X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

فرزان: به دنبال «فرهنگ‌سازی پوشاک اسلامی» هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حوزه مد و لباس، از آن موضوعاتی است که کمتر در فضای رسانه به آن توجه شده است؛ اگرچه این صنعت در جهان جزو پول‌سازترین‌ها است و اگر به رسانه‌های مطرح جهان مراجعه کنید بخشی را مختص به این صنعت خواهید دید. حال در این راستا، وزارت ارشاد تصمیم گرفته رویدادی را تحت عنوان پیش‌رویداد جشنواره مد و لباس فجر برگزار کند تا بدین ترتیب همکاری بین رسانه‌ها و فعالان مد و لباس کشور را گسترش دهد و از طرفی از رسانه‌ها کمک بگیرد تا در این عرصه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با محوریت مد و رسانه، ویژه فعالان و صاحبان ایده در حوزه مد و رسانه مد امروز ۲۳ خرداد با حضور مهسا فرزان (دبیر رویداد مد و رسانه) و علیرضا بابایی (عضو شورای سیاستگذاری رویداد) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری شد.

پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر قرار است با محوریت تیپ‌سازی و طراحی محصول، عکاسی محصول، ساخت تیزر تبلیغاتی و بسته‌بندی و برنامه فروش، تولید محتوای مجازی و با حضور ویژندهای مطرح کشور ۲۴ تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شود.

در ابتدای این نشست بابایی طی سخنانی کوتاه به تشریح موضوع برنامه پرداخت و گفت: از آنجا که طی جشنواره‌های گذشته موضوعاتی مغفول مانده بود، بنابراین در جشنواره دوازدهم نگاهی ویژه نسبت به آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. حضور ویژندها در کنار طراحی‌های مد و لباس ویژگی جشنواره دوازدهم خواهد بود. این مهم نیازمند توجه به نگاه سازنده و تاثیرگذار رسانه و طراحان بوده، بدین ترتیب برندها در یک همکاری تنگاتنگ با طراحان و تولیدکنندگان خرد فعالیت می‌کنند.

او در انتها بیان کرد که این رویداد پذیرای پیشنهادات و انتقادهای اهالی رسانه خواهد بود.

پس از آن نشست این رویداد هنری، با سخنرانی دبیر انجام گرفت که او در ابتدا بیان کرد: پیش رویداد جشنواره مد و رسانه با عنوان «رستا» به معنای رستگاری و رسیدن به غایت هدف نامگذاری شده است. در این رویداد به دنبال رسیدن به خاستگاه مدنظر مد در رسانه هستیم؛ چراکه باوجود سرعت بالا در معرفی محصولات، پوشاک و طرح‌های مد، در معرفی و فرهنگ‌سازی این حوزه در قالب رسانه، ضعیف عمل کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم جزییات مد را معرفی کنیم.

او ادامه داد: افرادی که صاحب‌نظر حوزه رسانه و مد هستند یا تجربه و رزومه‌ای در نگارش مد دارند، می‌توانند به افرادی که صاحب ایده هستند و قصد ورود به این مسیر را دارند، کمک کنند. در روز برگزاری رویداد از توضیحات مِنتورها کمک می‌گیریم، کارگاه‌های آموزشی داریم و شرکت‌کنندگان در ادامه کارگاه‌های آموزشی بین سه تا چهار ساعت وارد فضای اجرایی می‌شوند؛ اتفاقی که ما در رویدادها و جشنواره‌های مد کشور نداشته‌ایم بلکه قبلا موضوعات را به صورت تئوری مطرح کرده‌ایم و شرکت‌کنندگان هیچگاه وارد حوزه عملیاتی نشده‌اند.

فرزان تصریح کرد: برای اینکه شرکت‌کنندگان بتوانند ایده خود را در فضای کاری یا رسانه‌ای که برای مد در نظر دارند پیاده کنند، بسترهایی مجزایی برای هر موضوع در نظر گرفته‌ایم که شرکت‌کنندگان با منتورها وارد فضای اجرایی می‌شوند. مثلا در بخش طراحی فضایی را داریم که شرکت‌کنندگان بتوانند همان‌جا طراحی کنند، در گام بعد عکاسی محصولات در استودیو صورت می‌گیرد و پس از آن ساخت کلیپ و تیزرهای تبلیغاتی و به همین ترتیب باتوجه با سایر محوریت‌های رویداد گام‌های بعدی رقم می‌خورد.

او تأکید کرد که قصد دارند در این رویداد کارگروهی را نشان دهند و این پیام را منتقل کنند که کارگروهی تا چه حد در بهره‌برداری بالا از کسب و کار موثر است.

دبیر پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درباره چشم‌انداز این رویداد گفت: به دنبال استانداردسازی استفاده رسانه در صنعت مد هستیم و با همه مراحلی که مشخص کرده‌ایم، قصد داریم در پنج سال آینده معرفی درستی از طراحان و مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح بین‌المللی داشته باشیم. از طرفی به برندها بگوییم که اگر قصد دارند در بحث معرفی محصول خود قوی عمل کنند و بازوی اجرایی در این موضوع داشته باشند باید از ظرفیت رسانه استفاده کنند.

او بیان کرد که قصد دارند این رویدادها به جشنواره فجر منتهی شود، امسال تمام نمی‌شود و در سال‌های بعد با جمع‌بندی هر دوره، رویداد را در گام‌های بلندتر و شهرهای دیگر کشور برگزار خواهند کرد.

فرزان در توضیحات بیشتر از روز برگزاری رویداد گفت: قصد داریم که پس از برگزاری این رویداد، شرکت‌کنندگان به یک استقلال فکری در استفاده از رسانه مد برسند. در همان روز نفرات برتر معرفی می‌شوند، اهدای جوایز صورت می‌گیرد و کل رویداد در روز برگزاری به جمع‌بندی می‌رسد. همچنین افرادی که در محوریت‌های تعریف شده ایده‌های برتر داشته‌اند به ویژندهای ما معرفی می‌شوند تا بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد. البته افرادی که شرکت می‌کنند باید تلاش خود را در این فضای رقابتی مضاعف کنند تا بتوانند بدون اینکه سال‌ها تلاش کنند که به مدیریت فلان دستگاه برسند، در کمترین بازه زمانی به نتیجه برسند و با اثبات توانایی خود ما آنها را به برندهای مطرح معرفی خواهیم کرد.

او درباره اهداف برگزاری این رویداد گفت: همانطور که سال‌ها است برای بهینه‌سازی مصرف برق یا آب فرهنگ‌سازی می‌کنیم، به دنبال فرهنگ‌سازی پوشاک اسلامی هستیم. حال اگر بتوانیم با استفاده از بازوی رسانه و معرفی درست محصولات کشور در کل صنعت استفاده کنیم، فرهنگ‌سازی رقم می‌خورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *