X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از همان روزهای آغاز به کار «دولت سیزدهم» سناریوها و طراحی‌های تخریب کننده‌ای برای این دولت شکل گرفت/بخش بزرگی از این «جریان تخریب» انجام عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در ادامه سفر استانی مسئولان سازمان سینمایی به استان سمنان، نشست «محمد خزاعی» با جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی این استان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست رئیس سازمان سینمایی با جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی گفت: لازم است با تکیه بر دیپلماسی عمومی و تقویت مراودات فرهنگی، ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم و رسانه سینما نافذترین ابزار در این حوزه است.

وی افزود: از همان روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، سناریوها و طراحی‌های تخریب کننده‌ای برای این دولت شکل گرفت. بخش بزرگی از این جریان تخریب، انجام عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده است و در اصل امروز، جنگ در میدان رسانه در حال وقوع است.

خزاعی با بیان اینکه متاسفانه‌ بخشی از ناآگاهان و اغفال‌شدگان با سنگ اندازی، کارشکنی و شیطنت برای کشور بویژه در حوزه فرهنگ و سینما، هزینه‌هایی را تراشیده و می‌تراشند تصریح کرد: ایران در عرصه ملی و بین‌المللی گام‌های رو به جلویی را برداشته است و به موجب آن شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه بین‌الملل بوده‌ایم. توسعه مناسبات در ابعاد منطقه‌ای و اهتمام به ظرفیت‌های ملی و بومی زمینه‌های رشد و جهش گسترده‌ای را رقم زده و لازم است افکار عمومی را نسبت به فرآیندهای حوزه‌های مختلف آگاه کنیم.

وی اضافه کرد: در همه حوزه‌ها با همدلی، صمیمت و هم‌افزایی می‌توان از چالش‌ها عبور کرد.

رئیس سازمان سینمایی، با بیان اینکه سینما و سالن سازی از جمله شاخص‌های توسعه کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما نیازمند به حرکت‌های جدی در راستای توسعه پایدار حوزه فرهنگ و سینما هستیم. این درحالی است که ظرفیت استان‌ها نیز تاکنون مغفول مانده است.

وی با اشاره به احیا و افزایش ۲۰۰ سالن سینما در دولت سیزدهم از رهگذر سفرهای استانی عنوان کرد: در برنامه‌های توسعه سوم و چهارم آمده است که به ازای اختصاص ظرفیت‌های فرهنگی از سوی شهرداری به بخش خصوصی، معافیت‌هایی تجاری در نظر گرفته شده است که متاسفانه، از این ظرفیت در استان‌ها استفاده نشده است. در ادامه این برنامه توسعه، مصوب شده است که به نسبت توسعه فضاهای آموزشی، هنری و سینمایی در بخش خصوصی از طریق شهرداری‌ها، فضای تجاری اختصاص داده شود.

خزاعی با تاکید بر اینکه در زمینه توسعه زیرساخت، آموزش، تولید و حمایت از رویدادهای فرهنگی استان‌ها تسهیلات ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: استان‌ها می‌توانند نسبت به ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک در زمینه فعالیت‌ها و تولیدات سینمایی اقدام کنند.

احمد ریواده؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان که از دیگر حاضران این نشست بود، گفت: کشورهای غربی صاحب تمدنی مبتنی بر این هنر و صنعت، ناشی از اثربخشی و اثرگذاری بر افکار عمومی هستند.

وی به اغتشاشات سال گذشته و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: نقش و اثربخشی روایت با به کارگیری درست صنعت سینما محقق می‌شود.

ریواده با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه کلید پیشرفت سینما است، ابراز کرد: تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین به پیوست هنر و سینما تاکید شده است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی سینمایی است، اظهار کرد: چهره‌های مهم و جریان‌ساز سینمایی کشور از اهالی استان سمنان هستند این نشان از وجود ظرفیت غنی فرهنگی در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: بستر لازم در استان سمنان برای اقدام موثر و میدانی در حوزه سینما فراهم است.

ریواده به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان در بهار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: این همایش جریان ساز فعالیت‌های فرهنگی در استان است و می‌تواند به عنوان یک محرک این موضوعات را در یک راستا هم افزا کند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش فرهنگ، ایثار و شهادت باید از ظرفیت سینما استفاده کرد، افزود: مردم استان سمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون پذیرای حدود ۷۰ هزار پناهنده افغانستانی معادل یک دهم جمعیت خود هستند و با کرامت از آنها میزبانی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: بیش از هفت هزار دانش‌آموز در استان به مانند یک محصل ایرانی مشغول به تحصیل هستند، که این امر باید توسط سینماگران برای افکار عمومی در جهان روایت شود.

ریواده در بخش دیگری از سخنان خود به نبود تولید محتوای حرفه‌ای متناسب با سن جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در راستای تولید محتوای حرفه‌ای مخاطب پسند باید تمامی رده‌های سنی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر وجود همدلی، دوستی و مشارکت در بین مدیران فرهنگی استان سمنان گفت: این همدلی با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان سمنان، انسجام خوبی را در فعالیت‌های فرهنگی استان ایجاد کرده است.

وی برگزاری این نشست را با هدف انتقال تجارت، تبادل فکری و توسعه ارتباطات بین دستگاه‌های فرهنگی دانست و با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در اوایل سال ۱۴۰۳ افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی برای برگزاری این کنگره برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.

امیرعبدالهیان، دبیر کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان نیز در این نشست خواستار مشارکت و همکاری سازمان سینمایی کشور برای ساخت یک فیلم سینمایی بلند در حوزه دفاع مقدس شد.

وی عنوان کرد: طرح اولیه ساخت این فیلم با موضوع سردار شهید محمود اخلاقی، تهیه شده و ۴۰ تا ۵۰ درصد مشارکت آن نیز جلب شده است.

عبدالهیان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان، ۲۷ کمیته فعال شده است که از این تعداد دو کمیته با هدایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بسیار کوشا و فعالند.

برخی دیگر از مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان سمنان نیز در این نشست برنامه ها و نیازهای حمایتی خود در حوزه تولید فیلم را بیان و خواستار حمایت از این فعالیت‌ها شدند.

گفتنی است در این سفر، محمدرضا سوقندی؛ مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان، یزدان عشیری؛ مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار؛ مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هاشم میرزاخانی؛ مدیر عامل سینما شهر، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *