X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«جنگی بود، جنگی نبود» با ۴۰ بازیگر در مسیر «فجر»/ قصه‌ای از دهه۶۰ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

علی‌اکبر ثقفی تهیه‌کننده سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «جنگی بود، جنگی نبود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خود پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه توضیح داد: این فیلم یک اثر اجتماعی و خانوادگی است که پروداکشن سنگینی خواهد داشت و به همین دلیل در حدود چهار تا پنج ماه زمان برای پیش‌تولید آن نیاز داریم.

وی درباره ارتباط نام‌گذاری فیلم با حال و هوای سال‌های جنگ تحمیلی هم گفت: این نام هم بخش «جنگی بود» دارد و هم بخش «جنگی نبود» و نمی‌توان بر اساس آن چنین قضاوتی داشت. اسم فیلم تنها یک عنوان است مانند یکی از فیلم‌های قبلی‌مان که نامش «مرگ کسب و کار من است» بود. این فیلم هم یک فیلم خانوادگی است که صرفاً اتفاقات آن در سال‌های جنگ رقم می‌خورد و مربوط به دهه ۶۰ است. فیلم صرفاً در زمان جنگ روایت می‌شود.

این کارگردان سینما درباره همکاری با دخترش فاطمه ثقفی در فرآیند نگارش فیلمنامه این پروژه هم توضیح داد: نگارش این فیلمنامه برای خانم ثقفی، بیش از یکسال زمان برد و در بخش‌هایی هم من به او کمک کردم. او که پیش‌تر در فیلم‌های قبلی هم همکاری‌هایی با ما داشت، دکترای فلسفه هنر دارد و پیش‌تر در زمینه کارهای ادبی هم تجربه‌هایی داشته است. برای فیلمنامه «جنگی بود، جنگی نبود» هم ایده‌ای داشت که با همکاری هم آن را تبدیل به یک قصه و فیلمنامه کردیم که البته بخش اصلی کارهای آن را خودش انجام داد.

وی در توضیح بیشتر درباره داستان فیلم هم گفت: فیلم درباره خانواده پرجمعیتی است که در سال‌ها جنگ با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. در طول فیلم و همزمان با وقایع مربوط به جنگ به سرنوشت اعضای این خانواده می‌پردازیم.

ثقفی با اشاره به آغاز پیش‌تولید این فیلم تأکید کرد: این فیلم پروژه سنگینی است که فقط ۴۰ بازیگر دارد. همزمان به دنبال سرمایه‌گذار هم هستیم و امیدواریم بتوانیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم. اگر همه شرایط مهیا شود و خدا بخواهد، ان‌شالله فیلم را به جشنواره می‌رسانیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *