X

بایگانی تیر 1, 1402

دفتر سینمایی

پخش مجموعه جدید «جداسازی» در شبکه چهار

«جداسازی» یک مجموعه تلویزیونی ۹ قسمتی است در ژانر‌های علمی – تخیلی، دلهره‌آور و روان‌شناختی ساخته دن اریکسون و به کارگردانی بن استیلر و ایفه مک‌آردل محصول سال ۲۰۲۲ که از دقایق آغازین بامداد روز پنجشنبه اول تیرماه ۱۴۰۲ به روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

در خلاصه داستان این سریال آمده: یک شرکت زیست‌فناوری به نام لومون از یک روش پزشکی با نام «جداسازی» یا تفکیک خاطرات استفاده می‌کند و به این طریق خاطرات غیر کاری برخی از کارمندان خود را از خاطرات کاری آن‌ها جدا می‌کند. اما یک کارمند جدا شده به نام مارک (آدام اسکات) به تدریج شبکه‌ای از توطئه را در لومون کشف می‌کند و پروژه مرموزی که کارمندان ناآگاهانه روی آن کار می‌کنند.

این مجموعه در وبگاه IMDB توانسته امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب کند و همینطوردو جایزه از مراسم امی ۲۰۲۲ و یک جایزه گلدن گلوب ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

زمان پخش این سریال هر روز ازدقایق نخستین بامداد ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ و ساعات تکرار آن ۱۱ و ۱۸ همان روز خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

توهین به وزارت فرهنگ توهین به هنرمندان است

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آیین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین خرداد ماه در باغ زیبای تهران با اشاره به حواشی پیش آمده چند روز اخیر در فضای فرهنگی کشور، اظهار کرد: برخی دیروز رفتند سراغ وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تا به اصطلاح خودشان «درب ارشاد را گل بگیرند». یعنی چه؟ باید به سمت قانون برویم. قانون مدار شویم. اگر با چیزی مخالفیم باید از طریق قانون پیگیری کنیم.

وی افزود: گل زدن بر چیزی برای محرم و عاشوراست نه برای کار فرهنگی. مخالفت کردن اصول دارد، اگر با چیزی مخالفیم باید اصولش را دنبال کنیم. همچنان که خود ما هم در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در مورد مشکلاتی که هست از طریق قانون شکایت می‌کنیم و مدت‌ها برای چیز‌هایی که خواستیم از سمت مجلس و وزیر و قانون دنبال خواسته‌مان بوده‌ایم.

ارجمند گفت: گل گرفتن درب وزارتخانه‌ای که کسی را ندارد توهین به هنرمندان است. وزارتخانه قائم به شخص نیست و تنها قسمتی از کهکشان جمهوری اسلامی است و چنین حرکت‌هایی بیش از اثرگذاری، تخریب‌گر است و مصداق بارز «عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری» است.

این بازیگر پیشکسوت عنوان کرد: باید راه قانون رفت تا به نتیجه رسید. گل گرفتن کدام مشکل را حل می‌کند جز این که در پایان ماجرا یک آدم عوض شود و آدمی دیگر جایگزین. اگر ادعایی درست داریم باید از راه قانونی، پدرانه و با محبت دنبالش کنیم همچنان که دین ما بدان امر کرده است.

ارجمند تاکید کرد: باخشم و خشونت و گلبازی و خشونت، کاری پیش نمی‌رود، البته که جایی خشونت لازم است، اما نه همه جا و هرشکل. دین ما می‌گوید که همواره دعوت به مهر کنیم و نه خشونت.با تمام سختی‌ها و مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های خود را پیگیری کرده و با هنرمندان تعامل داشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش رادیویی در آیینه «مرصع» بازنمایی شد

«مرصع» مجله هنری شبکه چهار سیما است که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویداد‌های هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفتگو می‌کند. گفتگو‌هایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه انجام می‌شود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.

جدیدترین قسمت از این برنامه با موضوع نمایش رادیویی و نیاز به جوان گرایی امروز پنجشنبه اول تیرماه پخش می‌شود.

امین رهبر و نادر برهانی مرند کارشناسان این برنامه و جواد پیشگر و مینو جبارزاده از فعالان نمایش‌های رادیویی دو مهمان برنامه بودند که درباره موضوع این قسمت سخن گفتند. همچنین در این برنامه بر لزوم حفظ میراث شنیداری رادیو همزمان با حرکت به سمت اتفاقات نوظهور همچون رادیو پلاس تاکید شد.

برنامه «مرصع» با اجرای اسماعیل باستانی به تهیه‌کنندگی فرزام محبی، سردبیری محمد بخشایش و کارگردانی کیانوش الطافی در گروه ادب و هنر شبکه چهار تولید می‌شود. بازپخش این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۲:۱۵ است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سنگ اندازی در رسیدن «بازپرس» به آنتن تلویزیون/آیا پای مافیای سینما در میان است؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پخش سریال تلویزیونی «بازپرس» که قرار بود همزمان با هفته قوه قضاییه روانه آنتن شبکه یک تلویزیون شود، با صدور یک دستور قضایی، با اما و اگر مواجه شده است.

به گزارش سینماپرس، سریال «بازپرس» یکی از مجموعه‌های مهم تلویزیونی است که سوژه‌ای حساس درباره برخی پرونده‌های قضایی واقعی دارد و طبق اعلام روابط عمومی این سریال، قرار بود همزمان با هفته قوه قضاییه به پخش برسد. اما حالا صدور یک ابلاغیه پخش این سریال را با اما و اگرهایی مواجه کرده است.

این سریال به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، نویسندگی حسین تراب‌نژاد و کارگردانی احمد معظمی در سکوت کامل خبری تولید شد و طی چند روز اخیر تیزرهای آن از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است.

حالا طبق ابلاغیه «با شکایت شاکی خصوصی و طبق نظر مرجع قضایی و با دستور شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه با موضوع ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» حکم به توقف پخش سریال داده شده است.

صدور دستور قضایی برای توقف «بازپرس» / سریال جدید به آنتن می‌رسد؟

در بخشی از این حکم که خطاب به معاونت سیما و مدیر شبکه یک صادر شده، آمده است: «از آن‌جا که پرونده در حال رسیدگی است، لکن علی‌رغم علم و اطلاع تهیه‌کننده و تیم تولید به این‌که تا مشخص شدن نتیجه رسیدگی می‌بایستی وفق مقررات از هرگونه اقدام که منجر به نقض حقوق شاکی شود، خودداری نمایند و اینکه سازمان محترم صداوسیما خود، بالاترین الگو برای رعایت صیانت از حقوق مالکیت ادبی و هنری می‌باشد و اگرچه سریال مذکور به سفارش قوه محترم قضاییه (که خود بالاترین الگو برای حاکمیت قانون و اجرای عدالت می‌باشد) هم ساخته‌شده باشد، نباید دستاویزی برای نقض حقوق مذکور و در مقام انجام عمل قرار دادن مسیر پرونده قرار گیرد. فلذا در راستای تکلیف مقرر در ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان از هرگونه نشر و پخش و عرضه سریال مذکور جلوگیری به عمل آید».

نکته قابل توجه این است که قوه قضائیه در تهیه و تولید سریال «بازپرس» مشارکت داشته و صدور این رای، آن هم از طرف خود قوه قضا از مصادیق استقلال مرجع قضایی و قاضی است؛ زیرا مرجع قضایی در مورد پرونده‌ای، دستور توقف پخش داده است که می‌دانسته با همکاری و سفارش این قوه ساخته شده و قرار است به مناسبت قوه قضائیه از تلویزیون پخش شود.

با توجه به موازین قانونی حفظ حریم خصوصی و اینکه پرونده در مرحله دادسرا (و نه دادگاه) است، بخش‌هایی از مفاد دستور مرجع قضایی، در تصویر منتشرشده محو شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سینا زند» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس، سینا زند دوبلور جوان فیلم و سریال‌ها شامگاه ۳۱ خرداد بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش سینماپرس، شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم درباره درگذشت یکی از دوبلورهای جوان به مهر بیان کرد: سینا زند فرزند امیرهوشنگ زند دوبلور پیشکسوت شب گذشته ۳۱ خرداد در منزلش به دلیل ایست قلبی درگذشته است.

وی اضافه کرد: سینا زند متولد ۶۷ است و از سال ۷۴ فعالیتش را شروع کرد. او در فیلم «تنها در خانه ۳» صداپیشگی کرده است و همچنین دوبله سریال‌های مختلفی چون «عالیجناب» و «با ساول تماس بگیرید» را بر عهده داشته است. وی همچنین در برخی آثار به بازیگری هم پرداخته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از همان روزهای آغاز به کار «دولت سیزدهم» سناریوها و طراحی‌های تخریب کننده‌ای برای این دولت شکل گرفت/بخش بزرگی از این «جریان تخریب» انجام عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در ادامه سفر استانی مسئولان سازمان سینمایی به استان سمنان، نشست «محمد خزاعی» با جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی این استان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست رئیس سازمان سینمایی با جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی گفت: لازم است با تکیه بر دیپلماسی عمومی و تقویت مراودات فرهنگی، ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم و رسانه سینما نافذترین ابزار در این حوزه است.

وی افزود: از همان روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، سناریوها و طراحی‌های تخریب کننده‌ای برای این دولت شکل گرفت. بخش بزرگی از این جریان تخریب، انجام عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده است و در اصل امروز، جنگ در میدان رسانه در حال وقوع است.

خزاعی با بیان اینکه متاسفانه‌ بخشی از ناآگاهان و اغفال‌شدگان با سنگ اندازی، کارشکنی و شیطنت برای کشور بویژه در حوزه فرهنگ و سینما، هزینه‌هایی را تراشیده و می‌تراشند تصریح کرد: ایران در عرصه ملی و بین‌المللی گام‌های رو به جلویی را برداشته است و به موجب آن شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه بین‌الملل بوده‌ایم. توسعه مناسبات در ابعاد منطقه‌ای و اهتمام به ظرفیت‌های ملی و بومی زمینه‌های رشد و جهش گسترده‌ای را رقم زده و لازم است افکار عمومی را نسبت به فرآیندهای حوزه‌های مختلف آگاه کنیم.

وی اضافه کرد: در همه حوزه‌ها با همدلی، صمیمت و هم‌افزایی می‌توان از چالش‌ها عبور کرد.

رئیس سازمان سینمایی، با بیان اینکه سینما و سالن سازی از جمله شاخص‌های توسعه کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما نیازمند به حرکت‌های جدی در راستای توسعه پایدار حوزه فرهنگ و سینما هستیم. این درحالی است که ظرفیت استان‌ها نیز تاکنون مغفول مانده است.

وی با اشاره به احیا و افزایش ۲۰۰ سالن سینما در دولت سیزدهم از رهگذر سفرهای استانی عنوان کرد: در برنامه‌های توسعه سوم و چهارم آمده است که به ازای اختصاص ظرفیت‌های فرهنگی از سوی شهرداری به بخش خصوصی، معافیت‌هایی تجاری در نظر گرفته شده است که متاسفانه، از این ظرفیت در استان‌ها استفاده نشده است. در ادامه این برنامه توسعه، مصوب شده است که به نسبت توسعه فضاهای آموزشی، هنری و سینمایی در بخش خصوصی از طریق شهرداری‌ها، فضای تجاری اختصاص داده شود.

خزاعی با تاکید بر اینکه در زمینه توسعه زیرساخت، آموزش، تولید و حمایت از رویدادهای فرهنگی استان‌ها تسهیلات ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: استان‌ها می‌توانند نسبت به ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک در زمینه فعالیت‌ها و تولیدات سینمایی اقدام کنند.

احمد ریواده؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان که از دیگر حاضران این نشست بود، گفت: کشورهای غربی صاحب تمدنی مبتنی بر این هنر و صنعت، ناشی از اثربخشی و اثرگذاری بر افکار عمومی هستند.

وی به اغتشاشات سال گذشته و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: نقش و اثربخشی روایت با به کارگیری درست صنعت سینما محقق می‌شود.

ریواده با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه کلید پیشرفت سینما است، ابراز کرد: تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین به پیوست هنر و سینما تاکید شده است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی سینمایی است، اظهار کرد: چهره‌های مهم و جریان‌ساز سینمایی کشور از اهالی استان سمنان هستند این نشان از وجود ظرفیت غنی فرهنگی در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: بستر لازم در استان سمنان برای اقدام موثر و میدانی در حوزه سینما فراهم است.

ریواده به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان در بهار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: این همایش جریان ساز فعالیت‌های فرهنگی در استان است و می‌تواند به عنوان یک محرک این موضوعات را در یک راستا هم افزا کند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش فرهنگ، ایثار و شهادت باید از ظرفیت سینما استفاده کرد، افزود: مردم استان سمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون پذیرای حدود ۷۰ هزار پناهنده افغانستانی معادل یک دهم جمعیت خود هستند و با کرامت از آنها میزبانی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: بیش از هفت هزار دانش‌آموز در استان به مانند یک محصل ایرانی مشغول به تحصیل هستند، که این امر باید توسط سینماگران برای افکار عمومی در جهان روایت شود.

ریواده در بخش دیگری از سخنان خود به نبود تولید محتوای حرفه‌ای متناسب با سن جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در راستای تولید محتوای حرفه‌ای مخاطب پسند باید تمامی رده‌های سنی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر وجود همدلی، دوستی و مشارکت در بین مدیران فرهنگی استان سمنان گفت: این همدلی با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان سمنان، انسجام خوبی را در فعالیت‌های فرهنگی استان ایجاد کرده است.

وی برگزاری این نشست را با هدف انتقال تجارت، تبادل فکری و توسعه ارتباطات بین دستگاه‌های فرهنگی دانست و با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در اوایل سال ۱۴۰۳ افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی برای برگزاری این کنگره برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.

امیرعبدالهیان، دبیر کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان نیز در این نشست خواستار مشارکت و همکاری سازمان سینمایی کشور برای ساخت یک فیلم سینمایی بلند در حوزه دفاع مقدس شد.

وی عنوان کرد: طرح اولیه ساخت این فیلم با موضوع سردار شهید محمود اخلاقی، تهیه شده و ۴۰ تا ۵۰ درصد مشارکت آن نیز جلب شده است.

عبدالهیان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان، ۲۷ کمیته فعال شده است که از این تعداد دو کمیته با هدایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بسیار کوشا و فعالند.

برخی دیگر از مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان سمنان نیز در این نشست برنامه ها و نیازهای حمایتی خود در حوزه تولید فیلم را بیان و خواستار حمایت از این فعالیت‌ها شدند.

گفتنی است در این سفر، محمدرضا سوقندی؛ مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان، یزدان عشیری؛ مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار؛ مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هاشم میرزاخانی؛ مدیر عامل سینما شهر، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تعزیه» نمایش مذهبی است که احتیاجی به میزانسن ندارد و خودت هنگام بازی آن را پیدا می‌کنی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فتح‌الله طاهری پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: از ۱۲ سالگی تعزیه‌خوانی کردم و بازی‌ام بر روی صحنه و در سینما و تلویزیون را مرهون آن می‌دانم.

به گزارش سینماپرس، فتح‌الله طاهری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تئاتر را از لاله زار زمانی که ۲۰ ساله بودم شروع کردم. پسر عمویم مسؤول صحنه تئاتر مرجان بود که پیشش می‌رفتم و در آنجا کم کم عاشق تئاتر شدم.

بازیگر فیلم سینمایی شادروان (حسین نمازی ۱۴۰۰) خاطرنشان کرد: با مرحوم مجید شهباز و محمد عبدی صحبت کردیم و من شاگرد آنها شدم. دو سال صحنه را جارو می‌کردم که پس از آن کم کم وارد بازی شدم.

طاهری که از ۱۲ سالگی تعزیه‌خوانی می‌کند یادآوری کرد: در ابتدا سکینه خوان بودم که پس از آن قاسم خوان و شمر خوان شدم و منشأ ورود من به تئاتر و سینما تعزیه بود.

بازیگر فیلم سینمایی خانه پدری (کیانوش عیاری ۱۳۸۹) گفت: تعزیه نمایش مذهبی است که احتیاجی به میزانسن ندارد و خودت هنگام بازی آن را پیدا می‌کنی.

طاهری به نخستین کار سینمایی خود در سال ۱۳۶۰ با نام عاشورایی دیگر در کربلای ما برای بنیاد شهید با کارگردانی مجتبی شریعت‌پناهی و بازی محمود عزیزی، مجید لیاقت و مرحوم داود رحمتی اشاره کرد و گفت: نخستین کار تصویری من ۲۰ سال پس از ورودم به تئاتر بود. هم تئاتر آن را اجرا کردیم و بعد تبدیل به کار سینمایی شد. این کار در شهر لاسجرد فیلمبرداری و در زمان دفاع مقدس پخش شد.

او به بازی خود در شانس هوشنگ تازه‌ترین اثر سینمایی هوشنگ هدایتی که به تازگی فیلمبرداری آن تمام شده اشاره کرد و گفت: در این فیلم در کنار رضا توکلی، خشایار راد و شهین تسلیمی بازی داشتم که هم‌اینک در مرحله تدوین قرار دارد.

فتح‌الله طاهری سابقه ۶۰ سال اجرای تعزیه را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین سابقه اجرای نمایش‌های تئاتر مختلفی را در کنار استاد داوود فتحعلی بیگی در کارنامه نمایشی خود دارد. از نمایشهایی که طاهری در آنها حضور داشته میتوان به نمایش هفت خیار شاهانه اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گرفتار شدن در وضعیت زوم زوم‌ها و بوم بوم فعلی حاصل برخی سیاست‌های اشتباه فرهنگی کشور در دهه‌های گذشته است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد معتمدی با انتشار پستی در صفحه خود همراه با فیلمی از اجرا با ارکستر ملی از عدم ضبط و پخش تصاویر این ارکستر گلایه کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد معتمدی خواننده توانای کشورمان با انتشار پستی در صفحه خود همراه با فیلمی از اجرا با ارکستر ملی از عدم ضبط و پخش تصاویر این ارکستر گلایه کرد.

در متن پست معتمدی آمده است:

سلام به روی ماه همگی
سال‌هاست که با ارکستر ملی و سایر ارکسترهای دولتی همکاری ندارم؛ بخش قابل توجهی از فعالیت‌های زندگی حرفه‌ای من اجراهای با ارکستر بود. جالب اینکه هیچگونه متریال تصویری و یا حتی صوتی از این اجراها وجود ندارد.

تا جایی که به یاد دارم همواره مسئولان وقت ارکستر با ضبط صوتی و تصویری و انتشار این اجراها مخالف بودند. نمی‌دانم چرا؟ و نفهمیدم چرا؟

در کشوری که فضای رسانه‌های رسمی و غیر رسمی آن پر از زوم زوم‌ها و بوم بوم هاست مدیریت فرهنگی کشور در ادوار گذشته میلیاردها بودجه برای اداره این ارکسترها در اختیار داشته ولی با صلابت و قاطعیت هرچه تمام‌تر مخالف انتشار فایل صوتی یا تصویری از این اجراها بودند.

در واقع گرفتار شدن در وضعیت زوم زوم‌ها و بوم بوم فعلی، حاصل برخی سیاست‌های اشتباه فرهنگی کشور در دهه‌های گذشته است.

اگر امروز بخواهیم با یک حساب سرا انگشتی، ببینیم پس از سال‌ها هزینه برای ارکسترها چه چیزی در آرشیو صوتی و تصویری جامعه به جا مانده باید بگوییم تقریباً هیچ!

در حالی‌که از گستر ملی در دهه‌های گذشته اجراهای متعدد و بسیار خوبی با خوانندگان خوب و توانای کشور اجرا نموده است.

قطعه‌ای که می‌شنوید «شکنم ساغر» نام دارد.

اثری از زنده یاد پرویز یاحقی با شعری از زنده یاد بیژن ترقی و با تنظیم مازیار حیدری عزیز.

این اجرای ارکستر ملی با رهبری جواهر ارزشمند موسیقی ایران استاد فرهاد فخرالدینی اجرا شده است.

این قطعه کوتاه توسط یکی از دوستان عزیز و با دوربین دستی ضبط شده که از ایشان سپاسگزارم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجرایی رایگان برای مخاطبان نخستین شب کنسرت «در هوای بی‌چگونگی»


سهراب پورناظری و علی قمصری اعلام کردند که به دلیل وقفه‌ای که در برگزاری نخستین شب کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» رخ داد، این اجرا را برای مخاطبان این سانس تکرار می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«۴۵ روز اکران عمومی» حداقل زمان برای حضور در «اسکار» تعیین شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار حداقل مدت زمان اکران برای واجد شرایط شدن آثار در شاخه بهترین فیلم را افزایش داد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از اسکرین، آکادمی قوانین جدیدی را از فصل آینده این جوایز اعمال خواهد کرد که بر اساس آن فیلم‌ها برای کسب شرایط لازم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم حداقل باید ۴۵ روز اکران عمومی شوند.

این تغییر در راستای تلاش برای حمایت از اکران سینمایی و قائل شدن میان آثار ساخته‌شده برای اکران سینمایی و محصولات سامانه‌های نمایش‌ آنلاین گرفته شده است.

پیش‌تر فیلم‌های سینمایی با شرط هفت روز اکران متوالی و تجاری در سینماهای مناطق مورد تائید، واجد شرایط اسکار بهترین فیلم می‌شدند. در مراسم اسکار امسال فیلم «همه چیز همه‌جا به یک‌باره» هفت جایزه از جمله جوایز اصلی بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد و و درام ضدجنگ و آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» موفق به کسب چهار جایزه از جمله بهترین فیلم بین‌المللی سال شد.

مشاهده خبر از سایت منبع