X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ساخت سریال برای امام حسین (ع) برایم جذاب بود

حسن آخوندپور، کارگردان سریال «عشق کوفی» در استودیوی شبکه خبر درباره تفاوت این سریال با فیلم‌های تاریخی و مذهبی که پیش از این از تلویزیون پخش شده است، گفت: یکی از تفاوت‌های اساسی این سریال فیلمنامه آن است. بعضاً مخاطبان با سریال‌های تاریخی که قصه و شخصیت‌های آن واقعی بوده، روبه‌رو بودند.

آخوندپور ادامه داد: پایه اصلی «عشق کوفی» بر مبنای تخیل نویسنده‌ها بوده است. تمام شخصیت‌های اصلی سریال تخیلی هستند و بر مبنای تخیل نویسنده‌ها نوشته شدند. این شخصیت‌ها در مسیر درام خود با یکسری شخصیت‌های واقعی و تاریخی مواجه می‌شوند، گفتگو می‌کنند و تاثیراتی می‌پذیرند.

کارگردان سریال «عشق کوفی» با بیان اینکه شخصیت‌های داستان در طول سریال با میثم تمار، حبیب بن مظاهر و ام سلمه دیدار می‌کنند، افزود: مهمترین بخش فیلمنامه این است که قصه به دورانی می‌پردازد، که خیلی از ما ایرانیان و شیعیان به عنوان نقطه عطف زندگی‌مان محسوب می‌شود. قصه شخصیت‌ها به فضای سیاسی و اجتماعی ۶۱ هجری قمری گره می‌خورد. ساخت سریال برای امام حسین (ع) خیلی برایم جذاب بود و همیشه دوست داشتم تولیدی در این عرصه داشته باشم. ژانر تاریخی جزو ژانر‌هایی بود، که تجربه نکرده بودم و دوست داشتم در این فضا کار کنم. 

وی درباره روند انتخاب بازیگران توضیح داد: بعد از اینکه فیلمنامه را چندین‌بار خواندم و از لحاظ فنی جزئیاتش برایم آشکار شد، بازیگران را براساس احساس انتخاب کردم. حال بعضی از انتخاب‌های من به قرارداد می‌انجامید و بعضی از آن‌ها نه. من یک سکانس از آقای شریف در سریال «یاغی» دیده بودم و از دوستان خواسته بودم، تا او را ببینم. وقتی او را دیدم، احساسی فهمیدم بدرد نقش اصلی می‌خورد و شخصیتی هست که از پس ماجرا بر می‌آید. خانم قربانی و آقای شریفی جزو گزینه‌های قطعی سریال بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *