X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از فروش تنها ۲ قطعه بلیت برای یکی از فیلم های در حال اکران تا ریزش مخاطبان «فسیل» / برنامه مدیران برای آینده گیشه چیست؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: میزان استقبال مخاطبان از فیلم های سینمایی در حال اکران طی هفته اخیر امیدوار کننده نبود؛ به نحوی که یکی از فیلم های در حال اکران تنها توانست در سراسر کشور ۲ قطعه بلیت به فروش برساند و «فسیل» به عنوان تنها فیلم موفق سال های اخیر سینمای کشور همچون دو هفته قبل ریزش شدید در میزان مخاطبانش را تجربه کرد.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بچه های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی طی هفته گذشته تنها ۲ قطعه بلیت فروخت تا همچنان سوال برانگیزترین فیلم در حال اکران این روزهای سینمای کشور باشد. آماری که حتی می تواند صحت آمار سامانه سمفا را زیر سوال ببرد!

«جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی نیز فروشی فاجعه بار داشت؛ این فیلم دومین اثر کم مخاطب سینماها طی هفته گذشته بود! بنا به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۲ جمعه ۲۲ ام اردیبهشت ماه این فیلم سینمایی تنها توانست حدود ۱۵ هزار نفر را به سالن های سینما بکشاند.

«بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان نیز با حدود ۱۸ هزار نفر مخاطب سومین فیلم ضعیف این روزهای سینما بود.

«غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی حدود ۱۹ هزار مخاطب داشت و «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی تنها توانست حدود ۲۰ هزار نفر را به سالن های سینما در سراسر کشور بکشاند.

«دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی که بر اساس شنیده ها بودجه هنگفتی از بیت المال برای ساختش صرف شده دیگر فیلم کم رمق و کم مخاطب این روزهای سینما بود و تنها توانست حدود ۲۲ هزار مخاطب را به سالن های سینما بیاورد. «آهنگ دو نفره» به کارگردانی آرزو ارزانش ۳۹ هزار نفر و «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور حدود ۵۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

نکته قابل تأمل اینجا است که «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با اینکه نسبت به هفته های گذشته ریزش شدید مخاطب را تجربه کرده اما با این حال توانست یک تنه مقابل سایر فیلم های در حال اکران بایستد و سالن های سینما را سر پا نگه دارد به نحوی که این اثر سینمایی طی هفته اخیر حدود ۳۸۲ هزار مخاطب داشت.

اما پرسش مهم اینجا است که برنامه مدیران برای آینده گیشه چیست؟ آیا آن ها تدبیری برای اکران فیلم های پرمخاطب دارند یا سینماها در ایام پیش رو همچون گذشته و بدتر از حالا رکود شدید مخاطب را تجربه خواهند کرد؟

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *