X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بروجردی: سازندگان فیلم های سبک سرانه در دهه ها قبل زندگی می کنند!/ هنرمند نیاز دارد خود را بسازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اعظم بروجردی کارگردان، فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه گفت: محصول نهایی یک هنرمند همان چیزی است که از درونش تراوش می کند و از این رو سازندگان آثار سطحی نگرانه و سبک سرانه درون شان تهی است!

فیلمنامه نویس سریال تلویزیونی «پهلوانان نمی میرند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به طور کلی هنرمندان در کل دنیا دو قسم هستند؛ اول هنرمندانی که سال ها از جامعه خود جلوتر هستند به نحوی که وقتی اثری را تولید می کنند سال ها یا دهه ها بعد مخاطبان متوجه می شوند که آن هنرمند در زمان تولید اثرش در پی چه چیزی بوده و دسته دوم هنرمندانی هستند که در گذشته سر می کنند.

وی سپس با بیان اینکه سازندگان فیلم های سبک سرانه و مبتذل در دهه ها قبل زندگی می کنند تصریح کرد: این افرادی که آثار مبتذل و سطحی نگر و سخیف تولید می کنند در دوران کودکی شان مانده اند و اصلاً دنبال بزرگ شدن نیستند! نه فقط در کشور ما که در ۹۰ درصد جوامع دنیا چنین افرادی که عنوان هنرمند را با خود به یدک می کشند دیده می شوند! این افراد بیش از آنکه دنبال رشد و تعالی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه و مخاطبان شان باشند دنبال خوش گذرانی و کسب روزی و ارتزاق هستند و بس!

بروجردی خاطرنشان کرد: هنرمندان از دور بسیار فرهیخته به نظر می رسند اما وقتی وارد زندگی آن ها شوید می بینید که اصلاً چنین نیست! گاهی وقتی به آن ها نزدیک می شوید متوجه می شوید نکاتی که برای آن ها ارزش است که در جامعه ضد ارزش محسوب می شود و بالعکس! این ها در خواب و خیال روشنفکری خود لذت می برند و تنها عنوان می کنند که ما با دانش تر و باسوادتریم در صورتی که اصلاً چنین نیست و اتفاقاً سطح این افراد بسیار پایین است و در زندگی اکثریت آن ها خبری از فرهنگ نیست!

نویسنده رمان های «خواب سبز عشق» و «من سین» تأکید کرد: هنرمند باید علم و عمل را در کنار هم داشته باشد؛ هنرمند واقعی کسی است که خودش را اول در مقابل خودش و سپس در مقابل جامعه مسئول بداند. حال سوأل اینجا است که چند درصد از هنرمندان و سینماگران کشور ما چنین مسئولیتی را برای خود قائل هستند؟

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: هنرمند نیاز دارد به اینکه خود را بسازد و به شکرانه ساختن خودش به عنوان یک انسان عالم و عامل دیگران را با اثرش خودش به رشد و تعالی برساند. هنرمند باید همواره تحقیق و مطالعه و پژوهش داشته باشد و نمی تواند در ظاهر از همه چیز حرف بزند و در هر مسأله ای اظهار نظر داشته باشد اما در عمل برخلاف گفته های خویش رفتار کند.

وی در پایان این گفتگو افزود: برخی هنرمندان در کشور ما تنها از هنرمند بودن ظاهرسازی و قیافه گرفتنش را بلد هستند در صورتی که هنرمند باید درونش غنی باشد اما افسوس که بخشی از هنرمندان ما چنین فکر نمی کنند و چنین رفتاری ندارند و از علم و دانش و آگاهی تهی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *