X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سیدخندان کلیشه‌های طنز شبانگاهی را شکست

محمد حسین بزرگی راد تهیه کننده برنامه سیدخندان گفت: اگر بخواهیم سیدخندان را بر اساس یک خط و مبنای اصلی تعریف کنیم باید بگوییم این برنامه یک دورهمی خانوادگی است، در دورهمی خانوادگی، گفتگو، بحث، طنازی، تمثیل به واسطه بزرگان دیده می‌شود، که گروه ما سعی کرده این دورهمی خانوادگی را در قالب برنامه تلویزیونی پخش کند.

بزرگی راد در خصوص تفاوت این برنامه با سایر جنگ‌های شبانه در شبکه مختلف سیما گفت: مشخصه اصلی برنامه‌ی سیدخندان در فصل اول این است که سعی شده کلیشه‌ها شکسته شود، مهمان‌هایی انتخاب شد که از فضای مرسوم سلبریتی جدا بودند، نوع تعامل با مخاطب و تماشاچی‌هایی که در استدیو حضور دارند در واقع جزو مهم‌ترین بخش‌هایی است که ما سعی کردیم در این دورهمی که نامش سیدخندان است نشان دهیم.

او می‌گوید: برنامه سیدخندان و این دورهمی طنز خانوادگی شبانه، پلتفرم و بستر اش بر  مبنای یک برنامه استیجی است که تحت قالب نطنز است در واقع  جمعی که در حوزه تحریریه این برنامه است، آقای شهبازی و اتاق فکرشان سال‌ها برنامه‌ای را به شکل استیجی و غیر تلویزیونی داشته و داریم که در مناسبت‌های مختلف در سالنی تحت قالب نطنز ایجاد میشد و در واقع با زیر تیتر، شعر و موسیقی طنز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بر همین مبنا سعی شد تا کلیشه‌های مرسوم طنز‌های های شبانگاهی شکسته شود،   ما سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های این فضا یعنی طنز انقلاب اسلامی استفاده کنیم. بزرگی راد گفت: انقلاب اسلامی به معنای عمومی آن و ژانر سیاسی آن، مبنای برنامه‌ی سیدخندان اجتماعی است، اما ممکن است گریز کوتاه سیاسی در این برنامه صورت بگیرد، اما سیاست غالب این برنامه نیست.

تهیه کننده برنامه سیدخندان گفت: طبق سیاست‌هایی که در شبکه دو چیده شده است این برنامه رسالت دیگری با نام طنز شبانگاهی دارد، ارتباط با تماشاگران و به عنوان یک نمونه‌ای از مخاطبین کل کشور است که با مکانیزمی شفاف از طریق ارسال پیامک افراد می‌توانند در برنامه شرکت کنند.

بزرگی راد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به بازخوردی که از این برنامه گرفته شد، از ابتدا تماشاگران برای ما فضا جدی بوده که شامل نحوه شرکت، نحوه تعامل با آنها، نحوه چینش و… می‌شود، بخشی از این ایده‌ها در سری جدید حول و هوش آیتمی است که در سری قبل با عنوان خاطره بازی داشته ایم.

او می‌گوید: این خاطره بازی در قالب مسابقه انجام خواهد شد که از بینندگان درخواست می‌شود برایمان در قالب ویدیو خاطره‌های خود را ارسال کنند تا یا به صورت پخش ویدیو در برنامه یا به صورت حضوری این خاطره توسط افراد بازگو شود، یکی از آیتم‌های جدید برنامه استفاده و بهره گیری از پتانسیل تماشاگرانی است که برشی از جامعه ایران هستند.

به گفته بزرگی راد، یکی از آیتم‌های فصل گذشته بهشت گردی بوده است که به خاطرات طنز دفاع مقدس و بهشت زهرا می‌پرداخت، در حافظه‌ی تاریخی مردم ایران بهشت زهرا صرفا یک آرامستان نیست و جزو هویت جامعه ایرانی است، یکی از آیتم‌هایی که در سری جدید همراه تغییر شکل آن تقویت می‌شود بهشت گردی است و متناسب با فضای بهشت زهرا و قبور متبرک شهدا در فضای طنز و جدی برنامه قرار می‌گیرد، همچنین استعدادیابی طنز در بخش‌های مختلف برنامه یکی از قسمت‌های ویژه برنامه است که به مرور به برنامه سیدخندان اضافه خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *