X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رسولیان: مسئولان سازمان بازرسی باید در خصوص ترک فعل مدیران فرهنگی و سینمایی اقدام کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود رسولیان طراح جلوه های ویژه سینما گفت: مدیران هیچ اقدام قاطعی در مواجهه با سینماگرانی که مبادرت به تولید فیلم های غیرقانونی می کنند صورت نمی دهند.

داود رسولیان طراح جلوه های ویژه سینما در پی اقدامات مداخله جویانه برخی سفارتخانه های اروپایی در امور فرهنگی کشورمان گفت: مسئولان سازمان بازرسی باید در خصوص ترک فعل مدیران فرهنگی و سینمایی اقدام عاجل کنند چرا که مدیران هیچ اقدام قاطعی در مواجهه با سینماگرانی که مبادرت به تولید فیلم های غیرقانونی می کنند صورت نمی دهند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه برای فیلم «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است که وقتی یک فیلمی به دین، هویت ملی، اخلاقیات و ارزش ها هجوم می آورد علیه سازندگان آن موضع قاطعانه بگیرند و درسی به آن ها بدهند تا دیگر کسی جرأت نکند فیلم زیرزمینی بسازد یا علیه کشور در جشنواره های جهانی سیاه نمایی کند.

وی خطاب به مدیران فرهنگی و سینمایی اظهار داشت: شمایی که پشت میز نشسته اید نباید فراموش کنید که وظیفه تان خدمت به کشور است. شما نباید اینطور منفعلانه در مواجهه با رفتار غیرقانونی برخی افراد فرصت طلب رفتار کنید.

رسولیان متذکر شد: مدیران باید نظارت ویژه ای در خصوص نحوه حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی داشته باشند و اگر می بینند فیلمی بدون پروانه نمایش یا پروانه ساخت تولید شده و در جشنواره جهانی پذیرفته شده است باید به از طریق سفارتخانه ها رایزنی کرده و به آن جشنواره ه اعلام کنند که حق نمایش این فیلم را ندارند. مدیران فرهنگی باید با وزارت امور خارجه در ارتباط باشند و از طریق روابط دیپلماتیک مانع از حضور سینماگران فاقد مجوز در جشنواره های جهانی شوند.

این سینماگر با بیان اینکه بدیهی است که از دشمن باید توقع دشمنی داشته باشیم تأکید کرد: آن ها خبث نیت شان را نشان می دهند؛ ما بایستی زاویه و خط فاصله خودمان را حفظ کنیم. آن ها بر اساس دشمنی خودشان و بر اساس نیتی که از مقابله کردن با ما دارند این کارها را صورت می دهند و برنامه ریزی می کنند. این ها مصادیق اقدامات متخاصمانه آن ها در حوزه فرهنگ است.

طراح جلوه های ویژه فیلم‌های سینمایی «فرار از جهنم» و «مردی شبیه باران» تصریح کرد: سینماگران و مردم و مسئولان همگی باید در مقابل دشمن دفاع کنند و منفعل نباشند؛ ما باید برای نشان دادن فرهنگ غنی دینی و الهی و فرهنگ ایرانی و ملی تلاش و فعالیت کنیم. اینکه مسئولان چرا کم کاری می کنند برمی گردد به انتخاب غلط آن ها! انتخاب ناسنجیده مسئولان نسبت به اینکه چه شخصیتی را باید انتخاب کنند تا در این شرایط اقدام شایسته انجام دهد بزرگترین معضل ما است!

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: مسئول باید قاطع باشد. متأسفانه مدیران ما در شعار می گویند ایران پر از سلیمانی است! اما نامرد مسئول اگر تو تار مویی از شجاعت و ایمان و خدابینی سردار سلیمانی را داشتی اینطور منفعل و وارفته نبودید و ولنگار عمل نمی کردید!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *