X

جزئیات وبلاگ

یک فرصت کلیدی برای بین‌المللی شدن صنعت فیلم ایتالیا وجود دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایتالیا کانون توجه بازار فیلم اروپایی در برلین خواهد بود که حکایت از شکوفایی فعلی صنعت فیلم و تلویزیون این کشور و جاه‌طلبی رو به رشد بین‌المللی آن در این عرصه دارد.

به گزارش سینماپرس، افتخاری که بازار فیلم اروپایی نصیب صنعت فیلم ایتالیا کرده، فرصتی برای برقراری ارتباط سینماگران در بازار فیلم برلین با تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، سرمایه‌گذاران و کارشناسان محلی در آن کشور به دنبال خواهد داشت.

این قرارداد رسمی در جشنواره کن و در پاویون ایتالیا مابین ماریته ریسن‌بیک مدیرعامل برلیناله و روبرتو استابیله رئیس پروژه‌های ویژه اداره کل سینمای ایتالیا و با حضور دنیس رو مدیر بازار فیلم اروپایی، نیکولا بورلی رئیس بخش فیلم وزارت فرهنگ ایتالیا و آلبرتو باربرا رئیس جشنواره ونیز امضا شد.

نیکولا بورلی رئیس بخش فیلم وزارت فرهنگ ایتالیا در پنلی که به همین منظور برگزار شد گفت که دولت متبوعش به دنبال افزایش انگیزه‌های خود در حمایت از صادرات فیلم و تلویزیون ایتالیا است.

او با بیان این که ایتالیا امسال بیش از یک هزار شرکت‌کننده، بیش از ۶۰ شرکت ایتالیایی دارای غرفه و تقریبا ۸۰ فیلم در بازار فیلم اروپا داشته گفت: این امر ایتالیا را در یکی از جایگاه‌های برتر قرار می‌دهد.

روبرتو استابیله رئیس پروژه‌های ویژه اداره کل سینمای ایتالیا هم گفت: این، یک فرصت کلیدی برای تقویت روابط با شرکای خارجی و نشان دادن تمام اقدام‌هایی است که برای بین‌المللی شدن صنعت فیلم ایتالیا وجود دارد.

بازار فیلم اروپایی از ۱۵ تا ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۴ در طول هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *