X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

خبرنگاران پیشتازان جبهه جهاد تبیین هستند

علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی نوشت: در مواجهه با جنگ‌های نرم، شناختی و رسانه‌ای دشمن که با هدف اثرگذاری بر افکار عمومی و تزلزل اراده ملت بزرگ ایران، تمرکز یافته است، جهاد تبیین و روشنگری، مهم‌ترین راهبرد تهاجمی، دفاعی محسوب می‌شود. در این فرآیند و مسیر، جامعه خبرنگاران عهده‌دار نقشی تعیین کننده در تبیین ادراک، افکار عمومی و افزایش هوشیاری جامعه نسبت به زیرلایه‌ها و غایات نبرد‌های مدرن و امروزی هستند.

بی‌تردید، اهالی خبر و خبرنگاران در بستر جهاد تبیین به‌گونه‌ای شفاف و بی‌پرده، تصویر صحیح از ایران قوی و مقتدر را به جامعه داخلی و جهانی تبیین و به نمایش می‌گذارند. ناکام گذاشتن جریان تحریف و مقابله با امواج سیاه نمایی و خط مسموم بن بست انگاری‌های رسانه‌های معاند نسبت به شئون کشورمان، از جمله ماموریت خبرنگاران است و باید در این راستا پیشتازانه به خط‌شکنی بپردازند. بدیهی است اهالی ساحت خبر، دیدبان و پایشگر جامعه در برابر هجوم دشمنند ودر بستر اطلاع‌رسانی به‌موقع، تحلیل و آگاهی بخشی آنان است که در برابر شبهه افکنی‌ها و تشکیک‌سازی‌های دشمن، دژ‌های جهاد تبیین راست و استوار می‌شوند. 

ناگفته پیداست خبرنگار، تعهد دارد تا حفره فتنه‌های فکری را تبیین و از وسعت یافتن آن جلوگیری کند. از این رهگذر است که اقدام در تولید روایت اول، هدف اصلی این حرفه تلقی شده و مأموریت‌ها نیز دقیق و هدفمند تعریف می‌شود.

خبرنگاران، پیشتازان جبهه جهاد تبیین هستند تا شکوه واقعیت و گوهر حقایق انقلاب اسلامی را به جامعه بشناساند و دستاورد‌های بی‌بدیل آن را ثبت کنند و شرح دهند و با اقدام پیشدستانه خود، زمینه سازی و تعمیق حملات نرم و شناختی دشمن را عقیم نمایند. توجه به ظرفیت‌های راهبردی کشور، اهتمام به تبیین بایسته‌های گام دوم انقلاب، ترسیم خط شکنی‌های عرصه اقتصاد مقاومتی، ترویج اخبار امید آفرین و نشاط‌آور، تعمیق امید و ایمان در میان جامعه خاصه نسل‌های جوان و تبدیل توانمندی‌های نظام به سرمایه اجتماعی ازجمله باید‌ها و اهداف مهم دیگر است که اهتمام عرصه خبر، تحلیل و تبیین را می‌طلبد. مقابله با وارونه‌نمایی‌های دشمن و خنثی کردن گسل‌سازی رسانه‌های معاند در جهت دوقطبی سازی کاذب و انقطاع نسل‌ها، امر خطیر دیگری است که جامعه خبری کشور در بستر اغتشاشات ۱۴۰۱ از آن سربلندبیرون آمد و نسبت به آینده نیز هوشیاری خود را به رخ می‌کشد. اینک نیز همچون بزنگاه‌های پیشین و با توجه به انتخابات مهم اسفند ۱۴۰۲، صدا و تصویر خبرنگار و تحلیل به‌موقع و دقیق، اساسی‌ترین نقش را در افزایش امنیت روانی، فکری و ملی دارد.

در پایان، روز خبرنگار روز تجلیل از ارزش قلم و روز تکریم سربازان میدان خبر و اطلاع رسانی را به جامعه خبری کشور خاصه همکاران خبرنگار خود در رسانه‌ملی و معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، تبریک می‌گویم و یاد شهدای خبرنگار‌- خاصه محمود صارمی ـ را گرامی می‌دارم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *