X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سیدزاده: برخی مدیران تیشه به ریشه انقلاب زدند/ در عرصه فرهنگ با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده گفت: یک مدیر وقتی می آید باید فکر رفتن هم باشد اگر به صورت اعتقادی نگاه کنیم رفتارمان را کنترل می کنیم و نمی گذاریم خطا و اشتباه ما را به بیراهه بکشاند.

سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: برخی مدیران تیشه به ریشه اسلام و انقلاب زدند؛ یک مدیر وقتی می آید باید فکر رفتن هم باشد اگر به صورت اعتقادی نگاه کنیم رفتارمان را کنترل می کنیم و نمی گذاریم خطا و اشتباه ما را به بیراهه بکشاند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما هر بدبختی که داریم از طرف حیله و مکرهای شیطان است. اتفاقی که الآن در بنیاد سینمایی فارابی افتاده عجیب و غریب نیست. سال ها است مدیران می آیند و می روند. فقط مشکل یک مسأله است و این مربوط به بنیاد فارابی یا مجموعه دیگری از عرصه فرهنگ نیست و در تمامی عرصه ها این نقیصه وجود دارد، مسأله این است کسی که می آید برای چه می آید برای چه می ماند و برای چه می رود؟

وی در همین راستا ادامه داد: بزرگی می گفت اگر نفس کشیدن در راه رضای خدا باشد خروجی اش می شود بودن شما برای خدا؛ اما متأسفانه برخی مدیران می آیند که پست و شغلی را تصاحب کنند و در آن پست و شغل متنعم شوند؛ نمی آیند یک مسئولیتی را به گردن بگیرند و در این مسئولیت برای رضای خدا کار کنند که نتیجه اش اعتلای دین خدا باشد.

سیدزاده تصریح کرد: جوادی و جوادی ها خودشان قضاوت کنند ببینند برای خدا کار کردند یا خیر؟ آیا در این مسیر کار کردند یا نه؟ مدیر جدید که آمده ببیند در این مسیر برنامه ریزی می کند یا نه؟ اگر آقای زین العابدین در راه خدا گام بردارند به ایشان تبریک می گویم و دعای خیر می کنم که قدم های شان استوار باشد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه امروزه در عرصه فرهنگ با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستیم اظهار داشت: در عرصه فیلمسازی آنقدر مسأله درست کردند که کار کردن در این عرصه سخت و دشوار شده است. از این رو حضور در عرصه مدیریتی سینما مرد میدان می طلبد که هماورد طلبی کند و گام محکمی بردارد. این عرصه گام مماشاتی و ساده لوحانه برنمی دارد. فریب خوردن در این عرصه پاسخگو نیست و باید با درایت و هوش مدیریت کرد و مسائل را دید و پیش برد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خداحافظ رفیق» و «مرزی برای زندگی» خاطرنشان کرد: مدیر جدید باید متشرع باشد. باید مدبر باشد. امیدوارم خدا توفیق دهد تا گام در راه مسیر اسلام بردارد و الگو شود برای امثال منی که کار بلد نیستیم!

سیدزاده سپس با بیان اینکه مبنای تأسیس بنیاد سینمایی فارابی این بود خط، فکر و ایده ناب انقلاب اسلامی را در سینما جاری و ساری کند تأکید کرد: تأسیس فارابی برای این بود که از بودجه دولتی تحت عنوان تفاهم نامه و مرامنامه استفاده کند تا سینما را ارتقا دهد. چون نظام دولتی توانایی قانونی نداشت گفتند این نهاد بیاید و ارتباط نزدیک با هنرمندان داشته باشد. مبنای اصلی این بود که خط و فکر و ایده انقلاب توسط این نهاد در سینما و فیلم ها جاری شود.

وی یادآور شد: در دهه ۶۰ زمانی که جناب بهشتی که بنده از نظر سیاسی با ایشان همگام و هم فکر نیستم، رفتار مدیریتی به گونه ای بود که اگر جرقه ای در فیلمی زده می شد پرورش می دادند و تبدیل به اثر ماندگار و اثرگذار و همسو در راه ارزش های اسلام و انقلاب می کردند اما این نگاه بعدها منحرف شد به نحوی که کسی دنبال راضی شدن انقلاب نبود و فکر این نبود که درخت اسلام توسط هنر سینما آبیاری شود و به سمت دیگرانی رفت که این نگاه را نداشتند.

سیدزاده در پایان این گفتگو متذکر شد: امروز سینمای بدنه ما سینمایی است که می خواهد اوقات فراغت مردم را پر کند و هدفی نداشته باشد. قطعاً این سینما سینمای مورد قبول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و مدیران سینمایی باید تلاش خود را به کار ببرند تا این دیدگاه نادرست را از بین ببرند و نگاه خدایی و انقلابی را در سینما جاری کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *