X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آموزش راه و رسم «۱۸ سالگی» در رادیو جوان

۱۸ سالگی نقطه مرزی بین جوانی و نوجوانی است که اتفاقات مهمی در زندگی و تغییرات بزرگی در ویژگی‌های روحی انسان رخ می‌دهد. آمادگی برای رویارویی با این تجربیات جدید می‌تواند جوان را از این گذرگاه سخت به آسانی عبور دهد. «۱۸ سالگی» ویژه برنامه تابستان ۱۴۰۲ رادیو جوان است که برای انتقال تجربه به جوانان و نوجوانان روی آنتن می‌رود.

شهره احمدوند، تهیه کننده «۱۸ سالگی» در مورد اهداف ساخت این برنامه توضیح داد: «۱۸ سالگی» با هدف بیان دغدغه‌ها و اتفاقات ۱۸ تا ۲۴ سالگی روی آنتن می‌رود. ۱۸ سالگی سنی است برای شروع بسیاری از اتفاقات مهم زندگی، مثل کنکور، دانشگاه، گواهی‌نامه گرفتن، خوابگاه، مسافرت‌های بدون خانواده، ازدواج و … که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.

احمدوند در ادامه در مورد فرم و محتوای برنامه گفت: بخش اصلی ۱۸ سالگی مستند‌ها و گزارش‌هایی است که دو مجری برنامه یعنی امیرحسین علی‌نیا فرد و زهرا روستا بسته به موضوع برنامه از نوجوانان و جوانان تهیه می‌کنند. در این مستند‌ها نظرات کسانی را می‌شنویم که به تازگی در حال تجربه اتفاقات جدید جوانی هستند و آن‌ها را با تجربیات ۳۰ ساله‌ها مقایسه خواهیم کرد.

احمدوند با بیان اینکه در برنامه «۱۸ سالگی» موضوع میزان ارتباط جوان با خانواده مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در یکی از بخش‌های برنامه برای کمک به افزایش صمیمیت بین فرزندان و خانوده، با والدین یک نوجوان ارتباط برقرار خواهیم کرد و از آن‌ها در مورد میزان آشنایی‌اش با کار‌ها و روحیات فرزندش می‌پرسیم. 

او ادامه داد: بخش دیگری از برنامه بررسی اتفاقات ۱۸ تا ۲۴ سالگی از زبان ۳۰ سال به بالاهاست و سعی کردیم تجربیات زیسته آن‌ها را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

تهیه کننده «۱۸ سالگی» در پایان گفت: مخاطب هدف این برنامه ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها هستند، اما با توجه به مطالبی که ارائه می‌شود، برنامه می‌تواند برای سنین بالاتر هم مفید باشد و آن‌ها نکات جدیدی را یاد بگیرند.

«۱۸ سالگی» در تابستان‌های ۱۴۰۲ به تهیه کنندگی شهره احمدوند و با اجرای امیرحسین علی‌نیا فرد و زهرا روستا هر هفته پنج‌شنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ از شبکه رادیویی جوان روی آنتن می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *