X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

همراه: دولت باید در حوزه سیاست گذاری و نظارت دخالت داشته باشد/ باعث تأسف است که فیلمی از بیت المال تولید شده قبل از اکران به تلویزیون فروخته می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: مسئولان باید اجازه دهند سینماگران با خلاقیت و نگاه خودشان در فضایی که آن ها سیاست گذاری آن را بر عهده دارند دست به تولید فیلم بزنند. دولت باید به جای هزینه کردهای سنگین برای تولید فیلم های نفروش زیرساخت های سینما را توسعه داده و کمک جدی برای رشد سینما داشته باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اگر از نظر کمی و کیفی در سینما پیشرفتی نداشتیم به دلیل این است که سینمای مان هنوز شکل دولتی دارد؛ دخالت دولت در تولید آثار سینمایی باید به طور کامل از بین برود چرا که تجربه ثابت کرده این نوع سینما به هیچ عنوان موفق نیست و مادامی که دولت در حوزه تولید آثار سینمایی دخالت داشته باشد ما شاهد هیچ گونه رشد کمی و کیفی آثار سینمایی نخواهیم بود. این بسیار بد است که هنوز سیستم دولتی در تولید فیلم های سینمایی دخالت می کند و نقش اساسی در این حوزه دارد و سینماگران هم مرتب می خواهند از یکدیگر سبقت بگیرند تا بتوانند از این نهادهای دولتی برای تولید فیلم بودجه بگیرند.

وی ادامه داد: دولت بایستی تنها در حوزه سیاست گذاری و نظارت دخالت مستقیم داشته باشد. مسئولان دولتی باید اجازه دهند سینماگران با خلاقیت و نگاه خودشان در فضایی که آن ها سیاست گذاری آن را بر عهده دارند دست به تولید فیلم بزنند. دولت باید به جای هزینه کردهای هنگفت از جیب بیت المال برای تولید فیلم های میلیاردی نفروش زیرساخت های سینما را توسعه داده و کمک جدی برای رشد سینما داشته باشد.

همراه سپس با انتقاد نسبت به نمایش فیلم های سینمایی در تلویزیون قبل از اکران این آثار متذکر شد: باعث تأسف است که فیلمی از جیب بیت المال تولید شده و چون مخاطبی ندارد قبل از اکران به تلویزیون فروخته می شود! چرا بودجه های هنگفت از جیب مردم برای تولید این فیلم ها هزینه شده است؟ چرا نهادی سینمایی باید دخالت در تولید این فیلم ها که قرار است از تلویزیون پخش شوند داشته باشد! این اشتباه است!

این سینماگر خطاب به مدیران سینمایی و فرهنگی کشور اظهار داشت: شما باید کمک کنید که سینما روز به روز رونق بگیرد آن هم به این صورت که زیرساخت و تجهیزات و امکانات را برای یکایک اهالی سینمای کشور مهیا کنید و بخش خصوصی را وارد کار کنید و آن ها سرمایه گذاری کنند و سینما به واسطه سرمایه های خصوصی و مردمی رونق بگیرد.

وی تأکید کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد آن وقت می توانیم به خودمان افتخار کنیم و بگوییم سینمایی داریم که چرخ آن به خوبی در حال گردش است؛ اینکه بیاییم و کاری کنیم که چشم سینماگران به حمایت دولت باشد اصلاً درست نیست جدا از این تولیدات دولتی از این نظر نیز بد هستند که سلیقه مدیران در آن ها نقش جدی را ایفا می کند که قطعاً سلیقه ایشان با آنچه می تواند مورد اقبال مردم واقع شود تفاوت اساسی دارد.

این مدیر فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: مدیران سینمایی باید در ریل گذاری سینما تجدیدنظر کنند و هنرمندان باید درک درستی از این مقوله داشته باشند. من امیدوارم با ورود بخش خصوصی به سینما و خروج همیشگی دولت از بخش تولید در سینما بتوانیم شاهد تحولات چشمگیر و مثبت در تولیدات سینمای کشورمان باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *