X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جای ژانر کودک و نوجوان در فیلم و سریال‌ها خالی است

حسین اسدی زاده مدیر کل دفتر فیلمنامه سازمان صدا و سیما در خصوص اهمیت و ضرورت شکل گیری دفتر فیلمنامه در رسانه ملی گفت: در دوره تحولی جدید سازمان صداوسیما، مدیران تصمیم گرفتند که حوزه تولید را از نگارش و این دو حوزه را از پخش جدا کنند. دفتر فیلمنامه در رسانه ملی تاسیس شده تا همه متون نمایشی در تلویزیون در حوزه ادبیات دراماتیک و آنچه مربوط به سریال هست، متمرکز شود و بعد از سیاست‌گذاری لازم به مرحله تولید برسد.  
 
اسدی زاده درباره طرح‌های رسیده و مصوب به دفتر فیلمنامه گفت: از شهریورماه ۱۴۰۱ تا دیروز ۸۰۳ طرح تحویل شده و سیر بررسی آن‌ها انجام و از این تعداد ۱۰۰ طرح مصوب شده است. ما همه فرآیند‌های دریافت و بررسی فیلمنامه را دیجیتال کردیم همچنین اینکه دریافت طرح را برای عموم مردم آزاد کردیم و همه می‌توانند فیلمنامه پیشنهاد دهند.

او تصریح کرد: معیار‌های تصویب شدن طرح‌ها دارا بودن اولویت‌ها و معیار‌های سند تحولی سازمان صداوسیما مثل جوانی جمعیت است. به لحاظ ساحتار هم سعی می‌کنیم کار‌ها و ایده‌های تکراری را نپذیریم و کار‌های دریافتی متفاوت‌تر باشد.

مدیر کل دفتر فیلمنامه سازمان صدا و سیما اظهار کرد: به لحاظ ژانر هر چیزی که ریشه در واقعیت انقلاب اسلامی دارد برای ما ارجح است. آنچه که از تلویزیون در این سال‌ها تولید و پخش شده غالبا ملودرام و اجتماعی است و، اما حالا در دفتر فیلمنامه به دنبال طرح‌هایی هستیم که چه به لحاظ ژانر و چه محتوا متفاوت باشند.

اسدی زاده ادامه داد: ژانر کودک و نوجوان مورد نیاز و تقاضای ماست و در حال تلاش برای تولید سریال‌هایی هستیم البته تمرکز ما بر این است که طرح‌ها و ایده‌ها زا در حوزه ژانر پلیسی، دفاع مقدس، کمدی، ملودرام و عامه پسند دریافت کنیم البته برای موضوعاتی که طرحی ارائه نمی‌شود خودمان سفارش می‌دهیم.

مدیر کل دفتر فیلمنامه سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه تولید متن و فیلمنامه کار بسیار سختی است و نگارش متن یک سریال ۳۰قسمتی به ۲۰ هفته زمان نیاز دارد بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ طرح مصوب شده که رقم خوبی است و فیلمنامه‌ها می‌توانند با این نگاهبه نتیجه می‌رسند.

وی درباره اقتباس از ادبیات برای تولید سریال افزود: سه مدیریت به نام تولید، تامین و بررسی فیمنامه، ایده اقتباس و پژوهش و باشگاهرشد را در اداره کل فیلمنامه طراحی کردیم که ابتدا انتخاب‌های خوبی برای اقتباس انجام شود و سپس مسائل مالی و حقوقی را رفع کنددر سفارش‌هایی که تا الان داشته‌ایم چند مورد اقتباس هم بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *