X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

افزایش هم‌افزایی رادیو با دیگر رسانه‌ها در دوران تحولی صداوسیما

وحید جلیلی قائم مقام ریاست سازمان صدا و سیما در نشست تبیین سند تحول سازمان صدا و سیما که با حضور مدیران و برنامه سازان شبکه‌های مختلف رادیویی در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: راه درازی در پیش داریم، ولی همیشه از رادیو توقع بالاتری داشته ایم. برنامه سازان باید با اقتضائات آنتن بیشتر آشنا باشند و با زبان تفاهم بیشتر با آنتن نزدیک شوند. امید است که این جلسات در بازه زمانی دیگر تکرار شود.

جلیلی تصریح کرد: لازم است برای هر کارگروهی جداگانه نشست برگزار شود، تا در دوره تحول سازمان، مسائل به خوبی شکافته شود. مشکل عمده‌ای که در کل کشور وجود دارد، بحث هم افزایی است. رادیو باید با دیگر معاونت‌هایی که در راستای پیام کار می‌کنند، هم افزایی ده برابری داشته باشد. رادیو نه تنها با سایر شبکه‌های رادیویی خود بلکه با سیما، استان‌ها و فضای مجازی بده بستان عملیاتی داشته باشد. صحیح نیست که یک شبکه رادیویی با سایر رسانه‌ها در ارتباط نباشد. آن‌ها باید ظرفیتشان را در اختیار هم قرار دهند.

به گفته قائم مقام ریاست سازمان، ما بایستی در جنگ رسانه‌ای تاریخی با تمهیدات بیشتری حضور داشته باشیم. برنامه سازان ظرفیت‌های سازمان را که می‌تواند به آن‌ها کمک کند فهرست کنند و با سازوکار در قرارگاه تبیین به جمع بندی برسند.

جلیلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در قرارگاه مردم، معاونت صدا توانسته با تحریریه واحد مرکزی خبر ارتباط برقرار کند.

شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا گفت: سند تحول رسانه مورد تحسین مقام معظم رهبری مدظله العالی قرار گرفته است. محور کلیدی در هر معاونت، این که تحولات ساز‌وکاری بر اساس زیست بوم آن معاونت انجام و کاملا متناسب سازی شده با ظرفیت‌های شبکه‌های رادیویی صورت گیرد.

وی ۱۲ محور تاریخ پهلوی، هویت جهانی_امنیتی، سبک زندگی و خانواده، پیشرفت، ایثار و مقاومت، تاریخ اسلام ایران، جوان مومن انقلابی، نقد غرب و هجو غرب زدگی، عدالت و هنر انقلاب، زن انقلابی و نهاد‌های انقلاب اسلامی را از محور‌های تحول محتوایی ذکر کرد.

همچنین در این نشست سامانه مدیریت ایده‌های تحولی «سمات» به نشانی Samat.irib.ir افتتاح شد.

گفتنی است؛ شورا‌های تخصصی معاونت صدا در ۱۰ حوزه موضوعی تخصصی با هدف تحقق مطلوب سند تحول رسانه ملی از طریق هم افزایی حداکثری و با استفاده از ظرفیت‌های عظیم و تجربیات ارزشمند موجود در معاونت صدا تشکیل شد. هر یک از این شورا‌ها به منزله قرارگاه تخصصی است و عبارتند از حوزه “معارفی”، “اجتماعی”، “سیاسی”، “اقتصادی”، “فرهنگی”، “علم و فناوری”، “ورزشی”، “سلامت”، “تاریخی” و “تفریحات” است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *