X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

چرا دشمن روی تحریم محرم تمرکز کرده است؟

حجت‌الاسلام و المسلمین علی آقابابا، کارشناس مذهبی و فعال رسانه‌ای در استودیوی شبکه خبر در پاسخ به چرایی افزایش هجمه‌های معاندان به آیین‌های مذهبی گفت: در بحث آسیب‌شناسی و دشمن‌شناسی یکی از برنامه‌هایی که دشمن سال‌هاست دنبال می‌کند و علناً اعلام کردند که اگر می‌خواهید تمدن یک جامعه را ویران کنید و تمدن جدید را جایگزین کنید، باید برای رسیدن به سه چیز تلاش کنید.

حجت‌الاسلام آقابابا ادامه داد: اول کمرنگ کردن نهاد خانواده است. یعنی تا جایی که می‌توانید نهاد خانواده را هدف قرار دهید. چون خانواده‌های ایرانی خانواده‌های با اصالت هستند. دوم نقش فرهیختگان، فرهنگیان و اساتید را تضعیف کنید. سوم جایگزینی الگو‌های دیگر است. بجای اینکه نوجوانان و جوانان الگو‌هایی داشته باشند، که به درد دنیا و آخرتشان بخورد، الگو‌های دیگری را به آن‌ها معرفی کنید. 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هجمه اصلی دشمن روی موضوع محرم است، افزود:، چون دشمن می‌داند اگر ما پیرو حسین (ع) باشیم و دنبال‌روی الگو‌های حسینی باشیم، به فرد ظلم‌ستیز، اصلاح‌گر و آگاه به جامعه تبدیل می‌شویم. دشمن نمی‌خواهد ما آگاه باشیم. به همین دلیل، تحریم محرم را راه‌اندازی می‌کند.

به گفته وی، دشمن در روضه‌ها، در شخصیت‌های کربلا و در هیئت‌ها تحریف ایجاد می‌کند. آن‌ها با نفوذ در داخل هیئت‌ها می‌خواهند آنجا را به مکان صرف عزاداری تبدیل کنند. از نظر دشمن هیئت نباید خروجی داشته باشد. نباید در هیئت‌ها روی مغز‌ها و فکر‌ها کار شود. بینش و بصیرت آموزش داده نشود. اتفاقاً دشمن این نوع هیئت‌ها را بیشتر می‌پسندد. حتی در بعضی از کشور‌ها حسینیه‌ای تاسیس کردند و برنامه‌های عزاداری راه انداختند. تمام هزینه حسینیه‌ها از بودجه‌های فرهنگی دشمن خرج می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *