستگی حتمی نجات دهند.

این سینماگر متذکر شد: حال اگر واقعاً مدیران سینمای کشور ما هم دلسوز هستند و می خواهند سینما را از بحران نجات دهند باید این قبیل ماجراها را جدی بگیرند. ما نباید دل خود را به این حدود ۸۰ فیلمی که سالانه در سینمای کشورمان تولید می شوند و اغلب شان هم با شکست شدید تجاری در گیشه مواجه می شوند خوش کنیم. بسیاری از فیلم هایی که در سینمای کشور ما تولید می شوند رسماً به واسطه فروش بسیار اندک شان باعث ضرر به سینما هستند و باید تدبیری برای رفع این آسیب اندیشه کرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: از سوی دیگر سینما می تواند یک عامل بسیار مهم برای فرهنگ سازی شعار سال باشد؛ برای اینکه فرهنگ شعار سال در جامعه جا بیفتد مدیران سینمایی باید سیاستی اتخاذ کرده و سینماگران را تشویق به تولید آثاری با محوریت شعار سال یعنی «مهار تورم و رشد تولید» کنند؛ بی تردید این اتفاق اثرات نیکی را در پی خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *