X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تندیس جشنواره کودک و نوجوان هندوستان برای «فینگیلیا»

«فینگیلیا» عنوان مجموعه‌ای از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که تا کنون در قالب سه فصل پر مخاطب، به کارگردانی و تهیه کنندگی کاوه کنعانی تولید و روی آنتن رفته است.

این پویانمایی که این روز‌ها در حال تولید سری جدید خود است، با یکی از داستان‌های فصل سوم خود باعنوان “چرا گل زرافه پژمرده شد؟ ” در نهمین جشنواره بین المللی اسمایل هندوستان SIFFCY که یکی از بزرگترین جشنواره‌های بین المللی کودکان و نوجوانان به لحاظ مقیاس مخاطب و وسعت برگزاری است حضور یافت و موفق شد تا با دریافت تندیس، مقام بهترین فیلم کوتاه این دوره از جشنواره را از آن خود کند.

“کاوه کنعانی ” تهیه کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن «فینگیلیا» گفت: جشنواره SIFFCY هند که یکی از بزرگترین رویداد‌های بین المللی است که هر سال برگزار می‌شود؛ همچنین به لحاظ مقیاس مخاطبان و گستره برگزاری نیز از بزرگترین‌ها به شمار می‌آید. این جشنواره با هدف معرفی و آشنا نمودن کودکان ونوجوانان با مدیوم سینما هر ساله در “دهلی نو” برگزار می‌شود.

تهیه کننده «فینگیلیا» افزود: در این‌دوره از جشنواره از میان صد‌ها اثر ارسالی از سراسر جهان، ۱۵۰ اثر از کشور‌های مختلف به مرحله نهایی و مسابقه راه یافتند که در ۱۵ بخش تخصصی با هم به رقابت پرداختند. همچنین همزمان با برگزاری این جشنواره، آثار برگزیده، در بیش از ۵۰ سینما و مدرسه در سطح کشور و برای بیش از صد هزار نفر مخاطب کودک و نوجوان نمایش داده شد البته همزمان با اکران در جشنواره، تولیدات سینمایی و پویانمایی به صورت مجازی نیز نمایش داده شدند.

کنعانی اظهار داشت: در هر دوره، جشنواره SIFFCY، براساس سیاست‌های محتوای آموزشی و سازنده برای مخاطب کودک تعدادی آثار را از تمام کشور‌های دنیا انتخاب می‌کنند و آثار منتخب در بخش‌های مختلف، مورد قضاوت داوران بین المللی وحرفه‌ای و داوران کودک و نوجوان قرار می‌گیرند‪.

وی با بیان اینکه هدف این رویداد بین المللی (SIFFCY) تشویق و قدردانی از تلاش‌های فیلمسازانی است که سینمایی با کیفیت برای کودکان، در سراسر جهان تولید می‌کنند. ادامه داد: در میان آثار ارسالی از سراسر جهان و البته منتخب «فینگیلیا» توانست در بخش فیلم کوتاه و از میان اثار راه یافته به مرحله نهایی، جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کند و این جایزه به دلیل روش داستان گویی، نوع نگاه منحصر به فرد ونیز ساختار بصری متفاوت به این پویانمایی تعلق گرفت.

کارگردان و تهیه کننده «فینگیلیا» گفت: تا کنون سه فصل و به طور کل ۹۶ قسمت از مجموعه «فینگیلیا» با رویکردی جدید ومتفاوت به لحاظ روش بیان داستان و محتوا، در قالبی سرگرم کننده و جذاب برای مخاطب خردسال، به سفارش مرکز صبا تولید شده و هم اکنون فصل چهارم آن نیز در حال تولید است.

“کنعانی” در ارتباط با انیمیشن «فینگیلیا» افزود: «فینگیلیا» یک مجموعه برای مخاطب خردسال و کودک است که از سال ۹۷ از طریق شبکه‌های سیما خصوصا شبکه پویا مهمان خانه‌های مخاطبان بوده و طی این چند سال تمام تلاش ما به عنوان تیم تولید این مجموعه بر این بوده که «فینگیلیا» در هر فصل نسبت به فصل‌های گذشته تفاوت و پیشرفت‌های خوبی داشته‌باشد. از این رو در تولید سری جدید آن نیز تمام سعی خود را به کار بستیم تا محتوا و داستان مجموعه با توجه به بازخورد مخاطبان وکارشناسی‌های انجام شده به تولید برسد و داستان‌ها کیفیت و قدرت بیشتری نسبت به فصل‌های گذشته داشته باشند و به لحاظ قوام داشتن نیز محکم و راسخ‌تر لحاظ شوند تا در ارتباط گیری با مخاطب بهتر عمل کنند.

شخصیت‌ها در این انیمیشن قوام بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند و هر شخصیت هویت، رفتار و حتی دایره لغات خودش را پیدا کرده که این موضوع به پیشبرد درست و حرفه‌ای داستان، فیلمنامه، ارتباط و سمپات بیشتر مخاطب با شخصیت‌ها و داستان کمک می‌کند.

“کاوه کنعانی” درباره موضوعاتی که «فینگیلیا» به آن اشاره داشته و خواهند داشت، بیان کرد: «فینگیلیا» به تمام مسائل و موضوعات مورد بحث دو حوزه تربیت و آموزش خردسال و کودکان ورود کرده‌است. از آموزش ابتدایی و قابل فهم مسائل مربوط به بلایای طبیعی و چگونگی مواجهه با زلزله و توفان تا موضوعات مربوط به صرفه‌جویی انرژی و آب یا مسائل محیط‌زیستی و رفتار با طبیعت اطراف، در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته و همچنین در این مجموعه انیمیشن به زندگی اجتماعی کودکان مانند شناخت حریم‌خصوصی و ارتباط با دیگران و کار گروهی اشاره شده است.

وی در پایان پیرامون حضور «فینگیلیا» در جشنواره SIFFCY هند خاطرنشان کرد: در کنار جشنواره، جلسات گفتگو درباره فیلم نیز برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری پنلی در راستای نقش سینما در محیط زیست اشاره کرد و با توجه به موضوع «چرا گل زرافه پژمرده شد؟» درباره این فیلم نیز با حضور نویسنده بحث و گفتگو شد.

همچنین فیلم برای بچه‌های دو مدرسه در حومه دهلی با حضور نویسنده فیلم نمایش داده شد و پس از آن بچه‌ها سوالات و نظراتشان را درباره این اثر وبه طور کلی انیمیشن مطرح کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *