X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مزیت فناوری شبیه سازی برای تولید فیلم و سریال چیست؟

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فاطمه غفاری مدیر عامل کارخانه تولید فیلم مجازی درباره فناوری شبیه سازی گفت: بحث شبیه‌سازی یا واقعیت‌مجازی اتفاقی است که در دنیا از سال ۲۰۱۹ شکل‌گرفت و در ایران سال ۱۳۹۹ به‌تصویب‌رسید. فناوری شبیه‌سازی مزیت‌های بسیار زیادی دارد. به‌عنوان یک تهیه‌کننده می‌خواهید کار کنید، اگر به شیوه سنتی کار کنید به علت تعداد عوامل و هزینه بسیار زیاد، لوکیشن و تعداد عناصری که به‌نوعی زمانبر هستند باعث می‌شود که یک مجموعه در دو یا سه سال ساخته شود، اما با این روش کار تغییر کرده و با استفاده از نرم‌افزا‌هایی امکان تولید سرعت پیدا می‌کند و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

در ادامه ابوذر صفاریان پایه گذار فناوری شبیه سازی (تکنولوژی ویرچوال پروداکشن) درباره استفاده از این فناوری توضیح داد: روش تولید صفرتا صد با فناوری شبیه‌سازی تغییر می‌کند و مراحل پیش‌تولید، تولید، پس تولید، حتی عوامل و سمت‌ها در این فناوری متفاوت دارد. خیلی از روش‌های تولیدی مثلاً با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های دیگه تغییر کرده، دیگر نیازی به آن تألیفات گذشته نیست.

وی افزود: ویرچوال پروداکشن ساختار تولید فیلم را تغییر می‌دهد، خود این تکنولوژی هنوز نهایی نشده و در حال به وجود آمدن است. همه در سطح جهان مشغول به وجود آوردن تکنیک و روش جدید هستند. ما با تولید مجازی جهان فیلم را میسازیم و بیشتر از تسهیل روند تولید با فناوری شبیه‌سازی تسلط کامل بر ساخت فیلم وسریال داریم.

وی درباره مزیت‌های این روش عنوان کرد: مزیت تولید مجازی بیشتر از مدل‌های قدیمی است، ضمن انجام با کیفیت و سرعت بالای تولید فیلم در سینما و تلویزیون ایران منجر به کاهش هزینه‌های تولید فیلم برای یک تهیه کننده می‌شود، خلاقیت و نوآوری بسیاری را در فناوری شبیه‌سازی شاهد هستیم.

صفاریان ادامه داد:به‌عنوان مثال برای یک میدان بزرگ در یک صحنه از یک فیلم یا سریال که نیاز به جمعیت زیاد دارد می‌توان با این فناوری آن جمعیت را تولید کرد. به‌این‌ترتیب هر غیرممکنی، ممکن می‌شود. در سریال «مهیار عیار» که در حال ساخت است گروه ما چهارباغ را شبیه‌سازی کرده است یا در سریال «موسی» کاخ فرعون یا رود نیل با این روش ساخته شد.

وی اظهار کرد:به مرور که این فناوری شناخته شود، بسیاری از شغل‌ها در سینما و تلویزیون کمرنگ خواهد کرد و شغل‌های جدید اضافه می‌شود. تعریف نورپرداز، فیلمبردار و… با تعریفی که در گذشته داشته متفاوت خواهد شد و در تولید مجازی نظر زیبا شناختی خودش را ارائه می‌دهد. می‌توان گفت مثل زمانی است که از دوربین ۳۵ میلیمتری و نگاتیو به دیجیتال روی آوردیم و شاهد مشاغل جدیدی بودیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *