X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تولید مستند رادیویی از ساخت مستند تلویزیونی سخت‌تر است + فیلم

دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک شب گذشته برای دقایقی به تشویق حاضران اختصاص داشت؛ آن هم نه برای برگزیدگان نهایی دومین دوره جشنواره پژواک، بلکه برای سردار حاج علی فضلی که به پاس جان‌فشانی‌هایی که در دوران دفاع مقدس کرده بود، برای دقایقی با تشویق باشکوه همه حاضران بخصوص مسئولان بالارده صداوسیما همراه بود. تشویقی که برای لحظاتی اشک را به چشمان سردار هدیه داد. ابتدای مراسم هم از حاج احمد کاظمی و دلاوری‌هایش یاد شد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما گفت: اینکه سه بار امکان حضور در جمع رادیو را داشتم، مایه افتخار است. بنده در مدت یک ماه و چند روز سه بار افتخار حضور در جمع صمیمی رادیو را داشتم. از مراسم افطار ماه رمضان که پیش پیشکسوتان رادیو بودیم، تا هفته گذشته که افتخار حضور در ارگ تاریخی رادیو و بازدید از حوزه نمایش داشتم. 

جبلی ادامه داد: امشب هم (۱۸ اردیبهشت) در خدمت همکاران عزیزم هستم. امیدوارم این جمع گرم و صمیمی رادیو گرمتر باقی بماند. رادیو به تنهایی موضوعی برای ساخت مستند‌های فراوان است. ما لحظات شیرین تاریخ معاصر را با رادیو تجربه کردیم. در و دیوار رادیو، استودیو‌های رادیو، گویندگان، افتخارات و شهدای رادیو برای ما رادیویی‌ها افتخار است. امیدوارم خود رادیو به تنهایی موضوع تولید مستند‌های فراوان شود. کار رسانه رساندن، دیدن و نمایش دادن است.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: اگر کار رسانه دیدن و نمایش دادن باشد، مستند یعنی عمیق و دقیق دیدن. مستند یعنی نمایش دادن. اگر مستند رادیویی باشد، کارش بسیار سخت‌تر می‌شود؛ چون دیدن عمیق بدون تصویر را باید انجام دهد. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه حضور همکاران از مراکز استان‌ها پررنگ بود، بیان کرد: قبل از اینکه به انتهای مراسم برسیم می‌خواستم بگویم امیداورم سال آینده همکاران عزیزم در صداوسیما حضور پررنگ و موفق‌تری داشته باشند، که الحمدالله این حضور پررنگ بود. اگر کار تولید مستند رادیویی از ساخت مستند تلویزیونی سخت‌تر است، کار تولید مستند در مراکز هم از تولید مستند در تهران سخت‌تر است.

جبلی با طرح این سوال که آیا هرآنچه باید می‌دیدیم، تا به الان دیدیم، توضیح داد: آیا تمام دیدنی‌ها را کشف کردیم و به نظر مخاطبان رساندیم؟ آیا تمام شنیدنی‌هایی که باید می‌شنیدیم، شنیدیم؟ نمونه موضوع بسیار ارزشمند برای ساخت مستند یادگار گرانقدر دفاع مقدس است که با افتخار میزبان علی آقا فضلی هستیم. همچنین سردار سرلشکر احمد کاظمی که حماسه موضوع ساخت مستند هستند. چقدر از این یادگاران باقی مانده و چقدر آن‌ها را شناختیم؟

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *