X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

محسنی نسب: ما در سینمای ایران مسئول می خواهیم نه رئیس!/ اندکی در مقابل سینماگران احساس مسئولیت کنید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: بحران در سینمای ایران بسیار بالا گرفته اما متأسفانه هیچ مسئولی برای رفع این بحران احساس مسئولیت نمی کند؛ باعث تأسف است که باید بگویم دستیار خودم به دلیل عدم پرداخت کرایه خانه به زندان افتاد، در زندان فوت کرد و بعد در قطعه هنرمندان دفن شد! یعنی مسئولان سینمایی پیکر بی جان او را برای دفن در قطعه هنرمندان یاری دادند اما در زمان حیاتش به دردش رسیدگی نکردند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شیرهای جوان» و «شاخ کرگدن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اصلی ترین مشکل در سینمای ما این است که بازار کار قطع شده؛ این آمار ارقامی که برای فروش برخی فیلم ها می دهند دردی از زندگی سینماگران درمان نمی کند؛ فروش بالا تنها مختص یکی دو فیلم خاص است! ما در سینمای ایران نزدیک به ۷ هزار نفر نیرو داریم که به شکل مستقیم زندگی شان از طریق سینما تأمین می شود و رکود شدید تولید و رکود شدید گیشه باعث ایجاد بحران در زندگی آن ها شده است.

وی ادامه داد: سینمای ایران یک سینمای ورشکسته است و مدیران برای اینکه بتوانند بحران معیشتی در زندگی سینماگران را رفع کنند باید بازار کار برای یکایک فیلمسازان فراهم کنند. فیلمسازان باید کار کنند تا چرخ زندگی شان بچرخد.

محسنی نسب سپس با انتقاد شدید از نهادهای دولتی که در امور تولید فیلم دخالت می کنند متذکر شد: بنیاد سینمایی فارابی آنچه انجام می دهد تولید فیلم های گلخانه ای است که برای خوشامد دولتمردان تولید می شوند؛ فیلم های تولید شده در فارابی هیچ کمکی به بهبود وضعیت کسب و کار و زندگی بدنه سینماگران نمی کند.

این کارگردان سینما بار دیگر یادآور شد: چقدر تلخ و تأسف بار است که یک دستیار کارگردان باید به دلیل عدم پرداخت کرایه خانه اش به زندان بیفتد و در زندان بمیرد و بعد در قطعه هنرمندان دفن شود! چقدر تأسف بار است که یک سینماگر توان تأمین اجاره خانه خود را ندارد و مدیران سینمایی هم نسبت به او بی تفاوت هستند. شما اگر به دل این ماجرا بروید و عمیق بشوید تازه می توانید به وحشتناک بودن این فاجعه پی ببرید!

کارگردان فیلم های سینمایی «یاس های وحشی» و «یورش» تصریح کرد: در این اوضاع اقتصادی که اجاره خانه ها سر به فلک کشیده، تأمین معاش روزانه دشوار و زندگی ها سخت شده وظیفه مدیران سینمایی است که به داد سینماگران برسند. سینماگران پناهگاهی جز وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و خانه سینما ندارند اما متأسفانه مدیران این نهادها اولویت شان چیزهای دیگری به جز تأمین معیشت اهالی سینما است.

وی تأکید کرد: ما در سینمای ایران مسئول می خواهیم نه رئیس! ما کسی را نمی خواهیم که بر ما ریاست کند! ما برای حل مشکلات مان مسئول می خواهیم که در مقابل ما و زندگی های مان اندکی احساس مسئولیت داشته باشد. این مدیران فعلی اگر احساس مسئولیت کنند باید به دلیل وضعیت بحرانی زندگی سینماگران خون گریه کنند!

محسنی نسبت خاطرنشان کرد: شما در همین مراسم ها و جشنواره ها و… وقتی پوشش بدنه اهالی سینما را می بینید متوجه می شوید که لباس های شان به شدت کهنه و مندرس است و این نشان می دهد مدت ها است نتوانسته اند لباس در شأن خودشان بخرند. حالا بماند که بسیاری از آن ها با بیماری های مختلف دست به گریبانند، ماجراهای تلخی در زندگی های شان دارند و بعضاً حتی نمی توانند یک جهیزیه ساده به دختران خود بدهند و آن ها را به خانه بخت بفرستند.

وی در پایان این گفتگو افزود: وضعیت امروز سینماگران وضعیتی مصیبت بار شده و بنده از مدیران وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، خانه سینما و صندوق اعتباری هنر می خواهم اندکی در مقابل سینماگران احساس مسئولیت کنند و تلاش جدی برای رفع بحران معیشتی آن ها صورت دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *